mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Acer laptop med Vista -> XP

Reply

Thread Tools
Old 18:e Sep 2007, 12:52
New Member Group

Default Acer laptop med Vista -> XP

Hej killar,

Jag har precis köpt en helt ny bärbar dator i morse (egentligen Jag skriver om det ), Som Acer Aspire 9414. Fram till nu, jag är ganska glad med den, har använt det i några timmar, det ser tjusig nog. Men det levereras med Windows Vista förinstallerat. Det är därför jag har två orsaker:

1) Jag har hört att Vista är, bokstavligen, skräp. Speciellt DRM saker som har att göra med musik och DVD. Jag hörde att Vista övervakar dig mer än det borde, vilket slöseri med resurser och värme, berättar vad ni * kan * göra och vad du * kan inte * göra. Vet du något av detta första hand? För jag funderar swifting tillbaka till XP (som är en jag har på min stationära dator). Jag kommer att arbeta med AutoCAD och andra "monster" verktyg, så snabbt är viktigt för mig.

2) Installera XP. Jag är en genomsnittlig avancerade användare, så jag vet hur man ställer in allt. Vad jag inte är säker på är om min bärbara dator kommer att vara "berörda" om mig med en annan OS. Jag antar att formatera och installera det borde räcka, men jag vill veta det säkert.

Hoppas någon därute kan hjälpa mig, för jag floundering i ett hav av tvivel, verkligen . Jag kan inte börja installera program om jag inte kommer att hålla Vista.

Tack för ditt tålamod och tid,

JGott
Old 18:e Sep 2007, 12:57
Givargruppen

Jag skulle gå till Xp. Om du kommer att använda AutoCAD behöver du alla minne du behöver.
En av våra kunder har vista och AutoCAD, och det är SOOOO långsamt.

I havn't hade första hand använda vista, jag ska vänta tills Service Pack 2 kommer ut innan de fick det.
Old 18:e Sep 2007, 13:44
Administrator Group

Hearing om problem och faktiskt upplever dem är två helt olika saker.

Om det inte är brutet inte rättar till det.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 18:e Sep 2007, 14:21
New Member Group

Att Emrys88,

Tack för ditt råd. Jag ska försöka AutoCAD på den bärbara datorn i morgon bitti (TUMMARNA ).

Att Dave,

Japp, du har helt rätt. "Om det inte är trasigt, försök inte fixa det". Det är bara det oftast freaks mig mycket när jag måste installera ett OS (ni vet, du förlorar alla dina inställningar och du har fått börja om från början).
Old 20:e Sep 2007, 04:05
New Member Group

Ok, gjort. För den som läser det här inlägget, nedgradering Vista till XP var definitivt värt det!

Här är historien, ifall någon är intresserad av den:

Jag installerade AutoCAD 2007 går morse (Jag hade vissa problem unzipping filen, men jag antar att det hade mer med mig att göra med hjälp av digitalkamera kortet för att överföra filen över till Windows Vista själv ). Jag klickade på ikonen och ... ta-dah ... ett blankt Vista fönster: "Du försöker att köra en. exe-filen ... skulle kunna vara skadlig ... bla bla bla". Ja, Ja, jag klickade på den så jag vill köra den. Ta-dah, andra blanka Vista fönster: "Det är ett känt problem mellan de program du försöker köra och Microsoft Windows Vista. Kontrollera för eventuella uppdateringar från programvarutillverkaren. Vill du veta mer?". Ursäkta? Ja, information är för det mesta alltid bra ...

Ännu en Vista fönster: "Frågan du möter har redan behandlats ... se länken nedan [länk till Autodesk webbplats]". Så, på länken jag klickar. En annan Vista Fönster: "Du kommer att öppna en webbplatslänk. Är du säker?". Tja, återigen, jag klickade på den, så jag antar att jag är ganska säker på vad jag vill göra ... Nästa sak jag minns det var att ladda ner en 13MB korrigeringsfil. Istället för att spara den på hårddisken, jag bara köra det så jag har * tre * mer Vista Windows varning mig att jag skulle köra en process skulle kunna vara ett virus och så vidare och så vidare.

