mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

64 bit Vista VS 64 bit XP

Reply

Thread Tools
Old 3 mai 2009, 07:52
New Member Group

Default 64 bit Vista VS 64 bit XP

Hallo,

Jeg har nylig kjøpt en bærbar PC - HP HDX x16-1000EN, spesifikasjonene er preatty mye den samme i alle modeller, bare noen ting annerledes (fart, harddisk kapasitet).

her er de viktigste spesifikasjonene:

Jeg hadde en stasjonær PC før, med Windows XP. At PC var virkelig messed opp og vognen.

Jeg liker resultatene av min nye datamaskin, MEN! Vista kjører meg nøtter! Det er virkelig laggy, buggy, og, vel, det er bare mye tregere enn XP.

Jeg har søkt på Internett og dette forumet, men jeg was'nt kunne finne svar på dette: Er det en stor forskjell mellom XP 64 og Vista 64?

Dual core og 64 bit er en ny ting for meg, jeg har aldri hatt en maskin med slike proporsjoner.

Som jeg forstår 64 bit operativsystem er det å utnytte alle ram og alle andre ting som å kjøre maskinen på det hele. Så jeg ble fortalt, om jeg skulle bytte til xp, min ram ville nedgradere "og jeg vil ikke bruke min laptop 'PC' på sitt fulle potensiale, og jeg dont virkelig ønsker det, jeg trenger all den makt jeg kan få !

Hvis jeg var til å skifte fra vista 64 bit til XP 64 ville min laptop "pc" nedgradere? og ville ikke være på sitt fulle potensiale?

Jeg misliker alle glød og glamor på vista, im den typen som slår av alle bilder og alt, till sin bare svart og hvitt, for å forbedre resultatene, men Jeg har hørt at med 64 bit datamaskin det faktisk vil gjøre det verre?

Jeg ville virkelig har lyst til å bytte tilbake til XP, mens jeg bruker min bærbare 'PC fulle potensial!

Takk,

John Blynas
Old 3 mai 2009, 13:47
Medlem Group

Jeg er enig med deg, hva poenget i alle de prangende gimicks på Vista?
uansett om du må holde oss til en 64bit O / S, im trist å anbefale Vista, som XP 64bit er vondt for drivere og en god bit av programvare isnt kompatibel med den! Grrr.
Men hvis du skulle bytte til XP 32bit, du ville se en ytelse øke, fordi det er ikke så fancy, det tar mindre ressurser til å kjøre, den eneste Gripe vil være at du ikke kunne bruke hele 4 GB RAM, vil det være begrenset til ca 3GB, varierer fra system til system. jeg imidlertid veldig mye tvil om du vil ha enda 3GB, så dette burde ikke være et problem!

svare på det opprinnelige spørsmålet, ja XP 64bit ikke ville begrense system forutsatt at driverne er tilgjengelig for din laptop for XP 64bit, som de ofte ikke. Jeg ser på dette først.

Som jeg sa ovenfor, ville jeg personlig bare bruke XP 32bit, som eneste merkbare grensen vil være redusert i RAM, men i mye tvil om at vil være et problem.

EDIT, beklager det var ikke helt klart, spør hvis du er usikker på hva Ive satt! (i spaseertur :-()
Old 3 mai 2009, 13:47
Moderator Group

X64 er søppel egentlig Vista er et bra OS bare slå alle eye candy off
Dette er hva mine ser ut som på min bærbare

Jeg vil si den viktigste grunnen din nye bærbare er treg fordi av alle bloatware det ble levert sammen med

Min System: Noen andre lover!

Prosessor (er):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Hovedkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM-minne:
4GB OCZ PC2-8500 Platinum
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (er):
2
Optisk stasjon (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Cooling:
Big Typhoon VX
Nettverk / Internett:
Chorus / 20MB NTL
Skjerm (er):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 3 mai 2009, 14:08
Donor Group

XP er død stokk en gaffel i den. Vista er snart å være død når Win7 kommer ut. Når det er sagt, Vista blåser dørene av av XP. Ja, det er en liten læringskurve, men det er ikke bratt. Helvete, jeg er gammel, jeg har vært gjennom MsDos baserte systemer til Win 3.11, Win 98, XP og nå Vista. Livet er forandring. Endre med den eller krype under en stein lol.

BTW jeg bruker Vista64 og elsker det. Jeg har 8GB's RAM, så jeg trengte 64.
Old 4 mai 2009, 02:25
Donor Group

Jeg er med Bubba, Vista er verdt det.

Jeg er mer en å oppgradere maskinvaren slik at jeg kan kjøre Vista komfortabelt, ser jeg ikke poenget med å ha noe (på ths sak Vista) og ikke utnytte det til fulle (i dette tilfellet har al øyet candy slått på )

Gå gjennom fjerne programmer og fjerne alle crap de selge deg med det.

Det er ikke slik den bør være tregere enn den gamle single core x86 PC ...

Og drivere er huuge problemet for XP64. Jeg kjører det på PC for øyeblikket, før i morgen når Win7 RC er utgitt for nedlasting ..

Og jeg har å si 95% av mine programmer er installert i WoW64 delen innebygd emulator som lar deg bruke x86-baserte programmer og drivere.

Neppe noe som er tilgjengelig for XP på x64 .. uten unpackaging det selv og gjøre en last med kjedelige ting med det hele, jeg plaget med iTunes, men tro meg det er ikke verdt å gjøre det med hver enkelt program du vil bruke i x64.
Old 4 mai 2009, 04:15
Donor Group

Den bærbare datamaskinen er bedre enn min stasjonære. Det er ingenting laggy eller buggy om det. Hvis du ønsker en ny start tørke den og installere x64 7.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 4 mai 2009, 14:22
New Member Group

Takk for alle replys! De har virkelig hjulpet meg å avgjøre. Jeg tror jeg vil holde til vista for en bit, atleast inntil endelig Windows 7-versjonen kommer ut

Sitat:
Jeg vil si den viktigste grunnen din nye bærbare er treg fordi av alle bloatware det ble levert sammen med
Sitat:
Gå gjennom fjerne programmer og fjerne alle crap de selge deg med det.
I dette kunne være tilfelle, jeg har masse HP programmer installert, jeg syntes det er nødvendig for min Romy bærbar PC, men jeg antar ill fjerne alle av dem, og erstatte dem med de som nero.

Igjen takk for alle tilbakemeldinger!

John
Old 5 mai 2009, 12:49
Medlem Group

de fleste av de tingene som HP installerer du aldri bruker, bare sørg for at du ikke fjerner noen drivere! nesten alle de ting som cd brenner for eksempel, kan du få gratis programvare på nettet som gjør jobben dobbelt så bra og ikke treg maskinen ned!
kjører ting som ccleaner og asuslogics disk defrag også hjelpe hvis bekymret hastighet, men Ive fikk litt av emnet her!
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Vista Velkommen Centre - Vista Logg på fryses Jungel-bhoy Windows-operativsystemer 7 21 juni 2009 13:47
Hva er den beste måten å gå om installering 64bit Vista Over My 32bit Vista? Theresonly1 Windows-operativsystemer 3 25 mai 2009 08:58
Dual oppstart Kubuntu og Vista med Vista installert 1ste Black Magic Linux og alternative OS 1 27 mars 2009 15:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.