mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Trådlöst internet problem

Reply

Thread Tools
Old 9 juni 2008, 10:01
Ledamot Gruppen

Default Trådlöst internet problem

Jag har ett problem min bärbara dator ansluter till internet via wifi och det gör min pappor laptop Jag har inga problem med att ansluta när min pappa isnt ansluten och vice versa men när han är ansluten och jag vill ansluta både en sak dyker upp på skärmen säger att det är en ip-konflikt och jag skränande ansluta någon vet hur jag kan lösa detta problem?
Old 10 juni 2008, 10:02
Givargruppen

Default Trådlöst internet problem

Låter som både bärbara datorer på samma IP, vilket jag inte trodde var möjligt ..

Men om du går
Start> Kör> "cmd"

> ipconfig

Sedan:
Start> Kontrollpanelen> Nätverk (varierar beroende på din OS)

nu välja ditt nätverk, högerklicka och välj Egenskaper.
välj sedan "IP / ICP (Internet Protocol)" klicka på avancerat.

Välj manuell istället för automatisk och anger värden från Kommandotolken.

Om ni gör det på båda laptops undersökningsperioderna borde kunna konflikten .. eftersom du har sagt vad det är ..
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Trådbunden Internet-anslutning till en trådlös router problem ... hiphoprap Nätverk, Modem & VoIP 1 18 oktober 2009 12:01
Problem med Verizon Wireless Internet Signup gibbytcidad Nätverk, Modem & VoIP 0 22 maj 2009 10:35
Problem med hjälp av trådlöst Internet newhall9 Nätverk, Modem & VoIP 1 15 mars 2008 17:24
Linksys WAG354G Wireless Internet Access Problem thekempo Nätverk, Modem & VoIP 5 31 januari 2008 14:54
Trådlöst internet problem HistoryGirl Nätverk, Modem & VoIP 10 18:e sep 2007 13:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.