![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, Min datamaskin har gitt meg store problemer nylig. For de siste ukene har jeg hatt store problemer med oppstart av datamaskinen. Etter XP loading skjermen, i stedet for å få en velkomst-skjermen, får jeg en svart skjerm på ubestemt tid. Jeg kan gå ut og kom tilbake 2 timer senere, vil den fortsatt henger der. Harddisken doesnt Beregnigner noe annet. Skjermens grønne lampen tennes, og skjermbildet er definitivt på. Tastaturet imidlertid ikke fungerer. Hver gang dette skjer, må jeg bare kjøre batch regcopy2.txt kommandoen under Windows-gjenopprettingskonsollen til å gjenopprette registret (info her ... http://www.aade.com/XPhint/XPrecovery.htm). Det fungerer fint etterpå, men noen dager senere, får jeg den svarte skjermen igjen, og jeg er tilbake til square one! Jeg hadde dette problemet i det siste, men det var en gang så ofte. Jeg har prøvd formatering min harddisk 4 ganger å reinstallere Windows for å se om det vil løse problemet, men det aldri. Slik det skjedde ikke for ofte tilbake da den ikke bekymre meg for mye, men nå, det skjer med noen få dager. Its nå kom til et punkt at jeg skrånende bruke datamaskinen på riktig måte. Jeg må permanantly beholde XP-CDen i CD-stasjonen for å åpne gjenopprettingskonsollen. Gjenopprette registret noen få dager er ikke noe jeg skulle trenge å gjøre! Ting jeg har allerede prøvd - Oppstart i sikkermodus (jeg måtte hoppe lasting a347bus.sys som det henger på dette bildet). Resultat: Jeg får komme inn på skrivebordet mitt - Boot bruke siste fungerende konfigurasjon. Resultat: Kunne - Formatere harddisk. Resultatet er ikke løser problemet. - Gjenopprette registret bruker batch regcopy.txt. Resultat: Siste bare dager - Fjernet de videoopptak kort og avinstallerte driverne som jeg selv var forårsaket problemer. Resultatet er ikke løser problemet Jeg hadde min datamaskin i 3 år nå, og dette problemet kun startet i fjor og siden da har jeg vært igjennom re-intstalling Windows 4 ganger. Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Dette driver meg gal og jeg føler at thowing en murstein på datamaskinen! Computer specs - Windows XP Professional SP2 AMD Athlon XP 3000 (2.1ghz) NVIDIA GeForce 5200FX 128MB RAM 1GB DDR1 RAM 120GB Harddisk |
|
| |||
| |||
| Kan bli din HD gir opp på deg, er din xp disk legit?, Også lyder enkelt, men har du gjort for at maskinen din er rent og støvfritt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Betyr lyd abit som harddisk, kan du prøve å kjøre chkdsk (Klikk Start, Kjør, skriv inn chkdsk deretter OK) for å finne ut, eller du kan laste ned manufactors diagnoseverktøy for å sjekke stasjon
Dersom byggherrer bygde bygninger måten programmerere skrev programmer, da den første hakkespett som kom ville ødelegge sivilisasjonen. En datamaskin gang slo meg i sjakk Men det var ingen match for meg på kickboksing. ![]() Min System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Takk for svar folkens. Ja, min kopi av XP er en legit OEM kopi. Det kan være min-harddisk, men sikkert, hvis en harddisk problem, vil det gi mer problemer som bare nektet å starte. Og hvorfor virker det midlertidig arbeide igjen når en eldre versjon av registeret er gjenopprettet? Jeg vil kjøre chkdsk senere for å se om det er HD som forårsaker problemet. |
|
| |||
| |||
