mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Acer bærbar med Vista -> XP

Reply

Thread Tools
Old 18. sep 2007, 12:52
Ny Medlem Gruppen

Default Acer bærbar med Vista -> XP

Hi guys,

Jeg har lige købt en splinterny bærbar computer her til morgen (faktisk, Jeg skriver om det ), That's Acer Aspire 9414. Indtil nu, jeg er helt glad med det, har brugt det for et par timer, det ser fiks nok. Men det kommer med Windows Vista præinstalleret. Derfor I've got to største bekymringer:

1) Jeg har hørt, at Vista er, bogstavelig talt, skrald. Specielt DRM ting, der har at gøre med musik og dvd'er. Jeg hørte, at Vista overvåger dig mere end det burde, og dermed spild af ressourcer og opvarmning, som fortæller dig, hvad du * kan * gøre, og hvad du * can `t * gøre. Kender du nogen af denne første side? 'Cause I'm overvejer swifting tilbage til XP (som er den ene jeg har på min stationære computer). Jeg vil arbejde med AutoCAD og andre "monster"-værktøjer, så hastigheden er vigtigt for mig.

2) Installation af XP. Jeg er en gennemsnitlig avancerede bruger, så jeg ved hvordan man opsætter alt. Hvad jeg ikke sikker på er, om min laptop vil blive "bekymret" om mig at bruge et andet operativsystem. Jeg gætter formatering og installation bør det være tilstrækkeligt, men jeg vil gerne vide det med sikkerhed.

Håber nogen derude kan hjælpe mig ud, fordi jeg er floundering i et hav af tvivl, virkelig . Jeg kan bare ikke begynde at installere apps, hvis jeg ikke vil holde Vista.

Tak for din tålmodighed og tid,

JGott
Old 18. sep 2007, 12:57
Donor-Gruppen

Jeg vil gå til XP. Hvis du vil bruge AutoCAD, vil du få brug for al den hukommelse, du har brug for.
En af vores kunder har vista og AutoCAD, og det er soooo langsomt.

I havn't havde første hånd brug af Vista, vil jeg vente til Service Pack 2 kommer ud før at få det.
Old 18. sep 2007, 13:44
Administrator Gruppen

Høring om problemer og faktisk oplever dem er to helt forskellige ting.

Hvis det ikke er broken don't fix it.

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 18. sep 2007, 14:21
Ny Medlem Gruppen

Til Emrys88,

Tak for din rådgivning. Jeg vil forsøge AutoCAD på den bærbare computer i morgen tidlig (fingrene krydset ).

Til Dave,

Jep, du har helt ret. "Hvis det ikke er brudt, skal du ikke forsøge at reparere det". Det er bare det normalt vanskabninger mig en masse, når jeg er nødt til at geninstallere en OS (du ved, du taber alle dine indstillinger og du har til at starte fra bunden).
Old 20. sep 2007, 04:05
Ny Medlem Gruppen

OK, gjort. For enhver, der læser denne post, degradering Vista til XP var bestemt værd!

Her er historien, just in case man er interesseret i det:

Jeg har installeret AutoCAD 2007 går morges (jeg havde nogle problemer unzipping den fil, men jeg gætter den havde mere at gøre med mig at bruge det digitale kamera kort til at overføre filen end til Windows Vista selv ). Jeg klikkede på ikonet, og ... ta-DAH ... et skinnende Vista vindue: "Du forsøger at udføre en. exe-fil ... kunne ondsindede ... blah blah blah". Nå, ja, jeg klikkede på det, så jeg ønsker at fuldbyrde det. Ta-DAH, andet skinnende Vista vindue: "Der er et kendt problem mellem software, du forsøger at udføre og Microsoft Windows Vista. Kontroller for opdateringer fra softwareproducenten. Vil du have mere information?". Undskyld? Nå, yeah, oplysninger er for det meste altid godt ...

Endnu et Vista vindue: "Det problem, du står der allerede er taget hensyn ... du tjekke nedenstående link [link til Autodesk website]". Så på linket jeg klikker. En anden Vista Window: "Du er ved at åbne et website link. Er du sikker?". Tja, endnu en gang, jeg klikkede på det, så jeg gætter jeg er temmelig sikker på, hvad jeg ønsker at gøre ... Den næste ting, jeg husker at gøre var at hente en 13MB programrettelsen. I stedet for at gemme den på harddisken, jeg bare udføre det, så jeg fik * tre * mere Vista vinduer advarsel mig, at jeg skulle til at udføre en proces, kunne være en virus, og så videre og så videre.

