![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| mina pappor advent 6001 laptop verkar ha problem att starta. du slå på den, enär skärmen kommer på, då det står "fönster började inte lyckats" och du har 30 sekunder att välja felsäkert läge Felsäkert läge med nätverk Felsäkert läge med kommandotolk Senast fungerande konfig starta windows normalt Jag har försökt alla av dem många gånger, men efter den här sidan Windows-skärmen kommer så den normalt skulle sedan efter några sekunder, den startar om och hela cykeln startar igen några idéer? om vi behöver en ny bärbar dator, kan HD på en vara ansluten till den nya så vi inte förlorar några filer? tack |
|
| |||
| |||
| kontrollerat RAM kontrollerat internet för återvinning konsoll, hittade den här: Din Advent dator använder den senaste återhämtningen system som inte kräver någon CD-eller DVD-skivor för att återställa datorn till det ursprungliga fabriken skick. Starta om datorn. Tryck F10 upprepade gånger tills meddelandet "Startar System Recovery" visas. Återhämtningen kommer att ladda och visa en meny med alternativ: Oförstörande återvinning För att komma åt återvinning alternativen nedan att radera alla data från datorn, klicka på knappen Avancerat. Systemåterställningsalternativ - Nej format Systemåterställningsalternativ - Quick format: Välj Oförstörande återvinning alternativ och tryck på Nästa. Du kommer att informeras om Systemåterställning i Windows ® klickar du på Ja. Återhämtningen börjar. När denna är klar klickar du på Starta. provat att trycka på F10 flera gånger, men det enda som kommer upp är Boot Menu med: 2. IDE-0: 3. IDE 1 7. PCI LAN: <skriv Setup> så ingen lycka där kan inte använda cd, vet inte om det är |
|
| |||
| |||
| har detta lösts? Troligtvis problemet kom från något som ändrades strax före misslyckandet. Kan du komma på någonting som kan ha ändrats? Installerade uppdateringar? uppdaterade drivrutiner? läggas ny programvara? etc? etc? Även för framtida behov, vid dessa alternativ - "felsäkert läge Felsäkert läge med nätverk Felsäkert läge med kommandotolk Senast fungerande konfig starta windows normalt " alltid välja senast fungerande konfiguration första. Det kommer att lösa problemet en hel del av tiden, men du får bara en chans. När systemet startar upp igen du skål. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Advent 7.000 Laptop LCD Monnitor Problem | Bernie bulten | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 6 | 17 Oktober 2009 13:09 |
| Kan jag lägga NVIDIA Moderkort i Mina Advent laptop | hayleybaker22 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 8 | 7 juni 2009 08:25 |
| Advent Laptop - Stäng av One Touch | Dawny | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 4 | 25 januari 2009 14:32 |
| Problem börjar laptop | Mischman | Windows-operativsystem | 3 | 14 december 2008 20:36 |
| HP tangentbord, första laptop, behöver hjälp att starta | photojon88 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 19 december 2007 08:30 |
| Thread Tools | |
| |