![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har precis fått en ny laptop, Advent 5401 med Windows Vista. Jag har försökt att ansluta till min Belkin N Wireless Router som våra andra bärbara dator är ansluten till. Den andra laptop är också en Advent (5301) och kör Vista. Detta har inga problem med att ansluta trådlöst till routern. När jag försöker ansluta min nya laptop jag kan se det nätverk jag vill och jag vet att passera viktiga att komma in men varje gång det bara står "trådlös autentisering misslyckades på grund av en timeout Mitt nätverkskort är ett Intel (R) Pro / Wireless 3945ABG som skiljer sig från adaptern på andra laptop så jag undrar om detta är problemet. Jag har kontrollerat att den har den senaste drivrutinen ändå. Jag har försökt i 2days utan resultat. Det är bra om jag ansluter med Ethernet-kabel men jag vill gå trådlöst. Jag har sett på andra forum och det verkar vara ett problem med ingen enkel fix. Hjälp Jag är verkligen borta på vad de ska göra. " |
|
| |||
| |||
| Du vet, jag har en XP lappy och har inga problem, men mina 2 döttrar fick just nya med Vista och de är ständigt låst av nätet fram till routern är urpluggad och startas om, verkligen irriterande! Nätverket kommer upp som "okänd nätverk" med begränsad anslutning. Rätt besvikelse!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har samma problem. Routern ser ganska gammal men jag har flyttat till ett nytt hus och när jag ansluter du routern till min laptop böterna. Till en början när min kompis försökte det, skulle det ta upp nätet sedan han återställa routern och plockade upp den. Nu plockar nätet och det har en stark signal, men varje gång jag försöker ansluta jag ange lösenord och sedan det står Wireless Autentisering misslyckas på grund av en timeout. Vad skall jag göra för att få den att lyckas ansluta?