mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Blue Screen Windows XP

Reply

Thread Tools
Old 14 juni 2007, 10:03
Ledamot Gruppen

Default Blue Screen Windows XP

Hej alla. Jag behöver hjälp tack!

Jag har ett problem på min dator. Så fort jag slår på den håller att gå på en blå skärm med all rolig information som jag inte förstår. Jag har fått veta att jag kunde få detta problem lösas genom att formatera om datorn. Jag gjorde detta och det fungerade, tills jag bytte den kanske igen för den 4: e eller 5:e temne och det gick tillbaka på den blå skärmen. Kan någon hjälpa snälla. Tack. Max
Old 14 juni 2007, 14:03
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av max_151 View Post
Hej alla. Jag behöver hjälp tack!

Jag har ett problem på min dator. Så fort jag slår på den håller att gå på en blå skärm med all rolig information som jag inte förstår. Jag har fått veta att jag kunde få detta problem lösas genom att formatera om datorn. Jag gjorde detta och det fungerade, tills jag bytte den kanske igen för den 4: e eller 5:e temne och det gick tillbaka på den blå skärmen. Kan någon hjälpa snälla. Tack. Max
Hej Max.

A BSOD eller blå skärmen av död kan orsakas av en mängd olika saker, kan vi eventuellt hjälpa till men vi kommer att behöva lite hjälp från dig.

Ta en titt här och se om det hjälper alls, även om det inte får begränsa den lite.

Slutligen ursäkter ingen kom tillbaka till dig tidigare.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 15 juni 2007, 05:19
Ledamot Gruppen

Tack kompis, jag tittade på den information du gav mig och jag ska se om jag kunde lösa det. Info du gav är bra. Tack. Max

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Hej Max.

A BSOD eller blå skärm kan orsakas av en mängd olika saker, kan vi eventuellt hjälpa till men vi kommer att behöva lite hjälp från dig.

Ta en titt här och se om det hjälper alls, även om det inte får begränsa den lite.

Slutligen ursäkter ingen kom tillbaka till dig tidigare.
Old 15 juni 2007, 14:12
Administrator Group

All lycka Max?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 12 juli 2007, 07:59
New Member Group

Du kan även få dina BSOD automatisk analyseras vid Microsoft Online Crash Analysis. Om du får en blå skärm krascha händelse eller stoppfel, samtidigt som du använder Microsoft Windows kan du ladda upp felrapport till denna webbplats för analys. Mer om BSODs här på http://www.winvistaclub.com/tips.html
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
SUPERAntiSpyware & Windows 7 Blue Screen & Avinstallera / Ta bort Crash Fix Hybr! D Windows-operativsystem 5 31 oktober 2009 17:11
Blue Screen Problem med Windows XP bmathews General Hardware Chat 4 14 mars 2009 11:55
Windows fel Stäng ... AHHHH! Blå skärm? Zanginator Windows-operativsystem 3 2 februari 2009 13:47
Blue screen Windows stänk skärmen Mukk1987 Windows-operativsystem 3 15 april 2008 13:22
Blå skärm mrdaveyk Processorer, moderkort & RAM 29 22 sep 2007 12:49
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.