![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har ett konstigt problem med min bärbara dator ... Det ansluter till min router och erhåller en IP-adress både trådlöst och trådbundet. Nu, den får en IP-adress, och säger att den är ansluten, men kommer inte att tillåta någon dataöverföring alls. Jag kan inte pinga en hemsida, använda internet, ansluta till irc etc. Obs: Det kommer också att ansluta och få en IP-adress kabelgränssnitt direkt till mitt modem och ge mig samma problem. Jag har andra datorer på routern som alla fungerar bra. Så i grund och botten har jag ingen aning om vad som är fel. Jag använder inte brandväggar. Den sista sak min dator gjorde innan detta hände var under natten den uppdaterad med Windows Update och omstart. Anslutningen var fint när jag gick till sängs, och i morse var det så här. Så ... från vad jag kan säga, det är inte ett problem med min internetuppkoppling, och det är inte ett problem med min trådlösa kortet eller Ethernetadapter ... Jag antar att det måste vara ett problem med min filsystem? Kan jag få något fel i mitt register som orsakar detta? All hjälp uppskattas, thx. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan du pinga routern? Det kommer sannolikt att vara 192.168.1.1 eller något i denna riktning. Om du kan pinga routern, då vet du att det finns någon sorts samband mellan dem. Nästa sak att kontrollera är att någon form av blockerande regel inte av misstag har inrättats på routern av någon anledning. Har du provat starta om routern / återställa den till fabriksinställningar? Det kan bara vara att dela ut din dator en Duff IP-adress eller något. Har du provat att ge datorn en statisk IP-adress, och se om det kommer att ansluta? Om du inte vet hur man gör detta ber. Jag tvivlar på det något att göra med registret ... Dessutom har du ett annat nätverk som du kan se om du kan ansluta till, att utesluta eventuella problem som kan vara bosatt på den misstänktes dator?
|
| ||||
| ||||
| Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
| |||
| |||
| Rätt, så uppenbarligen något att göra med datorn. Du kan försöka återuppbygga TCP / IP-stacken: Ombyggnad av TCP / IP Stack Klicka Start Välj Springa Kopiera och klistra in följande text i rutan Kör: Kod: netsh int ip reset c: \ tcpiprebuild.log
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Citat:
Thx för all hjälp btw. |
|
| |||
| |||
| Jag har haft en idé: Gå till Start - Kör - Skriv CMD Skriv in ipconfig / all Se vad det står för Default Gateway och dND Servrar.
|
| |||
| |||
| Citat:
Windows IP Configuration Värdnamn. . . . . . . . . . . . : STEVE Primär DNS-suffix. . . . . . . : Node Type. . . . . . . . . . . . : Hybrid IP Routing Enabled. . . . . . . . : Nej WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Nej thernet adapter Anslutning till lokalt nätverk: Media staten. . . . . . . . . . . : Media frånkopplad Beskrivning. . . . . . . . . . . : Intel (R) PRO/100 VE Network Connection Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-A0-D1-2F-5F-18 Ethernet adapter Trådlös nätverksanslutning: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : Intel (R) PRO / Wireless 3945ABG nätverksanslutning Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-13-02-83-38-D5 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Ja Autokonfiguration Enabled. . . . : Ja IP-adress. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.103 Nätmask. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servrar. . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Lease Framställda. . . . . . . . . . : 10 juli 2008 11:58:07 Lease Expires. . . . . . . . . . : 11 juli 2008 11:58:07 |
|
| |||
| |||
| Detta är ett mycket märkligt problem. Allt ser bra för er IP-inställningar. Kan du överföra filer mellan din misstänker dator och andra datorer? Prova att gå in på Enhetshanteraren och ta bort alla Nätverkskort. Starta och XP antingen automatiskt installera dem eller ladda ner de senaste drivrutinerna från Internet. Se vad som händer sedan.
|
| |||
| |||
| Citat:
Citat:
|
|
| |||
| |||
|