mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

64-bit Vista VS 64 Bit XP

Reply

Thread Tools
Old 3. maj 2009, 07:52
Ny Medlem Gruppen

Default 64-bit Vista VS 64 Bit XP

Hej,

Jeg har lige for nylig har købt en bærbar computer - HP HDX X16-1000EN, specifikationerne er preatty meget det samme i alle modeller, kun få ting adskiller sig (hastighed, harddisk kapacitet).

her er de vigtigste specifikationer:

Jeg havde en stationær pc, før du med Windows XP. At PC var virkelig rodet op og buggy.

Jeg nyder udførelsen af min nye computer, men! Den vista driver mig NUTS! Det er virkelig laggy, buggy, og, ja, det er bare meget langsommere end XP.

Jeg har søgt på nettet, og dette forum, men jeg was'nt i stand til at finde svaret på dette: Er der en stor forskel mellem XP 64 og Vista 64?

Dual core og 64 bit er en ny ting for mig, jeg har aldrig haft en computer med sådanne proportioner.

Som jeg forstår 64 bit operativsystem er der for at udnytte alle de ram og alle andre ting til at køre computeren på sit fulde. Så jeg fik at vide, hvis jeg skulle skifte til xp, min ram ville "nedgradere" og jeg vil ikke bruge min laptop »PC« på sit fulde potentiale, og jeg dont virkelig ønsker, at jeg har brug for al den strøm jeg kan få !

Hvis jeg skulle skifte fra vista 64 bit til XP 64 ville min laptop "PC" nedgradere? og ville ikke være på sit fulde potentiale?

Jeg ved virkelig ikke lide alle de glød og glamor på vista, im den slags person, der slukker alle de visuelle og alting, indtil dens blot sort og hvid, for at forbedre ydeevnen, men Jeg har hørt, at med 64 bit computer det vil faktisk gøre det værre?!

Jeg vil virkelig gerne skifte tilbage til XP, mens du bruger min bærbare pc's fulde potentiale!

Tak,

John Blynas
Old 3. maj 2009, 13:47
Medlem Gruppen

Jeg er enig med dig, hvad det punkt i alle de prangende gimicks om Vista?!
anyway, hvis du skal holde sig til et 64bit O / S, im trist at anbefale vista, da XP 64bit er en smerte for chauffører, og en fair bit software isnt forenelige med det! Grrr.
Men hvis du skulle skifte til XP 32bit, du vil bemærke en ydeevne stigning, da det er ikke så fancy, det kræver færre ressourcer til at køre, den eneste gripe ville være, at du kan ikke bruge dit fulde 4GB RAM, vil det være begrænset til omkring 3 GB, er forskellig fra system til system. Men jeg tvivler stærkt på, du nogensinde vil få brug for endnu 3 GB, så dette shouldn't være et problem!

at besvare dit oprindelige spørgsmål, ja XP 64bit vil ikke begrænse dit system, at chaufførerne er tilgængelige for din laptop til XP 64bit, som de ofte ikke er det. Jeg vil undersøge dette først.

Som sagt ovenfor, ville jeg personligt bare bruge XP 32bit, som den eneste mærkbar grænse vil blive tabet i RAM, men jeg er meget i tvivl om, at vil være et problem.

EDIT, beklager, at var ikke helt klart, spørge, om din tvivl om, hvad ive sat! (i ævle :-()
Old 3. maj 2009, 13:47
Redaktør Gruppen

X64 er skrald virkelig, Vista er et godt OS bare slå alle øjet candy off
Det er, hvad mine udseende på min laptop

Jeg vil sige hovedårsagen din nye bærbare computer er langsom er på grund af alle de bloatware det var bundtet med

Mit system: Nogle andre elsker!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (bestand volt)
Bundkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Hukommelse:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Grafikkort (r):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (e):
2
Optisk drev (r):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Sag / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Køling:
Big Typhoon VX
Network / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 3. maj 2009, 14:08
Donor-Gruppen

XP er død stick en gaffel i den. Vista er snart være døde, når Win7 kommer ud. Når det er sagt, Vista blæser dørene off af XP. Ja, der er en lille indlæringskurve, men det er ikke stejl. Helvede, jeg er gammel, jeg har været igennem MsDos baserede systemer til Win 3.11, Win 98, XP og nu Vista. Livet er forandring. Ændre sig med det eller gennemgå under en rock lol.

BTW jeg bruge Vista64 og elsker det. Jeg har 8GB's RAM så jeg havde brug for de 64.
Old 4. maj 2009, 02:25
Donor-Gruppen

I'm med Bubba, Vista er det værd.

Jeg er mere den ene til at opgradere hardware, så jeg kan køre Vista komfortabelt, jeg kan ikke se formålet med at have noget (i ths tilfælde Vista) og ikke udnytte den fuldt ud (i dette tilfælde have al den eye candy tændt )

Gå gennem fjerne programmer og klare alle de crap de sælger dig med det.

Der er ikke nogen måde bør det være langsommere end din gamle Enkelt koret x86 PC ...

Og chaufførerne er en huuge emne for XP64. Jeg kører det på denne pc i øjeblikket, indtil i morgen, når Win7 RC er frigivet til download ..

Og jeg må sige 95% af mine programmer er installeret i WoW64 sektion, en indbygget emulator, der giver dig mulighed for at bruge x86-baserede applikationer og drivere.

Næppe noget er tilgængelig for XP på x64 .. uden unpackaging det selv og gør en masse kedelige ting med det hele, jeg generet med iTunes, men tro mig det er ikke værd at gøre det med hvert enkelt program, du vil bruge i x64.
Old 4. maj 2009, 04:15
Donor-Gruppen

Din bærbare er bedre end mit skrivebord. Der er ikke noget laggy eller buggy om det. Hvis du ønsker en ny start, skal det tørres og installere x64 7.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 4. maj 2009, 14:22
Ny Medlem Gruppen

Tak for alle de replys! De har virkelig hjulpet mig til at beslutte. Jeg tror, jeg vil holde mig til vista for lidt, atleast indtil den endelige Windows 7-versionen kommer ud

Citat:
Jeg vil sige hovedårsagen din nye bærbare computer er langsom er på grund af alle de bloatware det var bundtet med
Citat:
Gå gennem fjerne programmer og klare alle de crap de sælger dig med det.
I dette kan være tilfældet, har jeg masser af HP apps installeret, jeg troede, de er nødvendige for min Romy bærbar PC, men jeg gætter ill fjerne alle em, og erstatte dem med såsom Nero.

Igen, tak for alle de feedback!

John
Old 5. maj 2009, 12:49
Medlem Gruppen

de fleste af de ting, at HP installerer du aldrig brug, blot skal du sørge for at dont fjerne alle drivere! næsten alle de ting som CD brænder for eksempel, kan du få gratis software fra nettet, der gør jobbet dobbelt så godt og doesnt langsom din maskine ned!
kører stuff gerne ccleaner og asuslogics disk Defrag også hjælpe, hvis din bekymrede over den hastighed, men ive fik lidt af emnet her!
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Vista Velkommen Centre - Vista Log på fryser jungle-bhoy Windows-operativsystemer 7 21. jun 2009 13:47
Hvad er den bedste vej at gå om installation 64bit Vista Over Min 32bit Vista? Theresonly1 Windows-operativsystemer 3 25. maj 2009 08:58
Dual Opstart Kubuntu og Vista med Vista installeret 1. Black Magic Linux & Alternative OS 1 27 marts 2009 15:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.