![]() |
|
| |||
| |||
| Hur kan jag ansluta routrar så både kan använda nätet? Jag har två routrar i huset (en används för att ansluta min Xboxes för systemet länk spela och den andra används som en inkörsport för min bredbandsuppkoppling och nätverk alla datorer i huset). Vad jag vill göra är att ansluta en av xboxes till internet för Xbox Live utan att ansluta den till routern som är fysiskt ansluten till Internet. Båda routrar är trådlösa, så jag gissar att två routrar kan kommunicera trådlöst? Är detta möjligt? Hur skulle en gå så här? Routern ansluten till Xboxes inte har internet resurser på det, varför jag vill ansluta två routrar. |
|
| |||
| |||
| Du måste ansluta routrar på något sätt. Om du gör det trådlöst då det beror på förmågan hos routrar du använder. Du ska kunna ställa en upp som en tillgång och den andra som en repeater. |
|
| |||
| |||
| OK, först av allt måste vi komma över vissa frågor. Eftersom du har en router ansluten till Internet, kan vi utgå från några grundläggande saker om din router setup.1. Båda routrar kör NAT.2. Båda routrar kör dhcp3. Båda routrar anta att de är oberoende system. Detta medför några frågor: 1. Double NAT = Network nr Work2. Två motstridiga DHCP-servrar med samma adress rad = Network nr Work3. Att försöka integrera två fristående system = konfigurationsändringar needed.My råd till dig: 1. Stäng av DHCP i routern ansluten till XBOXes2. Stäng av NAT i routern är ansluten till XBOXES3. Stäng av routing i routern ansluten till XBOXES (denna princip vänder routern i en stor gammal växla, vilket är perfect.Now den trådlösa frågan är en annan fråga. Om jag visste vilka specifika routrar du använde, jag vill veta om det stöds "Wireless överbrygga". I alla händelser, när du gör de tre uppgifter som jag har sagt till dig ovan, bör du kunna ta en CAT5E-kabel och koppla in den mellan de två systemen och XBOX bör byta paket bara bra. |
|
| |||
| |||
| Hej, förlåt att återuppliva denna tråd, men detta är min exakta problemet. Jag försöker att ansluta två trådlösa routrar tillsammans utan en tråd. En router, Linksys WRT54GS har internet ansluten till den. En annan router, Netgear WGR614 har en annan Lan segment som jag försöker att ansluta trådlöst till Linksys router. I princip vill jag att Netgear router att fungera som en trådlös brygga (eller kund, oavsett sikt är mer korrekt) som tar emot signalen från Linksys sedan distribuerar Internet till resten av lan som är ansluten till Netgear router. Jag vet ett par märken av routrar kan göra detta som buffel och Linksys. men för Netgear jag letat överallt och inte kan hitta en webbplats som beskriver de särskilda förfaranden. När jag skrev Netgear IP hemsida 192.168.0.1, jag kan inte se några lägen som motsvarar bron, klient eller WDS lägen. Men jag undrar, är det möjligt att ställa in Netgear router med särskilt konfigurera DHCP och nätmask och SSID saker? Tack |