![]() |
|
| |||
| |||
| hej, Ive just installerat om Windows och im problem med min wifi, Jag har en känsla av att något att göra med DNS så när jag klickar på reparera den påstår inte att kunna reparera det och jag måste vända min trådlösa router på och stänga igen, samtidigt på min andra dator till internet är bra idéer hur jag kan sortera denna någon tack, wil |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad menar du med att du har problem, kan du inte komma åt nätverket eller bara på Internet? etc?
| |||
| |||
| ledsen för att inte vara mer specifika, innan jag installerat om windows kunde jag bara surfa på internet och inget skulle gå fel i princip allt var normalt, sedan när jag installerat om windows Jag kan enkelt ansluta till mitt trådlösa nätverk och det kommer att hålla kontakten men vart jag dont vet om 30 minuter - 1 timme som jag inte kan surfa på Internet längre det bara brukar öppna webbsidor osv im använder den senaste drivrutinen för mitt PCI-kort och har försökt installera drivrutinen några gånger förgäves |
|
| |||
| |||
| Så det fungerar för 30mins till en timme och sedan bara nedskärningar off? konstigt, jag kan inte tänka på något att göra, ServerGuy borde vara här snart, han kommer förmodligen att veta hur man rättar till det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| På dator, gå till Start -- Springa - Typ i CMD Skriv in ipconfig / all Högerklicka och klicka Välj Alla Tryck sedan på Enter Detta kommer att kopiera information till Windows Urklipp. Kom tillbaka till detta forum och i ett nytt svar högerklicka och välj Klistra in Om du inte kan få på forumet om trasiga dator, så måste du klistra in den i Notepad först och sedan flyttar över det något annat sätt och sedan klistra in det här från en annan dator. Denna information gör det möjligt för mig att diagnostisera ditt problem längre. Kan du försöka göra det en gång när ditt internet fungerar, och en gång när det inte är? Jag har också flyttat denna tråd till Nätverk forum.
|
| |||
| |||
| Jag har några andra saker jag vill att ni ska göra: När Internet verkar sluta fungera, kan du gå till Start -- Springa - Typ i CMD Sedan skriver du in ping 66.102.9.104 Berätta om ping returneras framgångsrikt. Om det kommer tillbaka ett framgångsrikt sätt, göra samma sak men den här gången skriver in ping www.google.co.uk Och återigen tala om för mig vad det står.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Jag allvarligt tvivel när internet isnt arbetar pingningen återkommer jag kan inte komma åt webbsidor udda sak är dock att när du använder bittorrent redan etablerade förbindelser stannar arbetar tills de bort, så kan de inte igen Heres min ipconfig när internet fungerar: Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp Windows IP Configuration Värdnamn. . . . . . . . . . . . : Experien-3f6430 Primär DNS-suffix. . . . . . . : Node Type. . . . . . . . . . . . : Okänt IP Routing Enabled. . . . . . . . : Nej WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Nej Ethernet adapter Local Area Connection: Media staten. . . . . . . . . . . : Media frånkopplad Beskrivning. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Familj Fast ETH ernet NIC Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-15-F2-51-4A-42 Ethernet adapter Trådlös nätverksanslutning: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : Belkin 802.11g Wireless Card Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-11-50-DD-E1-10 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Ja Autokonfiguration Enabled. . . . : Ja IP-adress. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.64 Nätmask. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 IP-adress. . . . . . . . . . . . : Fe80:: 211:50 ff: fedd: E110% 11 Default Gateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 DNS-servrar. . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 fec0: 0:0: FFFF:: 1% 1 fec0: 0:0: FFFF:: 2% 1 fec0: 0:0: FFFF:: 3% 1 Lease Framställda. . . . . . . . . . : 02 november 2008 17:19:51 Lease Expires. . . . . . . . . . : 03 november 2008 17:19:51 Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-00-F4-CA-B1-69-A9-68 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Nej IP-adress. . . . . . . . . . . . : 2001:0: d5c7: a2ca: 0: f4ca: b169: a968 IP-adress. . . . . . . . . . . . : Fe80:: FFFF: FFFF: fffd% 6 Default Gateway. . . . . . . . . ::: NetBIOS över Tcpip. . . . . . . . : Funktionshindrade Tunnel adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adress. . . . . . . . . : C0-A8-02-40 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Nej IP-adress. . . . . . . . . . . . : Fe80:: 5efe: 192.168.2.64% 2 Default Gateway. . . . . . . . . : DNS-servrar. . . . . . . . . . . : Fec0: 0:0: FFFF:: 1% 1 fec0: 0:0: FFFF:: 2% 1 fec0: 0:0: FFFF:: 3% 1 NetBIOS över Tcpip. . . . . . . . : Funktionshindrade |
|
| |||
| |||
| Jag skulle kunna skriva en icke-arbetande ipconfig / all när det isnt arbeta i morgon! tack för att försöka hjälpa mig att ni, till stor hjälp! |
|
| |||
| |||
| Heres den cmd det inte fungerar: Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp C: \ Documents and Settings \ Administratör> ipconfig / all Windows IP Configuration Värdnamn. . . . . . . . . . . . : Experien-3f6430 Primär DNS-suffix. . . . . . . : Node Type. . . . . . . . . . . . : Okänt IP Routing Enabled. . . . . . . . : Nej WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Nej Ethernet adapter Trådlös nätverksanslutning: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : Belkin 802.11g Wireless Card Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-11-50-DD-E1-10 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Ja Autokonfiguration Enabled. . . . : Ja IP-adress. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.65 Nätmask. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 IP-adress. . . . . . . . . . . . : Fe80:: 211:50 ff: fedd: E110% 4 Default Gateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 DNS-servrar. . . . . . . . . . . : 192.168.2.1 fec0: 0:0: FFFF:: 1% 1 fec0: 0:0: FFFF:: 2% 1 fec0: 0:0: FFFF:: 3% 1 Lease Framställda. . . . . . . . . . : 03 november 2008 17:13:35 Lease Expires. . . . . . . . . . : 04 november 2008 17:07:21 Ethernet adapter Local Area Connection: Media staten. . . . . . . . . . . : Media frånkopplad Beskrivning. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Familj Fast ETH ernet NIC Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-15-F2-51-4A-42 Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adress. . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Nej IP-adress. . . . . . . . . . . . : Fe80:: FFFF: FFFF: fffd% 6 Default Gateway. . . . . . . . . : NetBIOS över Tcpip. . . . . . . . : Funktionshindrade Tunnel adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adress. . . . . . . . . : C0-A8-02-41 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Nej IP-adress. . . . . . . . . . . . : Fe80:: 5efe: 192.168.2.65% 2 Default Gateway. . . . . . . . . : DNS-servrar. . . . . . . . . . . : Fec0: 0:0: FFFF:: 1% 1 fec0: 0:0: FFFF:: 2% 1 fec0: 0:0: FFFF:: 3% 1 NetBIOS över Tcpip. . . . . . . . : Funktionshindrade |
|
| |||
| |||
| Citat:
|