mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Åtkomst nekad fel vid installation XP3

Reply

Thread Tools
Old 21 december 2008, 08:26
New Member Group

Default Åtkomst nekad fel vid installation XP3

Hej
När du försöker att installera SP3 på att min nuvarande Windows Home Edition XP2 jag kommer upp agaisnt en Åtkomst nekad fel. På fönster hemsida beskrivs en möjlig lösning, jag följer det råd som envolves installera SUBINACL här installerar fina och finns i följande katalog "C: \ Program Files \ Windows Resource Kits \ Tools". Efter detta så jag kopiera den angivna koden

cd / d "% program% \ Windows Resource Kits \ Tools"
subinacl / subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE / grant = administratörer = f / grant = system = f
subinacl / subkeyreg HKEY_CURRENT_USER / grant = administratörer = f / grant = system = f
subinacl / subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT / grant = administratörer = f / grant = system = f
subinacl / underkataloger% SystemDrive% / grant = administratörer = f / grant = system = f
subinacl / underkataloger% windir% \ *.* / grant = administratörer = f / grant = system = f
Secedit / configure / cfg% windir% \ repair \ secsetup.inf / db secsetup.sdb / verbose

I Anteckningar och spara den som Reset.cmd. Detta bör återställa registret och filbehörigheter Men när man kör det här kommandot visas för en bråkdel av en secound och sedan snabbt försvinner. Använda en snabb Print Screen i erövrat följande meddelande, avbildas sparas på http://s420.photobucket.com/albums/p...albumview=grid . Efter ytterligare försökt installera det kommer upp med samma fel, har försökt att installera i felsäkert läge kommer upp med samma fel.

Många Tack
John
Old 21 december 2008, 12:04
Givargruppen

Den första raden har kontroll tecken framför den "cd" instruktion så resten av linjerna inte kan se subinacl

För att hålla kommandot fönster när satsvis process är klar Kör cmd att öppna en permanent kommandofönster och kör sedan batchfilen inifrån det. Då det inte kommer att försvinna på dig när det är färdigt.

Är du säker på att du använde notepad och inte WordPad?

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 21 december 2008, 14:09
New Member Group

Stort tack för att lösa mitt problem.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Åtkomst nekad! prawleprovi General Software Chat 3 30 oktober 2008 04:50
Access Denied rbscooby Windows-operativsystem 7 9 maj 2008 16:40
Åtkomst nekad hewybo Windows-operativsystem 6 16 januari 2008 02:40
Access Denied hannyp Virus, spionprogram och säkerhet 14 27 november 2007 12:37
Åtkomst nekad ... plötsligt Quityourjibbajabba Windows-operativsystem 3 14 november 2007 06:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.