![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har en Packard Bell i media 2422. Jag köpte den med Vista pre installerat, inte gillar det så formaterade och installerade XP. Mitt problem är att när du startat om datorn låser sig / fryser och ibland blå skärmar. När det åter började det löper bra. Stäng av den ett tag låser / låser sig när det startas.! Koderna på blå skärm är: 0x0000009C 0x00000000 0xBAB3C050 0x00000800 0xB2000040 Jag har kört Änkor och Packard Bell diagnostik och inga problem hittades. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det enda jag fick någon slags information ur var 0x0000009C. supportmicrosoft säger att ett sådant fel berodde mest sannolikt överhettning eller hårdvarufel av något slag.
"RAM, CPU, hårdvara buss, elförsörjning, etc.), eller från att trycka hårdvara utöver sin kapacitet (t.ex. överklocka en CPU). " kontrollera om någon av dina komponenter är felaktig. bort RAM, sedan starta. om du får fel, det är inte RAM. eller inte bara RAM. flytta till hårddisken. se om du kan sätta i en ny i maskinen och installera XP på den igen. se vad som händer. fortfarande fel? övergå till moderkortet. ta bort alla delar utom för grafikkort och skärm och andra grundläggande kringutrustning. Om du kommer till bios, då styrelsen är bra. om alla grejer kontroller genomförs, kan det vara din processor. Jag skulle utesluta strömförsörjning eftersom symptomen inte passar. strömförsörjning frågor brukar dyka upp så snabbt av och på att starta företag, eller slås ut slumpmässigt. webbplatsen kan det också bero på överhettning, men jag tvivlar på det. brukar det stängs av och säger att det hade en termisk fel och startar normalt. Det enda jag kan tänka på förutom det så är hårddisken delas konstigt eftersom vista var på den. Microsoft gjorde vista på ett sådant sätt att det skulle vara tufft att ta bort. eller åtminstone det är vad jag hör. Mitt System: Hesekiel
|
|
| |||
| |||
| Tack för råd och ledsen dess tagit så lång tid att svara, eftersom jag har haft datorn i för reparation ............. Dave |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| BSoD, inte säker på hur man rättar till .... | woodworks | Windows-operativsystem | 1 | 11 juni 2009 07:43 |
| BSOD Hjälp | xsonarx | Windows-operativsystem | 10 | 2 december 2008 08:34 |
| Bsod | carpious | General Hardware Chat | 1 | 26 sep 2008 06:12 |
| Bsod | manojneo | Windows-operativsystem | 5 | 14 juni 2008 13:46 |
| BSOD ..... är en skit | alex | Windows-operativsystem | 2 | 12 juli 2007 07:37 |
| Thread Tools | |
| |