![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har precis nyligen köpt en bärbar dator - HP HDX X16-1000EN, specifikationerna är preatty mycket lika i alla modeller, bara några saker skiljer sig åt (hastighet, hårddisk kapacitet). Här är de viktigaste specifikationer: ![]() Jag hade en stationär dator innan, med Windows XP. Denna dator var verkligen trasslat till och buggig. Jag tycker att fullgöra min nya dator, MEN! Vista driver mig NUTS! Det är verkligen laggy, buggig, och, ja, det är bara mycket långsammare än XP. Jag har sökt på webben och detta forum, men jag was'nt kunna hitta svaret på detta: Finns det en stor skillnad mellan XP 64 och Vista 64? Dual core och 64-bitars är en ny sak för mig, jag har aldrig haft en dator med sådana proportioner. Som jag förstår 64-bitars operativsystem är det att utnyttja alla baggar och allt annat för att köra datorn till dess fulla. Så jag fick höra, om jag skulle byta till xp, min ram skulle "nedgradera" och jag vill inte använda min laptop "st" vid sin fulla potential, och jag dont verkligen vill att jag behöver all den kraft jag kan få ! Så Om jag skulle byta från vista 64 bitars till xp 64 skulle min laptop "st" nedgradera? och skulle inte vara vid sin fulla potential? Jag ogillar alla glöd och FÖRTROLLNING på vista, im den typ av person som stänger av alla bilder och allt, tills dess att bara svart och vitt, för att förbättra resultatet, men Jag har hört att det med 64 bitars dator det faktiskt kommer att göra det värre? Jag skulle egentligen vilja byta tillbaka till xp, medan du använder min laptop "st fulla potential! Tack, John Blynas |
|
| |||
| |||
| Jag håller med dig, vad det i alla de flärdfulla gimicks på Vista? ändå, om du måste hålla sig till en 64bit O / S, im sorgligt att rekommendera Vista, eftersom XP 64bit är en smärta för förare, och en rättvis bitar av programvara isnt förenligt med det! Grrr. Men om du skulle byta till XP 32bit, skulle du märker en prestanda ökning, eftersom det inte är så fint, det tar mindre resurser för att köra den enda Gripe skulle vara att du inte kan använda din fulla 4 GB RAM-minne kommer det att vara begränsas till ca 3Gb, varierar från system till system. Men jag betvivlar att du någonsin kommer att behöva ännu 3Gb, så det borde inte bli en fråga! att svara på din ursprungliga fråga, ja XP 64bit inte begränsa ditt system att drivrutiner finns tillgängliga för din bärbara dator för XP 64bit, vilket de ofta inte är det. Jag skulle titta på detta först. Som jag sade ovan, skulle jag personligen bara använder XP 32bit, som den enda märkbara gräns kommer att förlusten i RAM, men jag tvivlar på att kommer att vara en fråga. EDIT, beklagar att wasnt mycket tydligt, att fråga om din osäker på vad ive lagt! (i ströva :-() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| X64 är skräp verkligen, Vista är ett bra OS bara tur alla ögat godis off Detta är vad mitt utseende på min laptop ![]() Jag skulle vilja säga att den främsta anledningen din nya bärbara dator är långsam på grund av alla bloatware det ingår i
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| XP är död sticka en gaffel i det. Vista är snart att vara död när Win7 kommer ut. Med detta sagt, Vista blåser dörrarna stänga av XP. Ja, det är en liten inlärningskurva, men det är inte brant. Helvete, jag är gammal, jag har gått igenom MsDos baserade system för Win 3.11, Win 98, XP och nu Vista. Livet är förändring. Förändring av det eller krypa under en sten lol. BTW jag använder Vista64 och älskar det. Jag har 8GB är RAM så jag behövde 64. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag är med Bubba, Vista är värt det. Jag är mer en att uppgradera hårdvara så jag kan köra Vista bekvämt, jag kan inte se poängen med att ha något (i THS gäller Vista) och inte utnyttjar den till fullo (i detta fall med al ögat godis påslagen ) Gå till ta bort program och rensa ut alla skit de säljer dig med det. Det finns inget sätt bör det vara långsammare än din gamla inre kärna x86 PC ... Och förare är en huuge fråga för XP64. Jag kör det på den här datorn för tillfället, till i morgon när Win7 RC släpps för nedladdning .. Och jag måste säga att 95% av mina program är installerade i WoW64 avsnitt, en inbyggd emulator som låter dig använda x86-baserade applikationer och drivrutiner. Knappast något finns för XP på x64 .. utan unpackaging det själv och göra en massa tråkiga saker med det hela, jag brytt med iTunes, men tro mig det är inte värt att göra det med alla program du vill använda i x64.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Din bärbara dator är bättre än mitt skrivbord. Det finns inget laggy eller felaktig om den. Om du vill ha en nystart torka den och installera x64 7.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack för alla replys! De har verkligen hjälpt mig att bestämma. Jag tror att jag ska hålla mig till vista för lite, minst fram till den slutliga Windows 7 version kommer ut ![]() Citat:
Citat:
Återigen, tack för alla kommentarer! John |
|
| |||
| |||
| de flesta av de saker som HP installerar du aldrig använder, bara se till att du dont undanröja alla förare! nästan alla de saker som CD-bränning till exempel kan du få gratis programvara från nätet som gör jobbet dubbelt så bra och doesnt långsam din maskin ner! köra saker som ccleaner och asuslogics disk defrag också hjälpa om du orolig för hastigheten, men ive fick något av ämne här! |