mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

To rutere - en bredbåndstilkobling.

Reply

Thread Tools
Old 18nde 2007 Mar, 18:54
New Member Group

Default To rutere - en bredbåndstilkobling.

Hvordan kan jeg koble routere slik at begge kan bruke nettet? Jeg har to rutere i huset (ett brukes til å koble min Xboxes for system link spille og den andre skal brukes som en inngangsport for mitt bredbånd og nettverk alle PCer i huset). Det jeg ønsker å gjøre er å koble en av xboxes til internett for Xbox Live uten å koble den til ruteren som er fysisk koblet til internett. Begge ruterne er trådløse, så jeg gjetter de to rutere kan kommunisere trådløst? Er dette mulig? Hvordan vil en gå om dette? Ruteren kobles til Xboxes ikke har internett evner på den, og det er derfor jeg ønsker å koble to rutere.
Old 18nde 2007 Mar, 19:20
New Member Group

Du må koble rutere på noen måte. Hvis du gjør det trådløst da alt avhenger av evnen til rutere du bruker. Du skal kunne sette opp som et tilgangspunkt og den andre som en repeater.
Old 18nde 2007 Mar, 20:21
New Member Group

OK, Først av alt må vi over kommer noen spørsmål. Fordi du har en ruter koblet til Internett, kan vi ta noen grunnleggende ting om ruteren setup.1. Begge ruterne kjører NAT.2. Begge ruterne kjører DHCP3. Både rutere anta at de er uavhengige systemer. Dette fører til noen problemstillinger: 1. Dobbel NAT = Network Ingen Work2. To motstridende DHCP-servere med samme adresseserien = Network Ingen Work3. Prøver å integrere to frittstående systemer = konfigureringsendringene needed.My råd til deg: 1. Slå av DHCP i ruteren er koblet til XBOXes2. Slå av NAT i ruteren er koblet til XBOXES3. Slå av ruting i ruteren er koblet til XBOXES (dette utgangspunktet dreier ruteren inn i en stor gammel bryteren, som er perfect.Now den trådløse utgaven er en annen sak. Hvis jeg visste hvilke rutere du brukte, ville jeg vite om det støttes "Trådløs bygge bro". I alle fall når du utfører tre oppgaver jeg har fortalt deg ovenfor, bør du kunne ta en Cat5e kabel og koble den mellom to systemer og Xbox bør slå pakker helt fint.
Old 30 juli 2007, 22:45
New Member Group

Hei, beklager å gjenopplive denne tråden, men dette er min eksakte problemet.

Jeg prøver å koble sammen to trådløse rutere sammen uten en tråd. En router, Linksys WRT54GS har internett er koblet til den. En annen router, NETGEAR WGR614 har en annen Lan segment som jeg prøver å koble seg trådløst til Linksys router.

Utgangspunktet jeg vil at NETGEAR router til å fungere som en trådløs bro (eller klient, hva begrepet er mer riktig) som mottar signaler fra Linksys deretter distribuerer internett til resten av län som er koblet til NETGEAR router.

Jeg vet at noen type rutere kan gjøre dette som Buffalo og Linksys. men for NETGEAR, jeg kikket overalt og ikke kan finne et nettsted som beskriver bestemte prosedyrer.

Da jeg skrev NETGEAR IP hjemmeside 192.168.0.1, ser jeg ikke noen moduser som tilsvarer broen, klient eller WDS-modus. Men jeg lurer, er det mulig å sette NETGEAR router opp av spesielt konfigurere DHCP og delnettsmaske og SSID sånn? Takk
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.