mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Lägga Förekommande användare till en annan domän

Reply

Thread Tools
Old 7 maj 2009, 12:39
Ledamot Gruppen

Default Lägga Förekommande användare till en annan domän

Hej,

Jag har precis gjort en dator en del av en domän, men jag vet inte hur lägger användaren också. Jag kan lägga till en användare i domänen och logga in men det är ett nytt konto. Säg användare "Kärna" har använt datorn för evigt. Hur kan jag lägga till "Kärna" till området med alla sina dokument? Tack
Old 8 maj 2009, 14:09
Givargruppen

Jag tror inte du menar domän.

Det går att blanda ihop en massa människor.

Rätta mig om jag fel, men vill du:

Flytta ett användarkonto från en gammal dator till en ny, med alla inställningar, dokument och favoriter etc.?

Mycket enkelt. Windows Filöverföring.

Gå till Kontrollpanelen och skriv i sökrutan "välkommen" utan citationstecken och klicka sedan på "Welcome Center"

Välj "Överför filer och inställningar" (eller något liknande) och klicka på översta fönstret boxy sak "Starta Windows Filöverföring"

Följ sedan instruktionerna på skärmen uppmanas, och det kommer göra allt för dig.

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 8 maj 2009, 15:21
Moderator-gruppen

Det finns inget speciellt sätt att göra detta, förutom att manuellt kopiera alla användares dokument över den domän konto.

I princip måste du kopiera alla användare dokument från sin gamla dator och lägga den på sin nätverksresurs.

Ställ sedan in dem en domänanvändare konto, ge dem tillstånd att använda detta nu domän anslutit datorn styra de mappen Mina dokument till nätverksresursen och thats det.

Det finns inget snabbt sätt att överföra från arbetsgrupp inställningarna på domänen. Och det är värre eftersom vissa användare lagra allt på skrivbordet, några rotenheten, och några i% Documents and Settings% / Användarnamn.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 8 maj 2009, 15:54
Givargruppen

Ah, förlåt, jag missförstod den ursprungliga frågan.
Old 11 maj 2009, 06:44
Ledamot Gruppen

Tack serverguy

Jag antar att det kommer att ta mig en hel del arbete och tålamod. Företaget jag arbetar för har ett normalt arbetsgrupp nätet och de vill förändra det. De vill att nätet ska kontrolleras av Active Directory. Jag har servern redo med AD och jag har ett par test datorer som är anslutna till AD. Men nu är jag fast på hur man får användaren logga in på vilken dator som helst del av området och komma åt sina dokument. Har varje användares dokument och inställningar måste i AD server? Hur gör jag nytt direkt?

Tack!
Old 11 maj 2009, 10:38
Moderator-gruppen

Detta är en bra artikel:
http://www.windowsnetworking.com/art...rver-2003.html

Du kan lagra profiler vart du vill egentligen, på en filserver, om AD-server på din webbserver om du så önskar lol.

Google är er bästa vän

Och en testmiljö som ni har satt upp är det bästa sättet att lära sig, innan du rulla ut det.

Old 11 maj 2009, 13:36
Ledamot Gruppen

Tack ServerGuy

Jag har en bättre förståelse och kommer att göra mer forskning. Jag har en filserver och kommer att använda den för att styra. Tack
Old 11 maj 2009, 13:40
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av atorres0506 View Post
Tack ServerGuy

Jag har en bättre förståelse och kommer att göra mer forskning. Jag har en filserver och kommer att använda den för att styra. Tack
Inga problem.

Om du får problem, jag kommer fortfarande vara här.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Om att köpa ett domännamn? orangemanta Web Design, Hosting & SEO 10 20 april 2009 00:08
Behöver råd om att lägga till en fläkt till en SFF st unknownsingh General Hardware Chat 5 27 april 2008 05:00
Rekommendationer för att lägga till en andra övervaka benjjj6 Grafikkort & Skärmar 7 27 mars 2008 15:41
Lägga RAM memsces Processorer, moderkort & RAM 1 22 oktober 2007 11:37
Domain inte tillgänglig?? MJSPC Windows-operativsystem 1 30 juni 2007 07:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.