mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Blue Screens og Lockups

Reply

Thread Tools
Old 22 mai 2009, 12:52
dmb
New Member Group

Default Blue Screens og Lockups

Min kone er fire år gamle datamaskinen startet opplever blå skjermene for død og tilfeldig lockups tidligere denne uken. Det virker tilfeldig - noen ganger det vil skje noen minutter etter oppstart, mens andre ganger virker det greit for timer. Jeg har ikke fått noen informasjon når det låses opp - skjermen slutter å oppdatere og alle Inndataenheter slutte å fungere. Jeg har en rekke minidumps fra blå skjermer, skjønt.

En av de tidligere blå skjermene syntes å være forårsaket av revo.sys hennes lyd driverne, som jeg reinstallert. Siden da de alle synes å være en av få krasjer, for det meste disse:

BugCheck 1000007F (d, 0, 0, 0)
Trolig skyldes: nv4_mini.sys (nv4_mini + b82ba)

BugCheck 100000D1 (c, 5, 1, f74ba5f7)
Trolig skyldes: Atapi.sys (ATAPI! IdePortNotification + E3)

Her er hva jeg har forsøkt så langt:
  • Fjernet og reinstallert skjermkortdriverne
  • Ran Memtest
  • Ran ScanDisk ved oppstart
  • Prøvde hver av RAM-kort selv (hun har 2)
  • Koblet uvesentlig komponenter forlater bare harddisk og skjermkort koblet
Hennes CPU temperaturen er rundt 65-70, som er ganske varm. Jeg har lest at Pentium 4 Prescott er utsatt for det, skjønt.

System spesifikasjoner:
  • Windows XP SP3
  • Asus P4P800 SE hovedkort
  • Pentium 4 Prescott 3,0 Ghz
  • 2 x 512 MB Corsair DDR 400
  • XFX GeForce 6800 AGP skjermkort
Jeg har lagt ved minidumps også. Alle som har noen innsikt eller ideer om hva jeg kan prøve? Betyr dette høres ut som en maskin-eller programvare / drivere problemet?
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
World of Warcraft Lockups vinduer 7 johnaast PC & Console Gaming 2 28 mai 2009 14:40
Gamle PCen Vil ikke Boot - Mange Blue Screens Kill It actionlover Windows-operativsystemer 41 30 nov 2008 12:50
Blue Screens RB211 General Software Chat 15 31 januar 2008 04:18
To skjermer i ett? Emrys88 Multimedia & Kodeker 2 19 juli 2007 09:44
Min Screens RED m7md77 Kabinetter & Skjermer 7 23 mai 2007 05:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.