mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows besturingssystemen

Register

Toegang geweigerd

Reply

Thread Tools
Old 14 januari 2008, 10:47
Donor Groep

Default Toegang geweigerd

Nu heb ik de prachtige Vista laat me niet schrijven naar mijn "D" harde schijf. Veranderd zijn alle vergunningen om "mogelijk maken." Geen succes! Ideeën? Dankzij ..............

Mijn Systeem: Hewybilt

Processor (s):
Core2 E6600, Core2E6750
Moederbord:
MSI, Gigabyte
RAM Geheugen:
4GB OCZ, 4GB A-Data
Graphics Card (s):
7600GS?, 7950GT
Sound Card:
X-Fi XtremeMusic, Audigy2ZS
Hard Drive (s):
4x Seagate 250GB SATA
Optische Drive (s):
2 Lite-On, 2 ASUS
Case / PSU:
Apevia X-Infinity, Thermaltake Tsunami D
Koeling:
Thermalright XP90C, zeis iets of o
Netwerk / Internet:
Cox Kabel 6MB
Monitor (s):
Chimei 22 "WS, ViewSonic 19" WS
Operating System (s):
Vista Home Prem, XP Pro
Old 14 januari 2008, 11:12
Administrator Group

Als de drive is gebruikt in een andere machine voor gebruik met Vista is het mogelijk het wachtwoord geblokkeerd.

U moet enkele 3rd party software te ontgrendelen, denk ik.

Mijn Systeem: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moederbord:
HP nForce 560
RAM Geheugen:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Boordsystemen Geïntegreerde
Sound Card:
5.1 Onboard Geïntegreerde
Hard Drive (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optische Drive (s):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Voorraad HP
Koeling:
Voorraad HP
Netwerk / Internet:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView breedbeeld
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 14 januari 2008, 11:36
Moderator Groep

Ik heb deze vraag komen voor. Ik neem aan dat u de drive van een systeem dat eerder gebruikt Windows XP en nu niet kunnen schrijven.

In Windows XP je draait als een lid van de "built-in groep Administrators, en je kan schrijven naar het gewoon prima. In Vista, u bent ook lid van de "built-in groep Administrators, maar nu kun je niet schrijven.

Explaination

De reden is machtigingen, maar de reden dat ze een probleem is omdat User Account Control (UAC). Als u "whoami / alle / voor de lijst" op Vista krijg je een afdruk van uw machtigingen token. Het zal een paar regels die er zo uitzien:

Groep Naam: BUILTIN \ Administrators
Type: Alias
SID:
Attributen: Groep gebruikt voor ontkennen alleen

Je bent een lid van de beheerders, maar uw veiligheid token niet daadwerkelijk hebben de groep Administrators in het op de normale manier. UAC merken dat de groep als een "deny" wat betekent het is nooit gebruikt voor het verlenen van machtigingen, alleen om hen. Als je nu kijkt naar de Access Control List (ACL dwz de machtigingen) voor het station:
C: \ Users \ foo> icacls d: \
d: \ NT AUTHORITY \ SYSTEM: (OI) (CI) (F)
BUILTIN \ Administrators: (OI) (CI) (F)
BUILTIN \ Users: (OI) (CI) (RX)

De onderdelen waardoor u problemen zijn de laatste twee regels. De tweede regel subsidies beheerders volledige controle. U bent een beheerder, maar omdat u onder een niet-verhoogde token, hoeft u geen beheerders in uw token, dus dat het lidmaatschap niet helpen. De tweede regel subsidies gebruikers lezen. U bent ook lid van de gebruikers. Dus, als uitgevoerd in admin-modus goedkeuring onder UAC, uw totale rechten op deze schijf wordt gelezen.

Bevestigen

Om dit op te lossen, moet u de subsidie Gebruikers wijzigen privileges tot het station. Echt simpel te doen.

Optie 1:

Klik met de rechtermuisknop op de stationsletter in de Verkenner en kies Eigenschappen
Klik op het tabblad Beveiliging
Klik op "Edit". U wordt gevraagd te verheffen. Vergeet niet, totdat je denkt u nog steeds in admin-modus goedkeuring en voor alle praktische doeleinden je geen admin
Selecteer "Gebruikers" en vink het vakje Wijzigen
Klik op OK genoeg tijd om terug te gaan naar waar je was.

Optie 2: (Een beetje ingewikkeld, maar makkelijk als je wilt syntaxis)

Van een verhoogde opdrachtregel.

Klik op het venster cirkel
Klik op Alle programma's: Accessoires
Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en kies "Uitvoeren als beheerder"
Elevate
Voer dit commando uit: icacls d: \ / subsidie BUILTIN \ Users: (oi, cl, m)
Plaatsvervanger ongeacht stationsaanduiding uw externe drive is toegewezen aan voor d: \. oi betekent "laat objecten (bestanden) erven deze ACE". cl betekent "laat containers (mappen) erven deze ACE". m betekent "wijzigen". Een ACE is een Access Control List Entry, met andere woorden, de vermeldingen in de ACL dat subsidies of ontkent iemand toestemming voor het object.

Zodra u dit doet reguliere gebruikers in staat zal zijn te lezen en te schrijven naar de schijf. Zolang je nog niet gebroken erfenis ergens langs de map hiërarchie van het station dat u niet hoeft te wijzigen meer ACLs op dit hele station.

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 14 januari 2008, 11:55
Moderator Groep

De syntax voor de tweede methode moet zijn

Klik op het venster cirkel
Klik op Alle programma's: Accessoires
Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en kies "Uitvoeren als beheerder"
Elevate
Voer dit commando uit: icacls d: \ / subsidie BUILTIN \ Users: (OI) (CL) (M)
Plaatsvervanger ongeacht stationsaanduiding uw externe drive is toegewezen aan voor d: \. (OI) betekent "laat objecten (bestanden) erven deze ACE". (CL) betekent "laat containers (mappen) erven deze ACE". (M) betekent "wijzigen". Een ACE is een Access Control List Entry, met andere woorden, de vermeldingen in de ACL dat subsidies of ontkent iemand toestemming voor het object.

Old 14 jan 2008, 12:28
Donor Groep

Ran beide versies in de command line - zowel zeggen de "BUILTIN .............. enz. is ongeldig prompt. Tho andere methode heeft geen effect.??
Old 14 januari 2008, 12:59
Moderator Groep

Vergeet de opdrachtprompt. Ik kan niet lijken te krijgen die aan het werk zijn.

Ik begrijp niet waarom de eerste manier niet werkt ...

Heeft u geprobeerd eigenaar?

Klik met de rechtermuisknop op de D: \ Drive pictogram van Mijn Computer -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Neem Eigenaar

Old 16 januari 2008, 02:40
Donor Groep

Talloze malen hebben geprobeerd om ownwership --niet hebben geprobeerd te schrijven, aangezien de laatste ..... is bezig met een geblazen PSU en een zwart scherm POST. Ik waardeer uw inspanningen, en zal waarderen u van het resultaat. Dankzij ...............
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
G: \ is niet toegankelijk, toegang geweigerd. jimmyc Drives & Removable Media 3 24 jun 2009 02:43
Toegang geweigerd! prawleprovi Algemene programmatuurnoot Chat 3 30 okt 2008 04:50
Toegang geweigerd rbscooby Windows besturingssystemen 7 9 mei 2008 16:40
Toegang geweigerd hannyp Virus, spyware & Security 14 27 nov 2007 12:37
De toegang is geweigerd ... ineens Quityourjibbajabba Windows besturingssystemen 3 14 nov 2007 06:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.