![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nu min vidunderlige Vista vil ikke lade mig skrive på mit "D" harddisk. Har ændret sig alle rettigheder til at "gøre det muligt." Ingen succes! Ideer?? Takket ..............
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis drevet blev brugt i en anden maskine, før at bruge det med Vista er det muligvis adgangskode låst.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har set dette spørgsmål kommer op før. Jeg antager, at du har taget det drev fra et system, der tidligere har brugt Windows XP, og nu kan ikke skrive til den. I Windows XP du kører som et medlem af Indbygget i gruppen Administratorer, og du kan skrive til det bare fint. I Vista, du er også medlem af den indbyggede administratorgruppe, men nu kan du ikke skrive til den. Explaination Årsagen er, tilladelser, men grunden til, at de bliver et problem på grund af User Account Control (UAC). Hvis du kører "whoami / alle / for listen" på Vista får du en udskrift af din permissions token. Det vil have et par linjer, der ligner denne: Gruppens navn: BUILTIN \ Administratorer Type: Alias SID: Attributter: Gruppen bruges til benægte kun Du er medlem af administratorgruppen, men din sikkerhed token faktisk ikke har gruppen Administratorer i det på normal vis. UAC markerer, at gruppen som en "benægter", som betyder, at det er aldrig anvendes til at udstede tilladelser, kun at tillade dem. Hvis du nu ser på Access Control List (ACL dvs. permissions) for drev: C: \ Users \ foo> icacls d: \ d: \ NT AUTHORITY \ SYSTEM: (OI) (CI) (F) BUILTIN \ Administratorer: (OI) (CI) (F) BUILTIN \ Users: (OI) (CI) (RX) De dele volder dig problemer, er de sidste to linjer. Den anden linje tilskud Administratorer fuld kontrol. Du er en administrator, men fordi du kører under en ikke-forhøjet token, du ikke har Administratorerne i din token, således at medlemskab ikke hjælpe dig. Den anden linje tilskud brugere læse. Du er også medlem af brugere. Således, når du kører i administratorgodkendelsestilstand tilstand under UAC, din totale rettigheder til dette drev er læst. Fikse For at rette dette, er du nødt til at indrømme Brugere ændre privilegier til disken. Virkelig simpelt at gøre. Løsning 1: Højreklik på det drevbogstav i Stifinder, og vælg Egenskaber Klik på fanen Sikkerhed Klik på "Rediger". Du vil blive bedt om at ophøje. Husk, indtil du gør du stadig i administratorgodkendelsestilstand tilstand og for alle praktiske formål, du ikke er en admin Vælg "Brugere" og tjekke Modify box Klik på OK nok gange for at komme tilbage til, hvor du var. Løsning 2: (En smule mere kompliceret, men let, hvis du gerne syntaks) Fra et forhøjet kommandolinjen. Klik på Vindue cirkel Klik på Alle programmer: Tilbehør Højreklik på Kommandoprompt, og vælg "Kør som administrator" Ophøje Kør denne kommando: icacls d: \ / tilskud BUILTIN \ Users: (oi, cl, m) Stedfortræder uanset drevbogstavet din eksterne drev er knyttet til for d: \. oi betyder "lad objekter (filer) arve dette ACE". cl betyder "lad containere (telefonbøger) arve dette ACE". m betyder "ændre". En ACE er en Access Control List Entry, med andre ord, de poster i ACL, at tilskud eller benægter nogen tilladelse til at objektet. Når du gør det regelmæssige brugere vil være i stand til at læse og skrive til disken. Så længe du ikke har brudt arv eller andet sted langs den mappe hierarki af drevet vil du ikke behov for at ændre flere adgangskontrollister om hele dette drev.
|
| |||
| |||
| Syntaksen for anden metode burde have været Klik på Vindue cirkel Klik på Alle programmer: Tilbehør Højreklik på Kommandoprompt, og vælg "Kør som administrator" Ophøje Kør denne kommando: icacls d: \ / tilskud BUILTIN \ Users: (OI) (CL) (M) Stedfortræder uanset drevbogstavet din eksterne drev er knyttet til for d: \. (OI) betyder "lad objekter (filer) arve dette ACE". (CL) betyder "lad containere (telefonbøger) arve dette ACE". (M) betyder "ændre". En ACE er en Access Control List Entry, med andre ord, de poster i ACL, at tilskud eller benægter nogen tilladelse til at objektet.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Kørte begge versioner i kommandolinjen - både sige "BUILTIN .............. osv. er ugyldig prompten. Tho anden metode har haft nogen virkning.?? |
|
| |||
| |||
| Glem kommandoprompten. Jeg kan ikke ud til at få det til at arbejde enten. Jeg forstår ikke, hvorfor den første metode ikke virker ... Har du forsøgt at tage ejerskab? Højreklik på D: \ Drive ikon fra Min Computer -> Egenskaber -> Sikkerhed -> Avanceret -> Tag Ejerskab
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Har forsøgt adskillige gange at tage ownwership --har ikke forsøgt at skrive siden sidste ..... haft travlt med en blæst PSU og en sort skærm POST. Jeg sætter pris på din indsats, og vil fornødne Dem om resultatet. Takket ............... |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| G: \ er ikke tilgængelig, Adgang nægtet. | jimmyc | Drives & flytbare medier | 3 | 24th May 2009 02:43 |
| Adgang nægtet! | prawleprovi | General Software Chat | 3 | 30 oktober 2008 04:50 |
| Adgang nægtet | rbscooby | Windows-operativsystemer | 7 | 9. maj 2008 16:40 |
| Adgang nægtet | hannyp | Virus, Spyware & Sikkerhed | 14 | 27 november 2007 12:37 |
| Adgang nægtet ... pludselig | Quityourjibbajabba | Windows-operativsystemer | 3 | 14 november 2007 06:10 |
| Thread Tools | |
| |