![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Kan någon hjälpa mig. Jag har en back-up dator med Windows 98 andra utgåvan. Under senare tid har varit att ge budskap boot misslyckande. Gör vad den säger mig genom att sätta in startdisketten inte fungerar. Jag försökte installera om Windows, det fortfarande gjorde samma sak. Men ... om jag lämnade den för ett par dagar och slås på igen, skulle ladda upp ok och arbeta i några minuter före infrysningen, och sedan går tillbaka till boot fel när jag försökte komma tillbaka på. Det är svårt att ens komma till start felmeddelande. Computer pinnar och jag måste trycka undan att göra det ännu försök Laddar upp. Och nu kan jag inte ens försöker installera om Windows, eftersom jag hela tiden meddelandet: Error # 1826 Free Space hittades inte: ( |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det låter som hårddisken kan vara döende eller döda.
Om du kan få tag på en extra enhet, utan att spendera pengar, prova att byta ut enheten och se om det löser det. PS Jag antar att du har ett original W98 CD och starta Diskettstyrenheter ja? .... inte en Recovery Disk Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Många tack! Ja, har den ursprungliga CD och diskett. Betyder mycket för att ligga på rätt spår istället för att dra mitt hår försöker gissa vad saken är upp till:) Tack än en gång, Marie |