![]() |
|
| |||
| |||
| Jag använder idag en Zoom ADSL X6 router modem / Ethernet-kabel. När du tittar på live-feeds dvs Euro 2008, bilden fryser periodvis. Nedladdningar, inte att jag gör många, brukar ta en stund. Min dator har 1GB RAM och 180GB disk så det är inte precis en snigel. Kan det vara kabeln från BT mikrofilter leder till modemet som kan vara problemet? Jag har märkt på anslutningar har 4 interna ledningar. Behöver jag en högre spec kabel? Jag minns det att kosta runt £ 7 men jag har sett en del i PC världen för £ 20 +. ELLER är det för att jag delar en sockel med telefonen? Alla rekommendationer mycket uppskattat. Peter |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Filter är alla samma och antingen fungerar eller inte, aldrig sett en felaktig en i min dag till dag.
Speed kommer ner till hur långt du är från och utbyte och hur fort du har från din leverantör. Även PC hastighet styrs av många saker men främst RAM och CPU, oavsett om du har en massa spyware på maskinen kan de mäktigaste i världen och det kommer fortfarande att vara långsam. Har ett bredband hastighet testet här> http://www.speedtest.net/ <Vilken hastighet vill du komma? Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Cheers Dave. Bara sprang test: Ladda ner 709kb / s Upload 294 kb / s Ping: 364ms Avstånd: 50m det faktum jag betala £ 14,99 per månad till min leverantör för "upp till 8 MB" är löjligt. Jag har skickat ett e-postmeddelande till teknisk support. |
|
| |||
| |||
| Upp är ordet, det är i alla finstilta tyvärr. Du är på 3 / 4 av en meg, så ja, långsamt. Som din ping är så hög att den säger att du måste vara ganska långt ifrån ditt utbyte, inte mycket du kan göra, förutom flytta. |
|
| |||
| |||
| Det är konstigt för när jag använde en BT Voyager 105modem min hastighet var mellan 1,5 - 2mbp. Då alla plötsligt att modemet kan inte slå in på mitt IP. De sprang många kontroller och jag råddes att få ett modem router. Sedan dess har jag inga riktiga problem med att slå i, men hastigheten har sjunkit. Bara sprang en annan test 3 minuter sedan och det är nu i 1029kbps (1MB). |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Problem När du tittar på DVD | pesplaya | Multimedia & Codecs | 2 | 18 oktober 2009 06:22 |
| Titta på TV på din bärbara dator | KanoakaVirus | Multimedia & Codecs | 2 | 27 oktober 2008 13:53 |
| Filmvisning | CodeFreakC | Multimedia & Codecs | 6 | 19 juli 2008 03:04 |
| Brådskande Hjälp behövs! (med WMP / live video streaming) | sziszi | Web Design, Hosting & SEO | 1 | 9 februari 2008 20:26 |
| Titta på TV på datorn. | Gazmondo | Grafikkort & Skärmar | 1 | 14 december 2007 16:32 |
| Thread Tools | |
| |