![]() |
|
| |||
| |||
| Hei folkens, Jeg har nettopp kjøpt en helt ny laptop denne morgenen (faktisk, Jeg skriver om det ), Som er Acer Aspire 9414. Frem til nå er jeg ganske glad med det, og de har brukt det på noen timer, det ser kjekk liten nok. Men det kommer med Windows Vista forhåndsinstallert. Det er grunnen til at jeg har to hoveddeler kommentarer:1) Jeg har hørt at Vista er, bokstavelig talt, søppel. Spesielt DRM ting, har å gjøre med musikk og DVDer. Jeg hørte at Vista overvåker deg mer enn det burde, og dermed sløse med ressurser og oppvarming, forteller deg hva du * kan * gjøre og hva du * kan ikke * gjøre. Vet du noe av dette første hånd? Fordi jeg vurderer swifting tilbake til XP (som er den jeg har på min stasjonære datamaskin). Jeg skal arbeide med AutoCAD og andre "monster"-verktøy, slik at hastigheten er viktig for meg. 2) Installere XP. Jeg er en gjennomsnitts-avansert bruker, så jeg vet hvordan du setter opp alt. Det jeg ikke er sikker på er om min laptop blir "opptatt" om jeg bruker et annet OS. Jeg antar formatering og installerer det burde være nok, men jeg vil gjerne vite det sikkert. Håper noen der ute kan hjelpe meg, for jeg floundering i et hav av tvil, egentlig . Jeg kan ikke installere programmer om jeg ikke kommer til å holde Vista.Takk for din tålmodighet og tid, JGott |
|
| |||
| |||
| Jeg vil gå til Xp. Hvis du skal bruke AutoCAD, må alle minne du trenger. En av våre kunder har vista og AutoCAD, og det er SOOOO sakte. Jeg havn't hadde første hånd bruk av Vista, kommer jeg til å vente til Service Pack 2 kommer ut før du får det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Høre om problemene og faktisk opplever dem er to helt forskjellige ting.
| |||
| |||
| Slik Emrys88, Takk for råd. Jeg skal prøve AutoCAD på laptop i morgen (fingrene krysset ).Til Dave, Ja, du har helt rett. "Hvis det ikke er ødelagt, må du ikke prøve å fikse det. Det er bare det vanligvis freaks meg mye når jeg har å installere en OS (du vet, du mister alle innstillingene og du har til å starte fra scratch). |
|
| |||
| |||
| OK, ferdig. For alle som leser dette innlegget, downgrading Vista til XP var definitivt verdt det! Her er historien, bare i tilfelle noen er interessert i det: Jeg installerte AutoCAD 2007 i går morges (Jeg hadde noen problemer unzipping filen, men jeg tror det hadde mer å gjøre med meg ved hjelp av digitalt kamera kort for å overføre filen over til Windows Vista i seg selv ). Jeg klikket på ikonet og ... TA-DAH ... et skinnende Vista vindu: "Du prøver å kjøre en. exe fil ... kan være skadelig ... blah blah blah". Vel, ja, jeg klikket på den slik jeg ønsker å gjennomføre det. TA-DAH, andre blanke Vista vindu: "Det er et kjent problem mellom programvare du prøver å utføre og Microsoft Windows Vista. Vennligst se etter oppdateringer fra programvareleverandøren. Ønsker du mer informasjon?". Unnskyld? Ja, informasjonen er mest alltid godt ... Nok et Vista vindu: "Problemet du møter er allerede ivaretatt ... sjekk linken nedenfor [lenke til Autodesk nettsted]". Så på linken jeg klikker. En annen Vista vindu: "Du kommer til å åpne en nettside link. Er du sikker?". Vel, igjen, jeg klikket på den, så jeg antar jeg er ganske sikker på hva jeg vil gjøre ... Det neste jeg husker gjøre var å laste ned en 13MB oppdateringen. I stedet for å lagre det på harddisken, jeg bare kjøre det så jeg fikk * tre * mer Vista Windows advarsel meg at jeg skulle kjøre en prosess, kan være et virus og så videre og så videre. Vel, i det minste oppdateringen fungerte Jeg satte den opp og kjørte AutoCAD (etter å ha bekrefter enda en gang at jeg ønsket å gjennomføre slike programmet og gi det internett ...). Jeg satt en fin litt komplisert Sydney Opera House prosjektet (det er online, og det er kult), og det lastes veldig rask, men gjengir ikke var riktig Når du ser på bygging av en 3D-perspektiv, var det ting som mangler ... (Hvis du vil gjøre med DirectX 10, kanskje? Jeg aner ikke).Samt at jeg bare merke til at vinduene stil manager (den som gjør ting ser jevn og fin) ble forbruker 80 MB RAM, med 4 vinduer åpne, og Internet Explorer, med bare ett (Jeg mener, en) google Websiden åpner ble spist opp til 100 MB RAM. Jeg hadde sett nok, så jeg bestemte meg for å gå tilbake til XP, hvor minst jeg visste hvor menyer og kontrollpanelene var ... ![]() Ingen problemer i det hele tatt når installere XP SP2, jeg bare måtte endre en BIOS-innstilling tvinge datamaskinen til å se CD / DVD-leser før harddisken. Nå alt ser fine (litt tom ... snufse snufse ...). Jeg har bare å laste ned noen drivere fra Acer Europa Support side (dvs.: Lyden fungerer ikke), som jeg gjør nå. Og jeg kan nyte min 2GB RAM ^ _ ^ (for ikke å nevne OS tar bare opp et par GBS, ikke 10 GB) For å oppsummere, det var verdt det, tror jeg. Skål for oppmerksomheten, JGott |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| alle popup vinduer er brukerkonto kontroll tror jeg .... Jeg viste mine off
| |||
| |||
| Ja, jeg gjettet det:), men det som virkelig p * ssed meg var det faktum av "kompatibilitetsproblemer" (eller snarere "inkompatibiliteten spørsmål"). Jeg bare ventet dem til å skje i noen av mine eldste og obskure programmer, ikke i et slikt program (som ble oppdatert, forresten, den datoer "tilbake" til 2007 ...). Windows Vista ser kult og fin, det gjør det, men jeg ikke tror en datamaskin under 4GB RAM, kjøre flere programmer på Vista, kan takle det, ærlig, og jeg kjenner jeg blir litt overdrevet. Personlig, (til tross kjenne internals av Vista i det hele tatt), jeg tror Vista vil være et svært brukervennlig, OS for gjennomsnittlig familie med eyecatchy og multimedia alternativer, men det vil bli et mareritt først for personer som, i likhet med meg, nyte innblanding med det , IMHO. Vi kommer til å vente på Oppdateringspakker selv. |
|
| |||
| |||
| Hva var det jeg sier. Lol AutoCAD er ok på Vista, bare deable hurtigbufring modus med under kartlegging etc. fordi det tar mye minne. Dan |