![]() |
|
| |||
| |||
| Hej där! ny här i detta forum ... Jag behöver hjälp ... Jag har en laptop som WIFI redo ... när jag köpte den det medföljde en Windows XP Starter Edition. Jag kan se mitt trådlösa nätverk ikon i mina nätverksanslutningar. didnt har möjlighet att använda WiFi för att jag ändrat min operativsystemet till Windows XP Professional. efter formating och förändrade mitt OS, ikonen var borta och min laptop kan inte upptäcka trådlösa nätverk ... mitt universitet var en hotspot, men då det icke verk ... kan samebody hjälpa mig? tack! |
|
| |||
| |||
| Det låter som om föraren inte är installerade för den trådlösa enheten. Gör så här:
Kom tillbaka till mig med en lista över enheter som beskrivs ovan. Dessutom är den kopia av Windows XP Professional äkta? Detta kommer att avgöra nästa steg om hur du installerar drivrutinerna för enheterna. |
|
| |||
| |||
| Hej där! Tack för att du hjälper. min XP är äkta. Jag följde det som du berättade för mig och jag såg ett frågetecken (?) bredvid andra anordningar. under det såg jag ett frågetecken (?) tillsammans med ett utropstecken (!) bredvid NETWORK CONTROLLER. vad är jag ska göra härnäst? tack! |
|
| |||
| |||
| Kör Windows Update, när den säger "Express" eller "Anpassad" välja "Anpassad". (du kan behöva installera andra uppdateringar först) Detta kommer att identifiera saknade förare och automatiskt hitta rätt drivrutin för enheten. Occaisionally, Windows Update inte hitta drivrutiner för vissa gör / modeller. Om så är fallet måste du gå till din bärbara dator tillverkarens hemsida och ladda ner den aktuella drivrutinen för ditt märke / modell av bärbar dator. Hope this helps! Jon |
|
| |||
| |||
| Tack så mycket! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Uni trådlösa nätverk inte fungerar med skrivbordet - inga nätverksadress | Samantha0101 | Nätverk, Modem & VoIP | 7 | 16 oktober 2008 07:34 |
| Trådlöst nätverk - inte att skicka nätverksadress | Samantha0101 | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 24 sep 2008 07:37 |
| Trådlöst nätverk | Ken.p | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 17 mars 2008 03:26 |
| Trådlöst nätverk | wemyss1960 | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 21 november 2007 15:26 |
| WPA trådlösa nätverk | Psychaospath | Virus, spionprogram och säkerhet | 3 | 19 juli 2007 09:33 |
| Thread Tools | |
| |