mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

En annan BSOD Utgåva - HP Pavilion DV9700 Bärbar dator Vista

Reply

Thread Tools
Old 21 maj 2009, 15:02
New Member Group

Hej,

Från dag ett med min HP Pavilion dv9700 laptop Vista (32) har krascha. Till en början var det när jag skulle koppla ner från internet, och tyckte att det var en uppringning fråga (min DSL leverantör levererar en dålig Uppringningsprogram och ännu värre-stöd), så jag inställningarna för VPN-anslutning för att gå direkt från Windows med lämpliga inställningar och som fungerade, men inte stoppade blå skärmar. Sedan det började hända när jag skulle använda en online-kommunikation program med video - Skype, Gmail Videochatta. Nu är det bara sker slumpmässigt, och jag har märkt att när jag lämnar min dator som är ansluten till nätet över en natt jag vaknar nästa morgon och det är oftast sitter med en BSOD.

Jag sprang ett minne kontrollera att kom tillbaka rena. Jag har bifogat 2 i en enorm lista med minidumps (I'm not kidding, jag städas upp dem ett par månader tillbaka, och jag har redan fått precis 20 längre). Jag hoppades att någon skulle vara till hjälp för att felsöka dem. Jag är programmerare, men har liten erfarenhet av denna sida av fönster, men min föraning är felaktiga föraren, även om jag couldnt säga som en. Stab inom en inte så mörk, det är det Realtek nätverksdrivrutinen - från Internet symptom, men inte hålla mig till det.

Dessutom är det förmodligen värt att nämna att så vitt jag vet att jag har den mest uppdaterade versioner av alla förare, jag nyligen blinkar min bios. im öppna för alternativa förslag, men i så stor utsträckning som andra-saker-att-göra gå, jag tror jag har ganska mycket gjort dem alla. Nu blir jag bara frustrerad och otålig och växande mindre förtjust i fönstren.

Tack på förhand:)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.