![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Så jeg har to rutere er trådløse, er bog standard LAN. Oppsettet ser slik ut: Internett | | trådløse ruteren | | |<---- LAN-tilkobling | | eksterne kablet ruter | | | | | | | | | Lan tilgang på ekstern plassering Så den trådløse ruteren er "dominerende", den passerer internett tilkobling til ekstern router som deler tilkoblingen, og alt virker fint. Når jeg skriver 192.168.0.1 på en leser i den eksterne sted (eller et annet sted på nettverket) den kobles til dominerende trådløs router. Problemet oppstår når rutere bli "forvirret" slik som en leverer internett. Når dette skjer, internett ikke kan nås fra hvor som helst på nettverket, og skrive 192.168.0.1 bringer en til slave ruteren. Hvordan kan jeg gjøre det slik at den trådløse ruteren er alltid dominerende? |
|
| |||
| |||
| du må endre IP-adressen til den andre ruteren 192.168.0.2 for eksempel, eller det vil alltid løse til en av rutere dermed bli forvirret. Du må også deaktivere DHCP på slave ruter som datamaskiner og skrivere bør plukke opp en IP-adresse fra Master ruteren. Det er mitt oppsett på to NETGEAR dg834gt's. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, du skrånende har to rutere på samme IP.
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Dual Band Rutere Vs Normal Routers | robina80 | Nettverk, modem og VoIP | 3 | 25 august 2009 14:24 |
| Internet Explorer Error - Windows kan ikke finne "(null)" | metalface | Nettlesere & FTP Clients | 0 | 28 mai 2009 22:02 |
| Internet Explorer Error - "Feil på websiden kan føre til arbeid feil" | miklaw | Nettlesere & FTP Clients | 4 | 5 april 2009 12:12 |
| Forveksles med Vista Upgrade Versjon "og ikke .. | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Windows-operativsystemer | 16 | 11 oktober 2008 14:25 |
| Laptop starter ikke opp, "syntaks" eller "disk error". | aechain | Windows-operativsystemer | 5 | 24 januar 2008 15:45 |
| Thread Tools | |
| |