mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Blue Screens och låsningar

Reply

Thread Tools
Old 22 maj 2009, 12:52
DMB
New Member Group

Default Blue Screens och låsningar

Min fru är fyra år gammal dator började upplever blå skärmar av död och slumpmässiga låsningar tidigare i veckan. Det verkar slumpmässigt - ibland kommer hända ett par minuter efter start, medan andra gånger verkar det okej för timmar. Jag kan inte få någon information när man låser upp - skärmen slutar uppdatera och alla inenheter upphöra att fungera. Jag har en sträng med minidumps från blå skärmar, dock.

En av de tidigare blå skärmar verkade ha orsakats av revo.sys hennes ljud drivrutiner som jag installerat. Sedan dess har de alla verkar vara en av ett par krascher, främst dessa:

BugCheck 1000007F, (d, 0, 0, 0)
Troligen orsakad av: nv4_mini.sys (nv4_mini + b82ba)

BugCheck 100000D1, (c, 5, 1, f74ba5f7)
Förmodligen orsakas av Atapi.sys (ATAPI! IdePortNotification + e3)

Här är vad jag har provat hittills:
  • Avlägsnas och installeras grafikdrivrutinerna
  • Ran Memtest
  • Ran scandisk vid start
  • Försökte var och en av RAM-kort i sig (hon har 2)
  • Frånkopplad icke väsentliga komponenter vilket innebär att endast hårddisk och grafikkort anslutas
Hennes CPU-temperaturen ligger på omkring 65-70, vilket är ganska varmt. Jag har läst att Pentium 4 Prescott är utsatta för det, dock.

System Specs:
  • Windows XP SP3
  • Asus P4P800 SE moderkort
  • Pentium 4 Prescott 3.0 GHz
  • 2 x 512 MB Corsair DDR 400
  • XFX GeForce 6800 AGP-grafikkort
Jag har bifogat den minidumps också. Den har vissa insikter eller idéer om vad jag kan prova? Låter det här som en maskin-eller programvara / föraren fråga?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
World of Warcraft låsningar fönster 7 johnaast PC & Console Gaming 2 28 maj 2009 14:40
Gamla PC Kommer inte Boot - Många Blue Screens Döda Det actionlover Windows-operativsystem 41 30 november 2008 12:50
Blue Screens RB211 General Software Chat 15 31 januari 2008 04:18
Två skärmar i en? Emrys88 Multimedia & Codecs 2 19 juli 2007 09:44
Min Skärmar RED m7md77 Grafikkort & Skärmar 7 23 maj 2007 05:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.