mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Toshiba Satellite A100 - ingen trådlös anslutning

Reply

Thread Tools
Old 22 augusti, 2008, 10:44
Givargruppen

Hej

Våra laptop doesnt verkar vilja ansluta till internet via min router och undrar om någon kan ge vissa insikter! Den har ett Atheros AR5005G Wirelss nätverkskort och har varit bra hittills. När du klickar på den inställning som kontrollerar om nätverk, it cant hitta någon alls som är lite konstigt som normalt får du 3 eller 4 andra signaler .... det starkaste onebeing gruvan. Du får bara ett tomt vitt fönster kommer att säga "Nej networds upptäckt". Om du åker för att kontrollera att adaptern står det att föraren är fint etc. Jag undrar om nätverkskortet jag kan vara fel eller något annat. Jag har vänt min router av och på samt startat om datorn ett par gånger. Allt till ingen nytta.

Några tankar skulle vara välkomna. tack.

Dean
Old 22 augusti, 2008, 13:14
Givargruppen

Kan du ansluta trådlöst till routern med en annan bärbar dator?

Om så är fallet, försöka avinstallera det trådlösa nätverket föraren, starta om och sedan installera det och kolla om en nyare drivrutin finns tillgänglig.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 22 augusti, 2008, 13:44
Givargruppen

Jag har en ganska pinsam bekännelse att göra! Jag hade inte märkt att den lilla omkopplaren i sidan av den bärbara datorn som byter den trådlösa anslutningen på / av var i "off"-läge!! Jag tror att min son av misstag måste ha berört det tidigare. Hursomhelst, alla sorterade men tack för besväret att svara!

Mina döttrar PC var ansluten få en signal från routern så visste att det var inte det.

tack igen.
Old 22 august 2008, 13:46
Givargruppen

No worries .... glad att du lyckades lösa det .... Ofta är det den easist av lösningar;)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.