![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg har et veldig rart problem med min laptop ... Den kobles til ruteren og får en IP-adresse både trådløst og kablet. Nå, det får en IP-adresse, og sier at den er koblet til, men vil ikke tillate en dataoverføringshastighet på alle. Jeg kan ikke pinge en nettside, bruker internett, koble deg til IRC etc. Merk: Det vil også koble til og få en IP-adresse kobles direkte til modemet og gi meg det samme problemet. Jeg har andre datamaskiner på ruteren som alle fungerer bra. Så innerst inne har jeg ingen anelse om hva som er galt. Jeg bruker ikke brannmurer. Den siste maskinen min gjorde før dette skjedde var i løpet av natten den oppdatert med Windows Update og omstartet. Forbindelsen var bra da jeg gikk til sengs, og i morgen det var slik. Så ... fra det jeg kan si, er det ikke et problem med Internett-tilkobling, og det er ikke et problem med mitt trådløse kortet eller Ethernet Adapter ... Jeg antar det må være et problem med mitt filsystem? Kan jeg få noe ødelagt i mitt register som forårsaker dette? Hjelp verdsatt, thx. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du prøve å pinge ruteren? Det vil trolig være 192.168.1.1 eller noe langs disse linjene. Hvis du kan pinge ruteren, og du vet at det er en slags forbindelse mellom dem. Neste ting å se ville være som en slags blokkering regel har ikke tilfeldigvis blitt satt opp på ruteren eller annen grunn. Har du prøvd omstart ruteren / tilbakestille det tilbake til fabrikkinnstillinger? Det kan bare være levere ut maskinen en Duff IP adresse eller noe. Har du prøvd å gi maskinen en statisk IP-adresse, og se om det vil koble? Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette spør. Jeg tviler på sin noe å gjøre med det ... I tillegg har du fått et annet nettverk som kan se om du kan koble til, utelukker noen problemer som kan være bosatt på mistanke datamaskin?
|
| ||||
| ||||
| Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
|
| |||
| |||
| Høyre, slik det tydeligvis noe å gjøre med datamaskinen. Du kan prøve å gjenoppbygge TCP / IP-stakken: Gjenoppbygge TCP / IP Stack Klikk Start Velg Løpe Kopier og lim inn følgende tekst i dialogboksen Kjør: Code: netsh int ip reset c: \ tcpiprebuild.log
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Thx for all hjelp btw. |
|
| |||
| |||
| Jeg har hatt en idé: Gå til Start - Kjør - Skriv inn CMD Skriv inn ipconfig / all Se hva det står for standard gateway og DND Servere.
|
| |||
| |||
| Sitat:
Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn. . . . . . . . . . . . : STEVE Primær DNS-suffiks. . . . . . . : Node Type. . . . . . . . . . . . : Hybrid IP Routing Enabled. . . . . . . . : Ingen WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Ingen thernet adapter Lokal tilkobling: Media Staten. . . . . . . . . . . : Media disconnected Beskrivelse. . . . . . . . . . . : Intel (R) PRO/100 VE Network Connection Fysisk adresse. . . . . . . . . : 00-A0-D1-2F-5F-18 Ethernet adapter Wireless Network Connection: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivelse. . . . . . . . . . . : Intel (R) PRO / Wireless 3945ABG Network Connection Fysisk adresse. . . . . . . . . : 00-13-02-83-38-D5 DHCP aktivert. . . . . . . . . . . : Ja Autoconfiguration Aktivert. . . . : Ja IP-adresse. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.103 Nettverksmasken. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCP Server. . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Lease ANSKAFFET. . . . . . . . . . : 10. juli 2008 11:58:07 Leieavtalen utløper. . . . . . . . . . : 11. juli 2008 11:58:07 |
|
| |||
| |||
| Dette er en svært bisarre problem. Alt ser fint i du IP-innstillingene. Kan du overføre filer mellom mistenker datamaskinen og andre datamaskiner? Prøv å gå inn på Enhetsbehandling og slette alle Nettverkskort. Reboot og XP bør enten automatisk installere dem eller laste ned de nyeste driverne fra internett. Se hva som skjer da.
|
| |||
| |||
| Sitat:
Sitat:
|
|
| |||
| |||
|
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Legg Wireless Router til kablet nettverk? | atorres0506 | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 19 november 2009 08:43 |
| Del Trådløst Internett til et kablet tilkobling! | LegendaryFire | Nettverk, modem og VoIP | 0 | 10 juni 2009 19:15 |
| Trådløst tilkoblet, men ingen Internett-aktivitet | SlapnutSkits | Nettverk, modem og VoIP | 4 | 1 april 2008 11:23 |
| Trådløst eller konfigurere hjelp | SOgden | Nettverk, modem og VoIP | 2 | 20 januar 2008 11:53 |
| Kablet eller trådløst?? | Svikt | General Hardware Chat | 11 | 20 oktober 2006 02:51 |
| Thread Tools | |
| |