![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Min dator har gett mig stora problem den senaste tiden. För de senaste veckorna har jag varit med stora problem med att starta min dator. Efter XP lastning skärmen, i stället för att få en välkommen skärmen får jag en svart skärm på obestämd tid. Jag kan gå ut och komma tillbaka 2 timmar senare, det kommer fortfarande att hänga där. Hårddisken doesnt last något annat. Bildskärmen är grön lampa lyser och skärmen är definitivt på. Tangentbordet dock fungerar inte. Varje gång detta händer, jag bara kör parti regcopy2.txt kommandot under Windows återställningskonsolen att återställa registret (info här ... http://www.aade.com/XPhint/XPrecovery.htm). Det fungerar bra efteråt men några dagar senare får jag svart skärm igen och jag är tillbaka på ruta ett! Jag hade detta problem i det förflutna, men det var en gång så ofta. Jag har provat att formatera min hårddisk 4 gånger för att installera om Windows för att se om det skulle lösa problemet, men aldrig gjorde. Eftersom det inte händer alltför ofta tillbaka då det inte stör mig för mycket, men nu, det händer bara några dagar. Dess nu kom till en punkt som jag skränande använda min dator ordentligt. Jag måste permanantly hålla XP CD i CD-enheten för att öppna Återställningskonsolen. Återställa registret var tredje dag är inte något jag måste göra! Saker jag har redan försökt - Boot i felsäkert läge (jag var tvungen att hoppa över lastning a347bus.sys eftersom det hänger på den här bilden). Resultat: Jag kan komma in på mitt skrivbord - Starta upp med senast fungerande konfiguration. Resultat: Det gick inte - Formatera hårddisken. Resultat: Har inte åtgärda problemet. - Återställ registret med hjälp av partiet regcopy.txt. Resultat: Senaste endast för dagar - Avlägsnade videoinsamling kortet och avinstallerats förare som jag dock har problem. Resultat: Har inte åtgärda problemet Jag fick min dator för 3 år nu och detta problem började förra året och sedan dess har jag varit med om på nytt intstalling Windows 4 gånger. Finns det någon därute som kan hjälpa mig? Detta driver mig till vansinne och jag känner mig som thowing en sten vid datorn! Dator specs - Windows XP Professional SP2 AMD Athlon XP 3000 (2.1ghz) NVidia GeForce 5200FX 128MB RAM 1GB DDR1 RAM 120GB hårddisk |
|
| |||
| |||
| Kan vara din hd ger upp på dig, har du xp skiva legit? Också låter enkelt men har du se din maskin är ren och dammfri? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter lite som den hårddisk kan du prova att köra chkdsk (Klicka på Start, Kör, skriv chkdsk så ok) för att ta reda på, eller du kan ladda ner manufactors diagnostiska verktyg för att kontrollera enheten
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Tack för svar grabbar. Ja, min kopia av XP är en legit OEM kopia. Det kan vara min hårddisk, men säkert om en hårddisk problem, det kommer att ge mer problem som bara vägrar att starta. Och varför är det tillfälligt arbeta igen när en äldre version av registret är återställd? Jag kommer att köra chkdsk senare för att se om det är HD som orsakar problemet. |
|
| |||
| |||
