![]() |
|
| |||
| |||
| hoppas att detta är rätt plats att skriva detta. Jag får en "blue screen of death" ganska ofta, jag tror det främst när im spel (Jag vet inte om Häxkungens är överbelasta min pc eller nåt) men jag vet inte vad jag ska göra. iv bifogas en bild i mitt förra blå skärm för dig att ta en titt på. vänligen hjälp |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter som ett grafikkort fråga.
| |||
| |||
| Jag har hämtat de senaste drivrutinerna tidigare. iv hade blå skärm två gånger i dag, cant ihåg om jag hämtat dem i mellan eller efter. Jag borde inte bli att få dem så snart deras föråldrade ska jag? eftersom jag får dem ganska ofta. do u måste avinstallera tidigare drivrutiner? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den nya skulle bara installera över toppen. Du behöver inte få dem så snart de kommer ut, bara så länge du gör det då och då. Har du rengöras datorn damm nyligen? Grafikkortet kan överhettning. Dessutom är det bara ske i vissa spel? Eller går det till i alla spel?
|
| |||
| |||
| Jag städas det i dag, mitt grafik bil idles på ungefär 45 grader blir upp till ca 65 när im spelar Häxkungens. Det händer om im bara surfa på Internet eller göra någonting och ändå, så det borde inte vara grafikkortet överhettas. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Avinstallera det gamla drivrutiner innan du installerar nya.
serverguy vad ni säger är bara ibland sant. Till exempel jag har dessa datorer som kommer bluescreen 100% av tiden Om du installerar nVidia förare över ovanpå de fönster automatiskt installationer. Mitt System: Krlll
|
|
| |||
| |||
| Gjort några maskinvaruändringar på sistone? Jag vet en vän som hade tillfälligt swiched hans 550w PSU till 300W och har haft frekventa bsod, |
|
| |||
| |||
| Jag köpte en gigabyte GeForce 8800gt och en extra 1.5GB RAM för några månader sedan men jag tror att jag fick bsod innan. |
|
| |||
| |||
| Jag ber er att inte starta ett duplikat ämne. Tack, |
|
| |||
| |||
| ledsen för det. iv bara hade en annan bsod och im inte säker på vad det handlar om. kan du ta en titt du? |