mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Blå skärm problem

Reply

Thread Tools
Old 18 august 2007, 10:37
New Member Group

hej stötarna,
Jag undrar om ni kunde hjälpa mig med ett problem som jag har med min dator så jag vet mycket lite om dessa saker.

Ganska mycket vardagliga datorn kommer plötsligt kraschar och går in i en blå skärm. det kommer att ske om två eller flera gånger om dagen och totalt slumpmässig gånger. jag skicka felrapporter men aldrig få något som hjälper.
när det går till blå skärm de gemensamma felmeddelande jag får är: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL - eller nåt sånt, jag har ingen aning vad det betyder.

Jag fick höra på annat håll som jag skulle köpa lite mer RAM. min dator just nu är:
Intel Celeron dubbla processorer 2.54ghz med 512MB RAM och en 256 Gfx kort.

så jag köpte en spelning i Kingston PC3200 minne (som är definitivt rätt sorts) och när jag har installerat det, ersätter min gamla stick, ingenting hände.
och datorn slås på, men skulle inte gå vidare från den första skärmen som säger foxconn, Intel, etc.

så ändå, ber om ursäkt för det långa inlägget, men jag undrar om någon här vet varför min dator kraschar, varför min dator brukar arbeta med det nya minnet (im använder den gamla 512 atm) och även vad jag ska göra för att försöka åtgärda detta?

tack för all hjälp, Adam.
Old 18 august 2007, 11:24
Givargruppen

512 mb ska gott, jag kör på 256 (och detta st i alla fall) och det fungerar bra. Din RAM bör inte vara ett problem.

IRQ är en drivrutin på datorn, bör du kontrollera att se vad som är installerat på att föraren och se om de står i konflikt med varandra. (inte alla partsof en dator att arbeta med alla delar)

Det borde vara problemet.
Old 18 august 2007, 12:35
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
IRQ är en drivrutin på datorn, bör du kontrollera att se vad som är installerat på att föraren och se om de står i konflikt med varandra. (inte alla partsof en dator att arbeta med varandra
ahh ok, tack, men tror du att du kunde förklara hur jag skulle gå över det, eftersom jag dont veta vad im gör.

och några idéer om varför min dator wouldnt fungera när jag lade den nya ram i?

tack.
Old 18 august 2007, 12:45
Givargruppen

Försök att gå in
C: \ \ DRIVERS
(från datorn) om inga framgångar kontrollera BIOS-skärmen på start-up.

När det gäller den nya RAM skärmen det fastnar på är BIOS.
Anledningen är antingen att RAM isnt förenligt med några av dina andra maskinvara eller maskinvara med eller två bitar av hårdvara dont arbetet med att allt RAM närvarande.

Annars kan det helt enkelt vara att det isnt redovisas i Boot, så du behöver ändra det .. Jag är ganska säker på att detta görs genom att trycka på F8 om BIOS men jag har aldrig behövt göra det.

Prova F8 det brukar göra någon skada.

Old 18 august 2007, 12:58
Ledamot Gruppen

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL brukar vara förarrelaterade, nästa gång det händer leta efter ett filnamn det blir längs something.sys eller uppdatera dig ljud & grfx förare som vanligtvis fixar det. också ta memtest och kör det bara Incase en av dina minnesmoduler är inte skadad.
Old 20 august 2007, 14:57
New Member Group

hello im försöker installera Windows XP på min nya hårddisk, jag satte skivan i enheten och det var att skapa en trevlig partition sedan kom med den blå skärmen. sade på den blå skärmen alla dessa fel antal thingys, 0x001902fe, 0xfafd7664, 0xfafd7360, 0xfa7a339d, Ntfs.sys-adress fa7a339d bas i fa748000, datumstämpla 41107eea. hjälp tack
Old 20 august 2007, 15:14
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av havinagdtime View Post
hello im försöker installera Windows XP på min nya hårddisk, jag satte skivan i enheten och det var att skapa en trevlig partition sedan kom med den blå skärmen. sade på den blå skärmen alla dessa fel antal thingys, 0x001902fe, 0xfafd7664, 0xfafd7360, 0xfa7a339d, Ntfs.sys-adress fa7a339d bas i fa748000, datumstämpla 41107eea. hjälp tack
Börja ditt eget ämne, det är oförskämt att stjäla någon annans.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 august 2007, 15:35
New Member Group

ledsen att jag ny på detta och jag vet inte hur. jag dont tänka dessa saker hjälper ändå de bara stress mig mer
Old 20 august 2007, 15:40
Moderator-gruppen

Citat:
ledsen att jag ny på detta och jag vet inte hur. jag dont tänka dessa saker hjälper ändå de bara stress mig mer
Klicka här http://www.thecomputerforums.co.uk/f48/

Klicka sedan på nytt inlägg knappen som ser ut så här
Old 20 august 2007, 16:12
Administrator Group

Citat:
jag dont tänka dessa saker hjälper ändå de bara stress mig mer
Detta forum är ett verktyg.

Rätt använd kommer den att hjälpa till.

Används felaktigt kommer den inte.

Det finns en FAQ på toppen av varje sida om du är osäker på hur man använder den här webbplatsen.

Skål,
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.