| Jeg har planen chkdsk å kjøre ved oppstart og her er loggen (fra Hendelsesliste). Kan problemet mitt være med ubrukte indeksoppføringer? Checking filsystemet på C: Typen filsystemet er NTFS. En diskkontrollen er planlagt. Windows vil nå sjekke harddisken. Rydder mindre stemmer på stasjonen. Rydder 849 ubrukte indeksoppføringer fra indeksen $ SII av filen 0x9. Rydder 849 ubrukte indeksoppføringer fra indeksen $ SDH av filen 0x9. Rydder 849 ubrukte sikkerhet beskrivere. CHKDSK er bekreftet Usn Journal ... Usn Journal bekreftelsesprosessen fullført. CHKDSK er bekreftet fildata (trinn 4 av 5) ... Fildata bekreftelsesprosessen fullført. CHKDSK er bekreftet ledig plass (fase 5 av 5) ... Ledig plass bekreftelsen er fullført. 120045680 KB total diskplass. 115711296 KB i 329881 filer. 218.260 KB i 18.600 indekser. 0 KB i dårlig sektorer. 556.132 KB i bruk av systemet. 65536 KB okkupert av loggfilen. 3559992 kB tilgjengelig på disken. 4096 bytes i hver tildeling enhet. 30011420 total tildeling avdelinger på disk. 889.998 tildeling enheter tilgjengelig på disken. Intern Info: c0 d3 05 00 4C 51 05 00 bd 32 08 00 00 00 00 00 .... LQ ... 2 ...... 8e 4f 05 00 02 00 00 00 11 05 00 00 00 00 00 00. O. ............. 04 03 6b 0b 00 00 00 00 42 87 f1 a6 02 00 00 00 .. k. .... B. ...... 48 8f 36 0b 00 00 00 00 66 f3 1d a5 0b 00 00 00 H.6 ..... f. ...... 08 e9 02 75 00 00 00 00 c8 1e ee ee 0e 00 00 00 ... u. ........... 99 9e 36 00 00 00 00 00 B8 3a 07 00 99 08 05 00 .. 6 ......:...... 00 00 00 00 00 00 75 96 1b 00 00 00 a8 48 00 00 ...... u. ..... H.. Windows er ferdig med å kontrollere disken. Vennligst vent mens maskinen starter på nytt. |
|
| |||
| |||
| Jeg kan bare forestille seg at det er din HDD eller kanskje din strømforsyning er ikke levere strøm riktig til komponenter forårsaker stasjonen til å kutte ut for små ganger forårsake feil |
|
| |||
| |||
| Å være honset Det betyr høres ut som du harddrive er på vei ut. Er det SATA eller Ide? |
|
| |||
| |||
| andymac2k1, jeg tror du har rett om harddisken ikke får nok strøm. Min strømforsyningen er 330W og er slått 3 harddisker, 3 vifter, noen få kalde katoden lyser så vel som han andre maskinvare. Også tilbake en stund siden, fant jeg ut at Theres en litt løs kontakt som kobles til harddisken og case fan. Jeg gjorde noe på innsiden av saken mens PCen var på, da jeg banket opp mot den aktuelle ledningen, harddisken fikk en umiddelbar effekt klipp og drives sikkerhetskopiere når hardt flyttet bort fra ledningen. Ths creen sluttet å svare etter et par sekunder, så jeg måtte starte datamaskinen på nytt. Harddisken er om lag 3 / 4 år gammel. Det er en IDE-harddisk. Siden kjører, chkdsk noen sier at siden jeg har ikke får starte opp feil ... ennå. Kan problemet være knyttet til manglende effekt eller mulige svært kort strøm kutt årsak av at løs ledning? |
|
| |||
| |||
| Wow 330W? Jeg kjører en 350W midlertidig på grunn av begrenset kontantstrøm og som knapt makter min lager komponenter med bare 1 fan ... med deg HD's, cathodes, vifter etc id anbefaler minst en 500W i personlig fordel av http://www.overclockers.co.uk/showpr...23&subcat=1098 PSU som vil sannsynligvis være med i mitt neste bygge. ![]() A bit pricey men mange mennesker under anslaget viktigheten av en god PSU. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Svart skjerm under alle spill | tinaqin123 | PC & Console Gaming | 1 | 17 juni 2009 06:09 |
| Ubuntu lastes men påloggingsskjermbildet ikke lasting | medman007 | Linux og alternative OS | 0 | 6 juni 2009 19:12 |
| Kan ikke komme forbi vinduene loading skjerm HJELP! | nukelemon | General Software Chat | 7 | 27 oktober 2008 05:55 |
| Skjermen bli grønne ved lasting en PC spill | opnight | Kabinetter & Skjermer | 6 | 16 august 2008 09:11 |
| Screen Goes Black | katiecoos | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 5 | 15 juni 2008 07:49 |
| Thread Tools | |
| |