![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har ett problem min bärbara dator ansluter till internet via wifi och det gör min pappor laptop Jag har inga problem med att ansluta när min pappa isnt ansluten och vice versa men när han är ansluten och jag vill ansluta både en sak dyker upp på skärmen säger att det är en ip-konflikt och jag skränande ansluta någon vet hur jag kan lösa detta problem? |
|
| |||
| |||
| Låter som både bärbara datorer på samma IP, vilket jag inte trodde var möjligt .. Men om du går Start> Kör> "cmd" > ipconfig Sedan: Start> Kontrollpanelen> Nätverk (varierar beroende på din OS) nu välja ditt nätverk, högerklicka och välj Egenskaper. välj sedan "IP / ICP (Internet Protocol)" klicka på avancerat. Välj manuell istället för automatisk och anger värden från Kommandotolken. Om ni gör det på båda laptops undersökningsperioderna borde kunna konflikten .. eftersom du har sagt vad det är .. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Trådbunden Internet-anslutning till en trådlös router problem ... | hiphoprap | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 18 oktober 2009 12:01 |
| Problem med Verizon Wireless Internet Signup | gibbytcidad | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 22 maj 2009 10:35 |
| Problem med hjälp av trådlöst Internet | newhall9 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 15 mars 2008 17:24 |
| Linksys WAG354G Wireless Internet Access Problem | thekempo | Nätverk, Modem & VoIP | 5 | 31 januari 2008 14:54 |
| Trådlöst internet problem | HistoryGirl | Nätverk, Modem & VoIP | 10 | 18:e sep 2007 13:10 |
| Thread Tools | |
| |