mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Nätverk, Modem & VoIP

Register

Trådlöst nätverksproblem - Netgear Model WPN824

Reply

Thread Tools
Old 23 juni 2009, 12:02
Ledamot Gruppen

Default Trådlöst nätverksproblem - Netgear Model WPN824

Vi har varit med en del problem med nätverket i vårt hus på sistone. Vi hade en tekniker från charter komma över och han sa att problemet var med största sannolikhet med på vår router. Han är tydligen inte tillåtet att bråka med det själv så jag behöver lite hjälp med att konfigurera den.

Vår router är en Netgear model WPN824. Jag uppskattar all hjälp.
Old 23 juni 2009, 12:10
Administrator Group

Vilka problem har du med egentligen?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 23 juni 2009, 13:40
Ledamot Gruppen

Jo för den senaste veckan vår Internet-anslutning har precis slutat att fungera, men det säger att vårt nätverk är fortfarande igång.
Old 23 juni 2009, 17:35
Givargruppen

ok det första har du ett modem aswel som router?
så följ dessa steg,
Slå av din ISP modemet, vänta 10 minuter upp den igen
sväng routern igen
och försöka på nytt ansluta till Internet om detta hasn't åtgärdat problemet i sugest att du ställer in routern tillbaka till defualt och åter prova prossess kommer alow någon permisions att kanske vara att blockera din Internetanslutning.
om denna stil dosent fungera rekommenderar jag att ni talar med er ISP och be dem att testa din linje stil om ingen glädje försöka ansluta en annan dator / wirless enheten till nätverket och sedan se om du har tillgång till Internet.
Old 23 juni 2009, 17:45
Ledamot Gruppen

Jag försökte koppla ur allt och koppla dem igen efter att ha väntat i några minuter och det verkar som om det fungerade. Anslutningarna säkerhetskopiera men jag har ingen aning om det kommer att pågå eller om det kommer bara att gå ut igen om några timmar som den har gjort under den senaste veckan. Dessutom, jag vet inte om det är relaterade till Internet-anslutning på min laptop är lite långsamt just nu.
Old 24 juni 2009, 00:35
Givargruppen

Väl i al fairnness skymningen, vilken storlek är din conenction var i världen finns ni i världen, också beror på hur mycket du använder ditt hem conenction och när du gör det under högtrafik?
hoppas att detta hjälper kompis.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Problem med Netgear RangeMax Wireless kabel router WPN824 V3 gareth336 Nätverk, Modem & VoIP 4 24 april 2008 09:51
Problem att ansluta till trådlösa nätverk ... Jamie839 Nätverk, Modem & VoIP 8 2 april 2008 13:24
Trådlöst nätverk problem darkblueblood Nätverk, Modem & VoIP 4 18 november 2007 03:36
Netgear Wireless problemet ... virus? smith4841 Nätverk, Modem & VoIP 1 25 sep 2007 12:25
Netgear trådlös problem jamesckd Nätverk, Modem & VoIP 2 4:e sep 2007 11:31
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.