mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Access denied

Reply

Thread Tools
Old 14 januar 2008, 10:47
Donor-Gruppen

Default Access denied

Nu min vidunderlige Vista vil ikke lade mig skrive på mit "D" harddisk. Har ændret sig alle rettigheder til at "gøre det muligt." Ingen succes! Ideer?? Takket ..............

Mit system: Hewybilt

Processor (s):
Core2 E6600, Core2E6750
Bundkort:
MSI, Gigabyte
RAM Hukommelse:
4GB OCZ, 4 GB A-Data
Grafikkort (r):
7600GS?, 7950GT
Lydkort:
X-Fi XtremeMusic, Audigy2ZS
Harddisk (e):
4x Seagate SATA 250 GB
Optisk drev (r):
2 Lite-On, 2 ASUS
Sag / PSU:
Apevia X-Infinity, Thermaltake Tsunami D
Køling:
Thermalright XP90C, le somethin eller o
Network / Internet:
Cox Cable 6MB
Monitor (s):
Chimei 22 "VAR, ViewSonic 19" VAR
Operating System (s):
Vista Home Prem, XP Pro
Old 14 januar 2008, 11:12
Administrator Gruppen

Default Access denied

Hvis drevet blev brugt i en anden maskine, før at bruge det med Vista er det muligvis adgangskode låst.

Du får brug for nogle 3. parts software til at låse det tror jeg.

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 14 januar 2008, 11:36
Redaktør Gruppen

Default Access denied

Jeg har set dette spørgsmål kommer op før. Jeg antager, at du har taget det drev fra et system, der tidligere har brugt Windows XP, og nu kan ikke skrive til den.

I Windows XP du kører som et medlem af Indbygget i gruppen Administratorer, og du kan skrive til det bare fint. I Vista, du er også medlem af den indbyggede administratorgruppe, men nu kan du ikke skrive til den.

Explaination

Årsagen er, tilladelser, men grunden til, at de bliver et problem på grund af User Account Control (UAC). Hvis du kører "whoami / alle / for listen" på Vista får du en udskrift af din permissions token. Det vil have et par linjer, der ligner denne:

Gruppens navn: BUILTIN \ Administratorer
Type: Alias
SID:
Attributter: Gruppen bruges til benægte kun

Du er medlem af administratorgruppen, men din sikkerhed token faktisk ikke har gruppen Administratorer i det på normal vis. UAC markerer, at gruppen som en "benægter", som betyder, at det er aldrig anvendes til at udstede tilladelser, kun at tillade dem. Hvis du nu ser på Access Control List (ACL dvs. permissions) for drev:
C: \ Users \ foo> icacls d: \
d: \ NT AUTHORITY \ SYSTEM: (OI) (CI) (F)
BUILTIN \ Administratorer: (OI) (CI) (F)
BUILTIN \ Users: (OI) (CI) (RX)

De dele volder dig problemer, er de sidste to linjer. Den anden linje tilskud Administratorer fuld kontrol. Du er en administrator, men fordi du kører under en ikke-forhøjet token, du ikke har Administratorerne i din token, således at medlemskab ikke hjælpe dig. Den anden linje tilskud brugere læse. Du er også medlem af brugere. Således, når du kører i administratorgodkendelsestilstand tilstand under UAC, din totale rettigheder til dette drev er læst.

Fikse

For at rette dette, er du nødt til at indrømme Brugere ændre privilegier til disken. Virkelig simpelt at gøre.

Løsning 1:

Højreklik på det drevbogstav i Stifinder, og vælg Egenskaber
Klik på fanen Sikkerhed
Klik på "Rediger". Du vil blive bedt om at ophøje. Husk, indtil du gør du stadig i administratorgodkendelsestilstand tilstand og for alle praktiske formål, du ikke er en admin
Vælg "Brugere" og tjekke Modify box
Klik på OK nok gange for at komme tilbage til, hvor du var.

Løsning 2: (En smule mere kompliceret, men let, hvis du gerne syntaks)

Fra et forhøjet kommandolinjen.

Klik på Vindue cirkel
Klik på Alle programmer: Tilbehør
Højreklik på Kommandoprompt, og vælg "Kør som administrator"
Ophøje
Kør denne kommando: icacls d: \ / tilskud BUILTIN \ Users: (oi, cl, m)
Stedfortræder uanset drevbogstavet din eksterne drev er knyttet til for d: \. oi betyder "lad objekter (filer) arve dette ACE". cl betyder "lad containere (telefonbøger) arve dette ACE". m betyder "ændre". En ACE er en Access Control List Entry, med andre ord, de poster i ACL, at tilskud eller benægter nogen tilladelse til at objektet.

Når du gør det regelmæssige brugere vil være i stand til at læse og skrive til disken. Så længe du ikke har brudt arv eller andet sted langs den mappe hierarki af drevet vil du ikke behov for at ændre flere adgangskontrollister om hele dette drev.

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 14 januar 2008, 11:55
Redaktør Gruppen

Default Access denied

Syntaksen for anden metode burde have været

Klik på Vindue cirkel
Klik på Alle programmer: Tilbehør
Højreklik på Kommandoprompt, og vælg "Kør som administrator"
Ophøje
Kør denne kommando: icacls d: \ / tilskud BUILTIN \ Users: (OI) (CL) (M)
Stedfortræder uanset drevbogstavet din eksterne drev er knyttet til for d: \. (OI) betyder "lad objekter (filer) arve dette ACE". (CL) betyder "lad containere (telefonbøger) arve dette ACE". (M) betyder "ændre". En ACE er en Access Control List Entry, med andre ord, de poster i ACL, at tilskud eller benægter nogen tilladelse til at objektet.

Old 14. januar 2008, 12:28
Donor-Gruppen

Default Access denied

Kørte begge versioner i kommandolinjen - både sige "BUILTIN .............. osv. er ugyldig prompten. Tho anden metode har haft nogen virkning.??
Old 14 januar 2008, 12:59
Redaktør Gruppen

Default Access denied

Glem kommandoprompten. Jeg kan ikke ud til at få det til at arbejde enten.

Jeg forstår ikke, hvorfor den første metode ikke virker ...

Har du forsøgt at tage ejerskab?

Højreklik på D: \ Drive ikon fra Min Computer -> Egenskaber -> Sikkerhed -> Avanceret -> Tag Ejerskab

Old 16 januar 2008, 02:40
Donor-Gruppen

Default Access denied

Har forsøgt adskillige gange at tage ownwership --har ikke forsøgt at skrive siden sidste ..... haft travlt med en blæst PSU og en sort skærm POST. Jeg sætter pris på din indsats, og vil fornødne Dem om resultatet. Takket ...............
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
G: \ er ikke tilgængelig, Adgang nægtet. jimmyc Drives & flytbare medier 3 24th May 2009 02:43
Adgang nægtet! prawleprovi General Software Chat 3 30 oktober 2008 04:50
Adgang nægtet rbscooby Windows-operativsystemer 7 9. maj 2008 16:40
Adgang nægtet hannyp Virus, Spyware & Sikkerhed 14 27 november 2007 12:37
Adgang nægtet ... pludselig Quityourjibbajabba Windows-operativsystemer 3 14 november 2007 06:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.