Tja, åtminstone korrigeringsfilen har arbete Jag upp det och sedan sprang AutoCAD (efter att bekräfta ännu en gång att jag ville genomföra sådana program och bevilja tillgång till Internet ...). Jag lastade en trevlig lite komplicerat Sydney Opera House-projektet (det är online och det är coolt) och det lastade riktigt snabb, men gör inte var lämpligt När du tittar på att bygga en 3D-perspektiv fanns saker som saknas ... (För att göra med DirectX 10, kanske? Jag har ingen aning).

Förutom att jag precis upptäckt att fönstren stil Manager (den som gör saker och ting ser smidig och snygg) var konsumerar 80 MB RAM, med 4 fönster öppna, och Internet Explorer, med bara en (Jag menar, en) google webbsida öppen åt upp till 100 MB RAM. Jag hade sett nog, så jag bestämde mig för att gå tillbaka till XP, där åtminstone jag visste om menyer och kontrollpaneler var ...

Inga problem alls med att installera XP SP2, jag var bara tvungen att ändra en BIOS-inställning för att tvinga datorn att kontrollera CD / DVD-läsare före hårddisk.

Nu allt verkar bra (lite tomt ... vädra vädra ...). Jag har bara att ladda ner några drivrutiner från Acer Europa Stöd sida (dvs. ljud fungerar inte), som jag gör nu. Och jag kan njuta av min 2GB RAM ^ _ ^ (att inte tala om OS tar bara upp ett fåtal GBS, inte 10 GB)

Sammanfattningsvis kan man säga att det var värt det, tror jag.

Skål för er uppmärksamhet,

JGott
Old 20:e Sep 2007, 04:11
Givargruppen

alla pop ups är användarkonto kontroll tror jag .... Jag vände mig bort

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 20:e Sep 2007, 04:26
New Member Group

Ja, jag gissade det:), men vad som verkligen p * ssed mig var det faktum att "kompatibilitetsproblem" (eller snarare "oförenlighet frågor"). Jag bara väntade dem att hända i några av mina äldsta och svårbegripligt program, inte av en sådan ansökan (som uppdaterades, förresten, den är "tillbaka" till 2007 ...).

Windows Vista ser coolt och snyggt, det gör det, men jag tror faktiskt inte en dator under 4 GB RAM, köra flera program på Vista kan hantera det, ärligt talat, och jag vet att jag är lite överdrivet. Personligen är (trots att känna till de interna delar av Vista alls), jag tror att Vista kommer att bli ett mycket användarvänligt OS för den genomsnittliga familjen, med eyecatchy och multimedia alternativ, men det kommer att bli en mardröm vid första för människor som, liksom jag, njuta av att blanda sig med det , IMHO. Vi måste vänta på Service Pack, ändå.
Old 20:e Sep 2007, 04:56
Givargruppen

Vad sa jag. Lol

Autocad är ok på Vista, bara deable cachelagring läge med under avbildningsprogram etc. eftersom det tar mycket minne.

Dan
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp! Acer laptop med Vista Doesnt Start Jamie Windows-operativsystem 5 18 november 2009 12:33
Uppdatering en Acer Sysem att Vista fortfarande fungerar? förmån Windows-operativsystem 1 18 august 2009 06:03
Hängmappar Acer Laptop Hjälp Zag Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 7 21 juli 2009 05:53
Nya Acer Desktop Vista OS. Can't Get Screensaver till arbete. Garigoun Windows-operativsystem 2 14 maj 2009 13:43
Har Acer F-22 Arbete Med 64 bitars Vista? Rapolyne Grafikkort & Skärmar 7 4 november 2008 06:47
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.