mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Starta upp felmeddelande efter att du installerar Vista

Reply

Thread Tools
Old 23 maj 2009, 12:37
Ledamot Gruppen

Default Starta upp felmeddelande efter att du installerar Vista

Hej,

Hoppas jag lägger detta på rätt plats, dator noob här!

Jag var bara tvungen att torka allt från min sons dator och installera Windows Vista etc, men efter att jag hade gjort det hela började jag får detta meddelande varje gång jag startar upp den (se pic). Om jag trycker på F1 sedan stövlar upp ok men jag förstår inte varför man gör detta eller hur jag kan bli av med den. Alla råd vore mycket uppskattat.
Attached Thumbnails
Boot Up Error After Re-installing Vista-silverbox-screenie.jpg  
Old 23 maj 2009, 12:47
Administrator Group

Låter som ett OS inte upptäcks eller enheten skål, är du säker på att åter installera gick 100%.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 maj 2009, 03:34
Ledamot Gruppen

Tja, under installationen gjorde datorn starta om (som sagt det) och sen fick jag skärmen kommer upp per pic. Så jag gick in i F2 och ändrat boot-up så tillbaka till det ursprungliga, så det skulle inte starta från DVD-enheten längre, sedan det startats upp och fortsätta med installationen.

Men nu, varje gång vi stänga st off, det kommer upp med att skärmen igen. Allting verkar fungera perfekt när jag har tryckt på F1.

Jag inte installera några drivrutiner som jag hade kontrollerats enligt Enhetshanteraren och det fanns inga gula utropstecken visar så jag utgå från alla enheter var bra.

Och det finns bara ett operativsystem på datorn, som är Windows Vista Basic som jag installerat om, som jag valde att formatera om hårddisken när jag gjorde det.

Nog om en enhet "skål" och sedan skulle det inte fungerar normalt efter att de har äntligen startat upp?
Old 28 maj 2009, 11:37
Ledamot Gruppen

Gör vem som helst har några råd om hur du kan bli av att svart fel skärm tack?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vad är det bästa sättet att gå Installera 64bit Vista över min 32bit Vista? Theresonly1 Windows-operativsystem 3 25 maj 2009 08:58
Inte kan starta XP efter installation PCLinuxOS??? Jorge Luis Linux & Alternativa OS 0 21 maj 2009 04:03
Åtkomst nekad fel vid installation XP3 johnla Windows-operativsystem 2 21 december 2008 14:09
ACPI misstag när du installerar ny bagge cammochris Processorer, moderkort & RAM 4 24 august 2008 14:03
Fel vid installation: / Diamondis Windows-operativsystem 3 8 november 2007 08:24
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.