| Jag har schema chkdsk för att köra på start och här är loggen (från Loggboken). Kan mitt problem vara med oanvända indexposter? Kontrollera filsystemet på C: Den typ av filsystemet är NTFS. En diskkontrollen har planerats. Windows kommer nu att kontrollera disken. Rensa upp smärre inkonsekvenser på enheten. Rensa upp 849 oanvända indexposter från indexet $ SII av ärende 0x9. Rensa upp 849 oanvända indexposter från indexet $ SDH av ärende 0x9. Rensa upp 849 oanvända säkerhet deskriptorer. CHKDSK kontrollerar Usn tidning ... Usn tidning kontroll slutförts. CHKDSK kontrollerar filen data (steg 4 av 5) ... Arkiv data kontroll slutförts. CHKDSK är att kontrollera ledigt utrymme (steg 5 av 5) ... Fritt utrymme kontrollen är klar. 120045680 KB totalt diskutrymme. 115711296 KB i 329881 filer. 218260 KB i 18.600 index. 0 kB i skadade sektorer. 556132 KB i användningen av systemet. 65536 KB bebos av loggfilen. 3559992 KB tillgängliga på disk. 4096 byte i varje tilldelning enhet. 30011420 totala anslaget enheter på disk. 889998 fördelning enheter som finns på disken. Intern Info: C0 d3 05 00 4c 51 05 00 bd 32 08 00 00 00 00 00 .... LQ ... 2 ...... 8e 4f 05 00 02 00 00 00 11 05 00 00 00 00 00 00. O. ............. 04 03 6b 0b 00 00 00 00 42 87 f1 a6 02 00 00 00 .. K. .... B. ...... 48 8f 36 0b 00 00 00 00 66 f3 1d a5 0b 00 00 00 H.6 ..... f. ...... 08 e9 02 75 00 00 00 00 C8 1e ee ee 0e 00 00 00 ... u. ........... 99 9e 36 00 00 00 00 00 B8 3a 07 00 99 08 05 00 .. 6 ......:...... 00 00 00 00 00 00 75 96 1b 00 00 00 a8 48 00 00 ...... u. ..... H.. Windows har slutat att kontrollera hårddisken. Vänta medan datorn startar. |
|
| |||
| |||
| Jag kan bara föreställa mig att det är din hårddisk eller kanske ditt nätaggregat är inte leverera ström korrekt till din komponenter orsakar enheten för att klippa ut små gånger orsakar fel |
|
| |||
| |||
| För att honset Det låter som om du hårddisk är på väg bort. Är det SATA-eller IDE? |
|
| |||
| |||
| andymac2k1, jag tror att ni har rätt om hårddisken inte får tillräckligt med ström. Mitt nätaggregat är 330W och driva 3 hårddiskar, 3 fläktar, några kall katod lampor liksom han annan hårdvara. Också tillbaka för ett tag sedan såg jag att Theres en aning lös kontakt som ansluts till hårddisken och fall fläkten. Jag gjorde något på insidan av ärendet medan datorn var på när jag knackade mot att särskild tråd, hårddisken fått ett omedelbart strömavbrott och drivs tillbaka när min hårda flyttas bort från kabeln. THS creen slutat svara efter några sekunder så jag var tvungen att starta om datorn. Hårddisken är ca 3 / 4 år gammal. Dess en IDE disk. Sedan kör chkdsk några säger sedan har jag inte upplever någon starta misslyckanden ... ännu. Kan problemet vara kopplat till bristande effekt eller eventuellt mycket kort elavbrott orsakar genom att lös tråd? |
|
| |||
| |||
| Wow 330W? Jag löper en 350W tillfälligt på grund av begränsad kassaflöde och att knappt befogenheter mitt lager komponenter med bara 1 fan ... med dig Hd's, katoder, fläktar etc id rekommendera åtminstone ett 500W jag personligen föredrar den http://www.overclockers.co.uk/showpr...23&subcat=1098 PSU som sannolikt kommer att ingå i min nästa bygga. ![]() Lite dyr men en hel del människor under uppskatta vikten av en bra psu. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Svart skärm Under Alla spel | tinaqin123 | PC & Console Gaming | 1 | 17 juni 2009 06:09 |
| Ubuntu laddas men inloggningsskärm inte lastning | medman007 | Linux & Alternativa OS | 0 | 6 juni 2009 19:12 |
| Det går inte att komma förbi fönstren lastning skärmen HJÄLP! | nukelemon | General Software Chat | 7 | 27 oktober 2008 05:55 |
| Screen gröna vid lastning ett PC-spel | opnight | Grafikkort & Skärmar | 6 | 16 august 2008 09:11 |
| Screen Goes Black | katiecoos | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 5 | 15 juni 2008 07:49 |
| Thread Tools | |
| |