![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nu heb ik de prachtige Vista laat me niet schrijven naar mijn "D" harde schijf. Veranderd zijn alle vergunningen om "mogelijk maken." Geen succes! Ideeën? Dankzij ..............
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Als de drive is gebruikt in een andere machine voor gebruik met Vista is het mogelijk het wachtwoord geblokkeerd.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ik heb deze vraag komen voor. Ik neem aan dat u de drive van een systeem dat eerder gebruikt Windows XP en nu niet kunnen schrijven. In Windows XP je draait als een lid van de "built-in groep Administrators, en je kan schrijven naar het gewoon prima. In Vista, u bent ook lid van de "built-in groep Administrators, maar nu kun je niet schrijven. Explaination De reden is machtigingen, maar de reden dat ze een probleem is omdat User Account Control (UAC). Als u "whoami / alle / voor de lijst" op Vista krijg je een afdruk van uw machtigingen token. Het zal een paar regels die er zo uitzien: Groep Naam: BUILTIN \ Administrators Type: Alias SID: Attributen: Groep gebruikt voor ontkennen alleen Je bent een lid van de beheerders, maar uw veiligheid token niet daadwerkelijk hebben de groep Administrators in het op de normale manier. UAC merken dat de groep als een "deny" wat betekent het is nooit gebruikt voor het verlenen van machtigingen, alleen om hen. Als je nu kijkt naar de Access Control List (ACL dwz de machtigingen) voor het station: C: \ Users \ foo> icacls d: \ d: \ NT AUTHORITY \ SYSTEM: (OI) (CI) (F) BUILTIN \ Administrators: (OI) (CI) (F) BUILTIN \ Users: (OI) (CI) (RX) De onderdelen waardoor u problemen zijn de laatste twee regels. De tweede regel subsidies beheerders volledige controle. U bent een beheerder, maar omdat u onder een niet-verhoogde token, hoeft u geen beheerders in uw token, dus dat het lidmaatschap niet helpen. De tweede regel subsidies gebruikers lezen. U bent ook lid van de gebruikers. Dus, als uitgevoerd in admin-modus goedkeuring onder UAC, uw totale rechten op deze schijf wordt gelezen. Bevestigen Om dit op te lossen, moet u de subsidie Gebruikers wijzigen privileges tot het station. Echt simpel te doen. Optie 1: Klik met de rechtermuisknop op de stationsletter in de Verkenner en kies Eigenschappen Klik op het tabblad Beveiliging Klik op "Edit". U wordt gevraagd te verheffen. Vergeet niet, totdat je denkt u nog steeds in admin-modus goedkeuring en voor alle praktische doeleinden je geen admin Selecteer "Gebruikers" en vink het vakje Wijzigen Klik op OK genoeg tijd om terug te gaan naar waar je was. Optie 2: (Een beetje ingewikkeld, maar makkelijk als je wilt syntaxis) Van een verhoogde opdrachtregel. Klik op het venster cirkel Klik op Alle programma's: Accessoires Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en kies "Uitvoeren als beheerder" Elevate Voer dit commando uit: icacls d: \ / subsidie BUILTIN \ Users: (oi, cl, m) Plaatsvervanger ongeacht stationsaanduiding uw externe drive is toegewezen aan voor d: \. oi betekent "laat objecten (bestanden) erven deze ACE". cl betekent "laat containers (mappen) erven deze ACE". m betekent "wijzigen". Een ACE is een Access Control List Entry, met andere woorden, de vermeldingen in de ACL dat subsidies of ontkent iemand toestemming voor het object. Zodra u dit doet reguliere gebruikers in staat zal zijn te lezen en te schrijven naar de schijf. Zolang je nog niet gebroken erfenis ergens langs de map hiërarchie van het station dat u niet hoeft te wijzigen meer ACLs op dit hele station.
|
| |||
| |||
| De syntax voor de tweede methode moet zijn Klik op het venster cirkel Klik op Alle programma's: Accessoires Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en kies "Uitvoeren als beheerder" Elevate Voer dit commando uit: icacls d: \ / subsidie BUILTIN \ Users: (OI) (CL) (M) Plaatsvervanger ongeacht stationsaanduiding uw externe drive is toegewezen aan voor d: \. (OI) betekent "laat objecten (bestanden) erven deze ACE". (CL) betekent "laat containers (mappen) erven deze ACE". (M) betekent "wijzigen". Een ACE is een Access Control List Entry, met andere woorden, de vermeldingen in de ACL dat subsidies of ontkent iemand toestemming voor het object.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Ran beide versies in de command line - zowel zeggen de "BUILTIN .............. enz. is ongeldig prompt. Tho andere methode heeft geen effect.?? |
|
| |||
| |||
| Vergeet de opdrachtprompt. Ik kan niet lijken te krijgen die aan het werk zijn. Ik begrijp niet waarom de eerste manier niet werkt ... Heeft u geprobeerd eigenaar? Klik met de rechtermuisknop op de D: \ Drive pictogram van Mijn Computer -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Neem Eigenaar
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Talloze malen hebben geprobeerd om ownwership --niet hebben geprobeerd te schrijven, aangezien de laatste ..... is bezig met een geblazen PSU en een zwart scherm POST. Ik waardeer uw inspanningen, en zal waarderen u van het resultaat. Dankzij ............... |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| G: \ is niet toegankelijk, toegang geweigerd. | jimmyc | Drives & Removable Media | 3 | 24 jun 2009 02:43 |
| Toegang geweigerd! | prawleprovi | Algemene programmatuurnoot Chat | 3 | 30 okt 2008 04:50 |
| Toegang geweigerd | rbscooby | Windows besturingssystemen | 7 | 9 mei 2008 16:40 |
| Toegang geweigerd | hannyp | Virus, spyware & Security | 14 | 27 nov 2007 12:37 |
| De toegang is geweigerd ... ineens | Quityourjibbajabba | Windows besturingssystemen | 3 | 14 nov 2007 06:10 |
| Thread Tools | |
| |