mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nettverk, modem og VoIP

Register

Windows nekter å konfigurere trådløse kortet til nettverket

Reply

Thread Tools
Old 27 august 2008, 10:07
Donor Group

Default Windows nekter å konfigurere trådløse kortet til nettverket

Hei

Jeg har fått en ganske lav spec Toshiba SP4600 laptop (797 MHz, 256MB RAM, Win XP OS) som jeg prøver å se om jeg kan få tilgang til internett via mitt trådløse nettverk. Jeg kjøpte en standard trådløse kortet buss (TP-Link -2.4GHz-802.11g/b-54Mbps) som passer fint i PCMCIA sloten. Så laptop sa det funnet ny maskinvare, og spurte meg om å sette CD-ROMen i, inneholder drivere etc. Det lastes alt bra men når jeg spurte det se etter nettverk (gikk til nettverkstilkoblinger i kontrollpanelet) som var problemet; Det sa Windows kan ikke konfigurere den trådløse tilkoblingen eller noe - i utgangspunktet, men finner ikke noe selv om det var lifghts Blunk på og av på kortet, så det var få strøm etc.

Min mistanke er spec på denne bærbare er for lavt og at det kan være grunnen til at vinduer skrånende konfigurere det? Det gjorde ikke har et problem med programvaren atleast og makt skulle kortet. Jeg lurte på om noen hadde noen tanker?

takk (igjen!)

Dean
Old 27 august 2008, 12:14
Donor Group

sin ok - sortert det selv.

brukt Windows Zero Configuration anlegget ved å skrive services.msc i oppstart-menyen og trykket kjøre.

hjelper hvis jeg lese bruksanvisningen!
Old 27 august 2008, 12:15
Donor Group

Jeg mente Wireless Zero Configuration anlegget!
Old 5te Sep 2008, 12:41
Donor Group

Jeg har problemer med det trådløse kortet som er koblet via en av PCMCIA slots på min dell laptop. Hver gang jeg starter opp laptop jeg har å manuelt får trådløse kortet å finne nettverket ved å gå til nettverket, klikke på den trådløse tilkoblingen kategorien og klikke på boksen for å fortelle windows konfigurere nettverkstilkoblingen, som den gjør det bra. Det ikke synes å lagre konfigurasjon ved neste oppstart og så jeg må gjenta denne prosedyren på nytt hver gang. Andre bærbare jeg har er bra, og den finner nettverket ikke noe problem på oppstart (også har samme kortet!). Bare lurte på hvordan du konfigurerer den bærbare datamaskinen til å automatisk finne nettverket? Det er som skal stille for å finne nettverket automatisk anyway!

takk
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Kan ikke konfigurere Belkin trådløs router oppfinner Nettverk, modem og VoIP 1 7 juni 2009 03:27
Trådløst Problemer - "vinduer kan ikke konfigurere denne trådløse tilkoblingen" pmcg03 Nettverk, modem og VoIP 1 28 mai 2009 02:48
Jeg må ha Windows XP-drivere for My Realtek RTL8101 Network Card dr Pletten Multimedia & Kodeker 3 12 februar 2009 10:44
Kunne nettverkskortet kortet være problem med å koble skrivebordet til trådløst? Samantha0101 Nettverk, modem og VoIP 3 25 nov 2008 11:15
Uni Wireless Network ikke med stasjonære - no nettverksadressen Samantha0101 Nettverk, modem og VoIP 7 16 oktober 2008 07:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.