![]() |
|
| |||
| |||
| .... Se till att din bärbara dator är korrekt att använda Internet? Jag har nyligen köpt en laptop och har precis gjort speedtest i en tidigare tråd, sin läsning en nedladdningshastighet på 1080kb / s men jag är tänkt att vara på 8MB b / band ![]() tack på förhand Dave |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du gånger kb / s med 8 för att få dig mb hastighet.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hmm jag tror du dela din kb / s med 1024 att få MBS
| |||
| |||
![]() Här är ett annat test jag har gjort. Om detta är 8MB, jag tror jag ska gå tillbaka till mitt gamla 2MB som det som en darn webbplats snabbare! |
|
| |||
| |||
| Ok mina beräkningar var fel jag glömmer formeln. Du är på mindre än 1 MB. Är på ADSL om du läser ditt avtal är det upp till 8 MB. Betyder om du är långt ifrån ett utbyte får du mindre. Bor du i minnen? |
|
| |||
| |||
| Nej, jag bor i en liten stad som kallas Lancaster. Jag har precis gjort ett speedtest på plats rekommenderas till mig av min ISP, och det lyder 7.4mb men när jag gör en på speedtest.net det lyder på mindre än 1meg |
|
| |||
| |||
| Hur långt är du från din utbyte? |
|
| |||
| |||
| Jag är inte säker |
|
| |||
| |||
| 8 bitar i ett byte 1024 bytes i ett kilo byte 1024 killabyes i en megabyte 1024 megabyte på en gigabyte 1024 gigabyte i en terrabyte 1024 terrabytes i en Petabyte |
|
| |||
| |||
| LOL Cew27 .. Speed Test visar hur långt servern från din plats. Avståndet är inte alltför stor skillnad i hastighet om du inte är mer än 10.000 ft (bara blyg av 2 miles) från din telekom nav. Om du ska få 2megabits ladda ner så ska du ringa din Internetleverantör eller telefon bolaget. Du är vägen under. Speciellt om du hade en snabbare ansluta innan ... De kan kontrollera din linje fjärrinloggning och besluta om en tech betalar du ett besök ... Bara gick igenom det med Qwest .. De är fruktansvärt av vägen. |