![]() |
|
| |||
| |||
| Hej När du försöker att installera SP3 på att min nuvarande Windows Home Edition XP2 jag kommer upp agaisnt en Åtkomst nekad fel. På fönster hemsida beskrivs en möjlig lösning, jag följer det råd som envolves installera SUBINACL här installerar fina och finns i följande katalog "C: \ Program Files \ Windows Resource Kits \ Tools". Efter detta så jag kopiera den angivna koden cd / d "% program% \ Windows Resource Kits \ Tools" subinacl / subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE / grant = administratörer = f / grant = system = f subinacl / subkeyreg HKEY_CURRENT_USER / grant = administratörer = f / grant = system = f subinacl / subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT / grant = administratörer = f / grant = system = f subinacl / underkataloger% SystemDrive% / grant = administratörer = f / grant = system = f subinacl / underkataloger% windir% \ *.* / grant = administratörer = f / grant = system = f Secedit / configure / cfg% windir% \ repair \ secsetup.inf / db secsetup.sdb / verbose I Anteckningar och spara den som Reset.cmd. Detta bör återställa registret och filbehörigheter Men när man kör det här kommandot visas för en bråkdel av en secound och sedan snabbt försvinner. Använda en snabb Print Screen i erövrat följande meddelande, avbildas sparas på http://s420.photobucket.com/albums/p...albumview=grid . Efter ytterligare försökt installera det kommer upp med samma fel, har försökt att installera i felsäkert läge kommer upp med samma fel. Många Tack John |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den första raden har kontroll tecken framför den "cd" instruktion så resten av linjerna inte kan se subinacl
För att hålla kommandot fönster när satsvis process är klar Kör cmd att öppna en permanent kommandofönster och kör sedan batchfilen inifrån det. Då det inte kommer att försvinna på dig när det är färdigt. Är du säker på att du använde notepad och inte WordPad? Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Stort tack för att lösa mitt problem. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Åtkomst nekad! | prawleprovi | General Software Chat | 3 | 30 oktober 2008 04:50 |
| Access Denied | rbscooby | Windows-operativsystem | 7 | 9 maj 2008 16:40 |
| Åtkomst nekad | hewybo | Windows-operativsystem | 6 | 16 januari 2008 02:40 |
| Access Denied | hannyp | Virus, spionprogram och säkerhet | 14 | 27 november 2007 12:37 |
| Åtkomst nekad ... plötsligt | Quityourjibbajabba | Windows-operativsystem | 3 | 14 november 2007 06:10 |
| Thread Tools | |
| |