![]() |
|
| |||
| |||
| Hei folkens, Jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med et problem som jeg har med min PC som jeg vet svært lite om disse tingene. Ganske mye hverdagen min datamaskin vil plutselig krasjer og gå inn i en blå skjerm. det vil skje om to eller flere ganger om dagen og på helt tilfeldige ganger. jeg sende feilrapporter men aldri får noe som hjelper. når det går til blå skjerm de vanligste feilmeldingen jeg får er: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL - eller noe sånt, jeg aner ikke hva det betyr. Jeg ble fortalt andre at jeg skal kjøpe litt mer RAM. datamaskinen min i øyeblikket er: Intel Celeron dual prosessor 2.54ghz med 512 MB RAM og en 256 gfx kortet. så jeg kjøpte en gig av Kingston PC3200 minne (som er definitivt riktig type) og da jeg installerte det, setter min gamle stokk, ingenting skjedde. Brønnen datamaskinen slås på, men ville ikke gå forbi den første skjermen som sier foxconn, Intel, etc. så allikevel, beklager den lange innlegg, men jeg lurte på om noen her vet hvorfor datamaskinen krasjer, hvorfor datamaskinen wont arbeide med den nye minne (im bruke den gamle 512 ATM) og også hva jeg bør gjøre for å prøve og løse dette? takk for hjelp, Adam. |
|
| |||
| |||
| 512 MB bør være nok, jeg kjører på 256 (vel denne pc anyway), og det fungerer fint. Ditt RAM bør ikke være et problem. IRQ er en driver på datamaskinen din, bør du sjekke for å se hva som er installert på at driveren og se om de er i konflikt med hverandre. (ikke alle partsof en datamaskin vil arbeide med alle deler) Det burde være problemet. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
og noen ideer om hvorfor min PC wouldnt når jeg satte den nye ram i? takk. |
|
| |||
| |||
| Prøv å gå inn C: \ \ DRIVERS (fra Min datamaskin) hvis ingen suksess det sjekk BIOS-skjerm på oppstart. som for den nye RAM skjermen den fast på er BIOS. Bakgrunnen vil enten være at RAM isnt kompatibelt med noen av de andre maskinvare eller maskinvaren med eller to biter av maskinvare dont arbeide med det aktuelle RAM stede. Ellers kan det bare være at den isnt innregnes i Boot rekkefølge, så du må endre den .. Jeg er ganske sikker på at dette gjøres ved å trykke F8 på BIOS men jeg har aldri hatt å gjøre det. Prøv F8 den wont gjøre noen skade. |
|
| |||
| |||
| IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL pleier å være driver relatert, neste gang det skjer se etter et filnavn, vil det være langs something.sys eller oppdatere deg lyd & grfx drivere som regel løser det. også hente memtest og kjøre det bare incase en av minnemodulene er ikke ødelagt. |
|
| |||
| |||
| hello im prøver å installere Windows XP på min nye harddrive, jeg sette disken i stasjonen og det var å skape en hyggelig partisjon så kom med den blå skjermen. det sagt på den blå skjermen alle disse feilnummer thingys, 0x001902fe, 0xfafd7664, 0xfafd7360, 0xfa7a339d, ntfs.sys-adresse fa7a339d base på fa748000, datostemple 41107eea. hjelp vennligst |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
Min System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Beklager at jeg ny på dette og jeg dont vite hvordan. jeg dont overveie disse tingene hjelper likevel de bare stress meg ut mer |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Deretter på ny tråd knappen som ser slik ut |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Brukt riktig, vil det hjelpe. Brukes feil vil den ikke. Det er en FAQ på toppen av hver side hvis du er usikker på hvordan du bruker dette nettstedet. Skål, |