mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Wired vs Wireless Router Speed / Prestanda

Reply

Thread Tools
Old 16 juni 2009, 06:23
New Member Group

Jag får 20 MBPS över trådbundet nätverk. över det trådlösa jag bara 10Mbps. är det normalt eller är det något fel med den trådlösa routern.
tack,
Old 4 juli 2009, 07:53
New Member Group

beror på många faktorer ... distans, det elektroniska "brus" i ditt hem eller område och hinder mellan dig och din router. Nu om du får max signal och bra styrka och det talar om för dig att du är på högsta anslutningshastighet trådlöst kan säga 54Mbps då det är ditt toppar och andra faktorer kan vara på lek. Övergripande trådlöst är lite långsammare än trådbundet på nära håll. Men jag spelet trådlöst och jag fortfarande inte ok. Men jag skulle gå kabelgränssnitt om hastigheten är avgörande för det tar bort alla okända som trådlöst kan medföra. Exempel-Jag är på ena änden av huset min router är på den andra-Jag kan ha 54Mbps en minut och 24Mbps nästa ... jag har checkat ut och det är mitt kvarter. Jag har en hel del grannar med trådlös tillsammans med avståndet och varje annan faktor där.
Jag antar att din fråga lämnar ut alltför många variabler att besvara med några riktiga noggrannhet så jag har gett er några idéer att arbeta med ....
Old 4 juli 2009, 12:48
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av truck3r View Post
om hastigheten är avgörande för det [trådbundet nätverk] tar ut alla okända som trådlöst kan medföra.

Faktiskt, men i de flesta fall höger, över en längre sträcka trådlösa ibland kan vara snabbare, sällan dock.

Jag vet att inte allt hjälp, jag tänkte att jag skulle säga
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.