mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Blå skärm - Kan inte avgöra hårddisk partition

Reply

Thread Tools
Old 25 maj 2009, 17:11
New Member Group

Default Blå skärm - Kan inte avgöra hårddisk partition

En dell optiplex 745 torn med blå skärm. Jag har redan provat felsäkert läge, Felsäkert läge med nätverk och felsäkert läge med kommandotolk. Felkoden på skärmen är 0x00000024 (0x00190203, 0x8A6C6008, 0xC0000102, 0x00000000). Datorn hade virus fråga. Först kunde jag starta upp i Windows, men jag måste starta om den så jag kan komma in på felsäkert läge. Jag har blå skärm rätt efter det. Jag försökte Ultimate boot cd, i det, jag bara kunna se en drivkraft som 80GB, en annan som inte partitionsinformationen. Jag var rädd för enheterna var setup som raid inställning. Jag frågade ägaren av datorn, och han kommer inte ihåg om inrättande av enheter som raid. Finns det något sätt att ta reda på huruvida de kör faktiskt en RAID-konfiguration? Det konstiga del om jag tar bort sladden till en av enheten och starta datorn upp. Jag kan se Windows XP logotyp, men det går till blå skärm rätt efter det.
Old 26 maj 2009, 06:40
Ledamot Gruppen

Default Blå skärm - Kan inte avgöra hårddisk partition

försöka starta upp i ett fönster cd för att komma till CMD och sedan köra CHKDSK, det låter som din partition har skadat.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
HP Compaq NC4200 - XP installera - Kan inte avgöra Hårddisk setsuna Faiz seiei Drives & Removable Media 1 3 juni 2009 03:07
Möjligt att återskapa data Off Partitionsinställningar av en trasslat till hårddisk? plissken Drives & Removable Media 1 12 april 2009 06:20
Ingen dator skulle upptäcka min Seagate extern hårddisk? Endy Drives & Removable Media 2 9 januari 2009 09:12
Försöker Partitionsinställningar min hårddisk ..... 4D (Fordy (Ford) Ollie Drives & Removable Media 17 14 oktober 2008 03:25
Skapa en partition på en extern hårddisk? andrewanimation Drives & Removable Media 1 27 sep 2007 21:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.