mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Access denied

Reply

Thread Tools
Old 14nde 2008, 10:47
Donor Group

Default Access denied

Nå mine fantastiske Vista lar meg ikke skrive til min "D" harddisk. Har endret alle tillatelser til å "tillate." Ingen suksess! Ideer? Takk ..............

Min System: Hewybilt

Prosessor (er):
Core2 E6600, Core2E6750
Hovedkort:
MSI, Gigabyte
RAM-minne:
4GB OCZ, 4 GB A-Data
Graphics Card (s):
7600GS?, 7950GT
Lydkort:
X-Fi XtremeMusic, Audigy2ZS
Harddisk (er):
4x Seagate SATA 250GB
Optisk stasjon (er):
2 Lite-On, 2 ASUS
Case / PSU:
Apevia X-Infinity, Thermaltake Tsunami D
Cooling:
Thermalright XP90C, ljå noe eller o
Nettverk / Internett:
Cox Cable 6MB
Skjerm (er):
Chimei 22 "var ViewSonic 19" WS
Operating System (s):
Vista Home Prem, XP Pro
Old 14nde 2008, 11:12
Administrator Group

Default Access denied

Hvis stasjonen ble brukt i en annen maskin før du bruker den med Vista er det muligens passord låst.

Du trenger noen 3dje parts programvare for å låse den opp tror jeg.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 14nde 2008, 11:36
Moderator Group

Default Access denied

Jeg har sett dette spørsmålet kommer opp før. Jeg antar at du har tatt med bil fra et system som tidligere brukte Windows XP, og nå kan ikke skrive til den.

I Windows XP var du kjører som et medlem av den innebygde administratorgruppen, og du kan skrive til det helt fint. I Vista, du er også medlem av Innebygd administratorgruppen, men nå kan du ikke skrive til den.

Explaination

Årsaken er tillatelser, men grunnen til at de blir et problem på grunn av User Account Control (UAC). Hvis du kjører "whoami / alle / på venteliste" på Vista får du en utskrift av tillatelser token. Den har noen linjer som ser ut som dette:

Gruppenavn: BUILTIN \ Administrators
Type: Alias
SID:
Attributter: Gruppe brukt for benekte bare

Du er et medlem av administratorgruppen, men din sikkerhet tokenet ikke egentlig har administratorgruppen på den på vanlig måte. UAC markerer den gruppen som "nekter", som betyr at det aldri er brukt til å gi tillatelser, bare å tillate dem. Hvis du nå ser på Access Control List (ACL dvs. permissions) for stasjonen:
C: \ Users \ foo> icacls d: \
d: \ NT AUTHORITY \ SYSTEM: (OI) (CI) (F)
BUILTIN \ Administratorer: (OI) (CI) (F)
BUILTIN \ Users: (OI) (CI) (RX)

Delene skaper problemer er de to siste linjene. Den andre linjen gir administratorer full kontroll. Du er en administrator, men fordi du kjører under en ikke-forhøyede tokenet, har du ikke administratorgruppen på tokenet, slik at medlemskap ikke hjelpe deg. Den andre linjen gir brukerne lese. Du er også medlem av brukere. Dermed når du kjører i modus for administratorgodkjenning under UAC, samlede rettighetene til denne stasjonen er lest.

Reparere

Å fikse dette, må du gi brukerne endre rettighetene til stasjonen. Really Simple gjøre.

Alternativ 1:

Høyreklikk stasjonsbokstav i Utforsker og velg Egenskaper
Klikk kategorien Sikkerhet
Klikk på "Rediger". Du vil bli bedt om å heve. Husk at før du gjør du fortsatt er i modus for administratorgodkjenning og for alle praktiske formål er du ikke en admin
Velg "Brukere" og sjekke Modificar boksen
Klikk OK nok tid å komme tilbake dit du var.

Alternativ 2: (litt mer komplisert, men enkelt hvis du ønsker syntaks)

Fra et forhøyet kommandolinje.

Klikk Vindu sirkel
Alle programmer: Tilbehør
Høyreklikk på Ledetekst og velg "Kjør som Administrator"
Heve
Kjør denne kommandoen: icacls d: \ / stipend BUILTIN \ Users: (OI, cl, m)
Erstatning uansett stasjonsbokstaven den eksterne stasjonen er tilordnet for d: \. OI betyr "la objekter (filer) arve denne ACE". cl betyr "la containere (kataloger) arve denne ACE". m betyr "endre". Ess er en Access Control List Entry, altså oppføringene i tilgangskontrolliste som tilskudd eller avkrefter noen tillatelse til objektet.

Når du gjør dette vanlige brukere vil kunne lese og skrive til harddisken. Så lenge du ikke har brutt arv sted langs katalog hierarki av stasjonen, trenger du ikke å endre noen mer ACLs på hele stasjonen.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 14nde 2008, 11:55
Moderator Group

Default Access denied

Syntaksen for andre metoden burde vært

Klikk Vindu sirkel
Alle programmer: Tilbehør
Høyreklikk på Ledetekst og velg "Kjør som Administrator"
Heve
Kjør denne kommandoen: icacls d: \ / stipend BUILTIN \ Users: (OI) (CL) (M)
Erstatning uansett stasjonsbokstaven den eksterne stasjonen er tilordnet for d: \. (OI) betyr "la objekter (filer) arve denne ACE". (CL) betyr "la containere (kataloger) arve denne ACE". (M) betyr "endre". Ess er en Access Control List Entry, altså oppføringene i tilgangskontrolliste som tilskudd eller avkrefter noen tillatelse til objektet.

Old 14nde 2008, 12:28
Donor Group

Default Access denied

Ran begge versjonene i kommandolinjen - både si "BUILTIN .............. etc. er ugyldig ledeteksten. Tho andre metoden har hatt noen effekt.?
Old 14nde 2008, 12:59
Moderator Group

Default Access denied

Glem ledeteksten. Jeg kan ikke ut til å få den til å fungere heller.

Jeg forstår ikke hvorfor den første måten fungerer ikke ...

Har du prøvd å ta eierskap?

Høyreklikk D: \ Drive ikon fra Min datamaskin -> Egenskaper -> Sikkerhet -> Avansert -> Ta Eierskap

Old 16th 2008 jan 02:40
Donor Group

Default Access denied

Har prøvd mange ganger å ta ownwership --ikke har prøvd å skrive siden sist ..... vært opptatt med en blåst PSU og en svart skjerm POST. Jeg setter pris på din innsats, og vil apprise om utfallet. Takk ...............
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
G: \ er ikke tilgjengelig, tilgang. jimmyc Drivere og flyttbare medier 3 24 juni 2009 02:43
Ingen tilgang! prawleprovi General Software Chat 3 30 oktober 2008 04:50
Ingen tilgang rbscooby Windows-operativsystemer 7 9 mai 2008 16:40
Ingen tilgang hannyp Virus, spionprogrammer og sikkerhet 14 27 nov 2007 12:37
Access is denied ... plutselig Quityourjibbajabba Windows-operativsystemer 3 14 nov 2007 06:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.