![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har en dell desktop dimension 5000 st. dess ett par år gammal. för några månader sedan hade jag problem med det och installerat om Windows. sedan dess har jag fått blå skärm felmeddelanden då och då. första gången jag gjorde det i själva verket betalat ett proffs för att komma in och installera Windows som jag gjorde en aning. thats när blå skärm felmeddelanden startat. ändå meddelandena: *** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x805A360E, 0xF7CB8944, 0Xf7CB8640) och *** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x805A360E, 10xF7A3C1E4, 0xF7A3BEE0) Jag är inte säker på om det funnits några andra olika meddelanden men thats vad jag skrev förut. om någon vet vad det betyder skulle verkligen uppskatta din hjälp. tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan behöva jaga runt på den här på Microsoft DENO men här är en början.
| |||
| |||
| Detta kan vara vad du letar efter http://www.softwarepatch.com/windows...error-aec.html |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Hej .. jag för närvarande felsökning detta fel och på en Dell Dimension 4600 köpte under 2004 .... specifikt: STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x805A360E, 10xF7A3C1E4, 0xF7A3BEE0) visas på starta upp och bara "senast kända konfiguration" fungerar. Felsäkert läge ger samma fel! Jag är inte säker på om jag ska torka och ladda om detta eller inte .... Nyfiken på mer info om ditt system ... har du AOL 9 VR med spyzapper (nyligen uppdaterade) eller en HP-skrivare? Nyligen HP Deskjet D1300-serien har installerats, men även när jag bort det programmet och förare det ändå hänt. Också AOL spyzapper var tvungna uppdateringen (kan inte un-install) Det händer ganska mycket på varje omstart .... Visste snabbkorrigeringen fungerar för dig??? Den enda anledningen till att jag inte har provat det än berodde enligt nummer i stoppfel jag har, det finns ingen mer information, ingen förare anges eller någonting. Snabbkorrigeringen nämnts här listor "aec.sys" under stoppfel nummer. Återigen mitt fel lista ingenting efter nummer Tack .. -Rob |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Göra en Windows reparation sorterar 99% av de frågor som denna, det är ett enkelt och snabbt sätt att fastställa det.
| |||
| |||
| Hej Rob Vet inte om korrigeringsfilen arbetat eller inte jag tittade runt och kom fram till ett möjligt fix.Denno666 har inte på att säga det inte så finns en rimlig chans det gjorde också en chans att han hittat en annan lösning. Liksom Dave säger Windows reparation är alltid en bra väg att gå på dessa typer av problem, i synnerhet innan du gör en ominstallation. |
|
| |||
| |||
| Hmmmmmm ... Ja en reload är alltid en sista utväg. Även en reparation av Windows kan inte fungera om en 3: e parts fråga. Men jag lutar mot HP programvara som den skyldige. Det hela tycktes börja efter denna nya skrivare har installerats. Eftersom denna maskin har också problem med att använda msconfig ända sedan HP Deskjet D1300-serien installationen. Vid försök att tillämpa inställningarna i msconfig: "en tillgång nekas fel returnerades vid försök att ändra en tjänst. Du kan behöva logga in med hjälp av en administratör för att göra den angivna ändringar" Men förändringar är fortfarande .... Researching att fel punkter till HP programvara (service PML Driver HPZ12) som ett möjligt boven. Även efter un-installation HP programvara detta problem fortfarande existerar, men måste eftersom tjänsten fortfarande finns eller något från HP fortfarande lurar. Re-installerade HP programvara och varje anläggning som bara blir värre (dvs. inte slutar helt etc) som jag har sett på andra HP modell programvara för .... Deras programvara Sucks längre. Det bör tilläggas att undertecknandet databaser av alla anti-malware program ..... lol. Hur som helst, mitt nästa steg blir att manuellt ta bort alla överblivna bitar från HP, filer foders, reg poster ... se om både problem försvinna. Detta är inte min maskin så kan det vara en liten stund innan jag kan prova det här ... Men jag ska försöka hålla forum informeras om eventuella framsteg. BTW ovannämnda "åtkomst nekad" fel kan också orsakas av andra programvaror för till exempel McAfee. (Som inte är installerad på datorn jag sysslar med) -Rob |
|
| |||
| |||
| Har du gjort en återställningspunkt innan installationen? Dum fråga som vi alla vet att vi borde men! Visst låter det var HP programvara, lycka till med unpicking. |
|
| |||
| |||
| hej Förlåt killar jag har icke kontrollerat mina meddelanden på ett tag så bara insåg hade svar på här. anyway jag ändå fortsätter att få blå skärm felmeddelanden. Jag har icke skrivit vad de var dock så vet inte om de samma eller inte, jag slutade att torka mina comp igen på söndag men jag har haft några felmeddelanden sedan dess (ett i morse när faktiskt påslagen oblig) ändå att killen som frågade innan jag har en dell skrivare inte hk och jag har AOL 9,0 (inte VR). Personligen anser jag att min comp är f * cked. Jag kan leva med det och samtidigt irriterande det spelar ingen har för mycket av en effekt. bara mot irriterande. (och ibland oblig kan köra riktigt långsamt men vid mo körs böter) det programmet jag laddade ner didnt verkar fungera första gången men jag har icke hämtade den här gången så ska försöka igen. tack för all din hjälp ändå. om har längre lösningar Jag skulle fortfarande defo uppskatta |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows fel Stäng ... AHHHH! Blå skärm? | Zanginator | Windows-operativsystem | 3 | 2 februari 2009 13:47 |
| Blue stoppfel skärmen | jezza | Windows-operativsystem | 8 | 13 oktober 2008 13:47 |
| Blue fel skärm | dee1981 | General Hardware Chat | 1 | 27 december 2007 09:44 |
| Blue Fel Screen Hjälp | winifred42 | Windows-operativsystem | 3 | 9:e sep 2007 11:22 |
| Irql_not_less_than_equal fel blå skärm | DVP | Windows-operativsystem | 1 | 7:e sep 2007 17:02 |
| Thread Tools | |
| |