mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Windows vägrar att konfigurera trådlösa kortet till nätverket

Reply

Thread Tools
Old 27 august 2008, 10:07
Givargruppen

Default Windows vägrar att konfigurera trådlösa kortet till nätverket

Hej

Jag har en ganska låg spec Toshiba SP4600 bärbar dator (797 MHz, 256 MB RAM, Win XP OS) som jag försöker se om jag kan ansluta till Internet via mitt trådlösa nätverk. Jag köpte ett vanligt trådlöst kort buss (TP-Link -2.4GHz-802.11g/b-54Mbps) som passar bra i PCMCIA-kortplatsen. Så laptop sa det fick ny hårdvara och bad mig att sätta in cd-skivan i, innehåller drivrutiner mm Det lastas allting bra, men när jag frågade den söker efter nät (gick till nätverksanslutningar i kontrollpanelen) som var problemet; sade fönster kan inte konfigurera den trådlösa anslutningen eller något - i grund och botten, det kunde inte upptäcka något även om det fanns lifghts blinkning på och stänga på kortet så det fick makt etc.

Min misstanke är spec för denna laptop är för lågt och att detta kan vara anledningen fönster cant konfigurera den? Det gjorde har problem med programvaran minst och makten gick till kortet. Jag undrar om någon haft några tankar?

tack (igen!)

Dean
Old 27 august 2008, 12:14
Givargruppen

sitt ok - sorterade det själv.

använde Windows Zero Configuration anläggningen genom att skriva services.msc i start menyn och slå sikt.

hjälper om jag läst bruksanvisningen!
Old 27 august 2008, 12:15
Givargruppen

Jag menade Wireless Zero Configuration anläggning!
Old 5:e Sep 2008, 12:41
Givargruppen

Jag har problem med det trådlösa kortet som är ansluten via en av PCMCIA-kortplatser på min Dell laptop. Varje gång jag startar upp den bärbara datorn måste jag manuellt få det trådlösa kortet att hitta nätet genom att gå till nätverket egenskaper, klicka på den trådlösa anslutningen flik och klicka på rutan för att tala om Windows för att konfigurera nätverksanslutningen, vilket den gör bra. Det spelar ingen verkar spara konfigurationen vid nästa starta och så jag måste upprepa denna procedur igen varje gång. Andra laptop jag har är bra och det visar sig att nätet inga problem om starta (har också samma kort!). Undrar bara hur man kan konfigurera den bärbara datorn att automatiskt hitta nätverk? Det är förmodligen inställd på att hitta nätet automatiskt i alla fall!

tack
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Det går inte att konfigurera Belkin trådlös router uppfinnaren Nätverk, Modem & VoIP 1 7 juni 2009 03:27
Trådlöst problem - "Det går inte att konfigurera den här trådlösa anslutningen" pmcg03 Nätverk, Modem & VoIP 1 28 maj 2009 02:48
Jag behöver drivrutiner för Windows XP för My Realtek RTL8101 Network Card dr bets Multimedia & Codecs 3 12 februari 2009 10:44
Kan nätverkskort kortet vara problem med att ansluta skrivbord till trådlöst? Samantha0101 Nätverk, Modem & VoIP 3 25 november 2008 11:15
Uni trådlösa nätverk inte fungerar med skrivbordet - inga nätverksadress Samantha0101 Nätverk, Modem & VoIP 7 16 oktober 2008 07:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.