Well, i det mindste, at plasteret har arbejde Jeg sætte det op og så kørte AutoCAD (efter at have at bekræfte endnu endnu en gang, at jeg ønskede at udføre sådanne programmet og give det adgang til internettet ...). Jeg lastet en dejlig lidt komplekse Sydney Opera House-projekt (det er online, og det er cool), og det lastes virkelig hurtigt, men præstationen var ikke hensigtsmæssigt Når man ser på opbygningen af en 3D-perspektiv var der ting der mangler ... (For at gøre med DirectX 10, måske? Jeg har ingen anelse).

Samt, at jeg lige har bemærket, at vinduerne stil manager (den ene som gør tingene ser glat og pæn) blev forbrugende 80 MB RAM, med 4 vinduer åbne, og Internet Explorer, med kun en (jeg mener, ONE) Google webside åbne blev spist op til 100 MB RAM. Jeg havde set nok, så jeg besluttede at gå tilbage til XP, hvis mindst Jeg vidste, hvor menuer og kontrolpaneler blev ...

Ingen problemer overhovedet, når der installeres XP SP2, og jeg bare var nødt til at ændre en BIOS indstilling at tvinge computeren til at tjekke CD / DVD-læser før harddisken.

Nu alting ser bøde (bare lidt tom ... snøft snøft ...). Jeg har kun at hente nogle drivere fra Acer Europa Support side (dvs.: lyd virker ikke), som jeg gør nu. Og jeg kan nyde min 2GB RAM ^ _ ^ (for ikke at nævne OS tager kun et par Brancheløsninger, ikke 10 GB)

For at opsummere, det var det værd, synes jeg.

Cheers for Deres opmærksomhed,

JGott
Old 20. sep 2007, 04:11
Donor-Gruppen

alle pop-ups er brugerkonto kontrol Jeg tror .... Jeg henvendte mig mine off

Mit system: Cewy's spekulerer macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Bundkort:
asus p5q deluxe
RAM Hukommelse:
4 gig ocz 1066mhz SLI
Grafikkort (r):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk drev (r):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Sag / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Køling:
tuniq tårn
Network / Internet:
dual Gigabit LAN-porte
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 20. sep 2007, 04:26
Ny Medlem Gruppen

Ja, jeg gættede det:), men hvad der virkelig p * ssed mig ud var, af "kompatibilitetsproblemer" (eller rettere "uforenelighed spørgsmål"). Jeg har lige forventede dem til at ske i nogle af mine ældste og obskure programmer, ikke i en sådan ansøgning (som blev opdateret, ved den måde, det datoer "tilbage" til 2007 ...).

Windows Vista ser cool og smart, det gør, men jeg tror ikke rigtig på, en computer nedenfor 4GB RAM, der kører flere programmer på Vista, kan klare det, helt ærligt, og jeg ved, jeg er lidt overdrevet. Personligt, (på trods af at kende de interne af Vista på alle), jeg tror Vista vil være en meget brugervenlige OS for den gennemsnitlige familie, med eyecatchy og MMS-indstillinger, men det vil være et mareridt i første omgang for folk, der ligesom mig, nyder blander sig med det , IMHO. Vi er nødt til at vente på Servicepakker, though.
Old 20. sep 2007, 04:56
Donor-Gruppen

Hvad gjorde jeg sige. Lol

AutoCAD er ok på vista, bare deable cachelagring mode med under-mapping osv. fordi det tager en masse hukommelse.

Dan
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Hjælp! Acer bærbar med Vista Doesnt Start Jamie Windows-operativsystemer 5 18 November 2009 12:33
Ajourføring en Acer Sysem, vil Vista Still Work?? minder Windows-operativsystemer 1 18 august 2009 06:03
Ophængte Acer Laptop Hjælp Zag Laptops, Mobiles & PDA'er 7 21. jul 2009 05:53
Ny Acer Desktop Vista OS. Ikke kan få Screensaver til at arbejde. Garigoun Windows-operativsystemer 2 14. maj 2009 13:43
Er Acer F-22 Arbejde med 64 bit Vista? Rapolyne Grafikkort & Monitors 7 4 november 2008 06:47
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.