mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

To Rutere, One koblet til Internett, Rutere Get "forvirret"

Reply

Thread Tools
Old 21 juni 2009, 12:48
New Member Group

Default To Rutere, One koblet til Internett, Rutere Get "forvirret"

Så jeg har to rutere er trådløse, er bog standard LAN. Oppsettet ser slik ut:

Internett
|
|
trådløse ruteren
|
|
|<---- LAN-tilkobling
|
|
eksterne kablet ruter
| | |
| | |
| | |
Lan tilgang på ekstern plassering

Så den trådløse ruteren er "dominerende", den passerer internett tilkobling til ekstern router som deler tilkoblingen, og alt virker fint. Når jeg skriver 192.168.0.1 på en leser i den eksterne sted (eller et annet sted på nettverket) den kobles til dominerende trådløs router.

Problemet oppstår når rutere bli "forvirret" slik som en leverer internett. Når dette skjer, internett ikke kan nås fra hvor som helst på nettverket, og skrive 192.168.0.1 bringer en til slave ruteren.

Hvordan kan jeg gjøre det slik at den trådløse ruteren er alltid dominerende?
Old 21 juni 2009, 13:17
Medlem Group

du må endre IP-adressen til den andre ruteren 192.168.0.2 for eksempel, eller det vil alltid løse til en av rutere dermed bli forvirret.

Du må også deaktivere DHCP på slave ruter som datamaskiner og skrivere bør plukke opp en IP-adresse fra Master ruteren. Det er mitt oppsett på to NETGEAR dg834gt's.
Old 22 juni 2009, 01:42
Administrator Group

Ja, du skrånende har to rutere på samme IP.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Dual Band Rutere Vs Normal Routers robina80 Nettverk, modem og VoIP 3 25 august 2009 14:24
Internet Explorer Error - Windows kan ikke finne "(null)" metalface Nettlesere & FTP Clients 0 28 mai 2009 22:02
Internet Explorer Error - "Feil på websiden kan føre til arbeid feil" miklaw Nettlesere & FTP Clients 4 5 april 2009 12:12
Forveksles med Vista Upgrade Versjon "og ikke .. 4D (Fordy (Ford) Ollie Windows-operativsystemer 16 11 oktober 2008 14:25
Laptop starter ikke opp, "syntaks" eller "disk error". aechain Windows-operativsystemer 5 24 januar 2008 15:45
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.