![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Så jag har två routrar en är trådlös, en är bog standard LAN. Installationen ser ut så här: Internet | | trådlös router | | |<---- LAN-anslutning | | fjärr kabelansluten router | | | | | | | | | Lan tillgång på annan plats Så den trådlösa routern är "dominerande" det går internet-anslutning till fjärr-router som delar upp anslutningen och allting fungerar bra. När jag skriver 192.168.0.1 i en webbläsare på distans (eller någon annanstans på nätet) ansluts till den dominerande trådlös router. Problemet uppstår när routrar bli "förvirrad" om vilka ett är att tillhandahålla Internet-anslutning. När detta händer, internet går inte att komma åt från vilken plats som helst på nätet och skriva 192.168.0.1 ger en till slavej router. Hur kan jag göra det så att den trådlösa routern är alltid dominerande? |
|
| |||
| |||
| måste du ändra IP-adressen till den andra routern till 192.168.0.2 till exempel, eller om det alltid kommer att vilja att en av de routrar därmed blir förvirrad. Du måste även stänga av DHCP på slavej router som datorer och skrivare bör ta upp en IP-adress från Master router. Det är min setup på två Netgear dg834gt's. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, du skränande har två routrar på samma IP.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dual Band Router Vs Normal Routers | robina80 | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 25 augusti 2009 14:24 |
| Internet Explorer Fel - det går inte att hitta "(NULL) | metalface | Webbläsare & FTP Klienter | 0 | 28 maj 2009 22:02 |
| Internet Explorer Fel - Fel på denna webbsida kan medföra att det skall fungera felaktigt " | miklaw | Webbläsare & FTP Klienter | 4 | 5 april 2009 12:12 |
| Förväxlas med Vista "Upgrade Version" och icke .. | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Windows-operativsystem | 16 | 11 oktober 2008 14:25 |
| Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". | aechain | Windows-operativsystem | 5 | 24 januari 2008 15:45 |
| Thread Tools | |
| |