mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

BSoD, inte säker på hur man rättar till ....

Reply

Thread Tools
Old 11 juni 2009, 07:02
New Member Group

Default BSoD, inte säker på hur man rättar till ....

Hej alla,

När jag försöker spela upp HD-filmer på min dator (Windows Media Player och Youtube) videon kommer att frysas, då skärmen blir tom (med ljud fortsätter i små brister) och jag så småningom få en BSoD. Lägre upplösningar fungerar helt bra av någon anledning ....

Om jag är riktigt snabb och avsluta programmet innan man låser upp datorn helt, då Windows säger att grafikdrivrutinen har slutat fungera, men återhämtade sig, men som nämns nedan, uppdatera drivrutinerna verkar inte vara frågan

Jag har Sapphire 1GB HD4850x2 Grafikkort på fönster Vista Ultimate 64 bitars, resten av min dator spec är på min profil.

OBS! Jag har redan försökt att undanröja befintliga förarna via föraren sopmaskin och uppdatera grafikdrivrutinerna, det har inte löst problemet.

Kan någon hjälpa mig?

Jag kan ge er loggen från BSoD om någon kan berätta för mig hur man får det, (det kommer inte ta för lång tid så jag kan få det på efterfrågan!)

Tack,

Dan.
Old 11 juni 2009, 07:43
Givargruppen

Default BSoD, inte säker på hur man rättar till ....

Har du provat en annan spelare / codec pack?

Jag använder K-Lite Full med Media Player Classic och den spelar alla mina 720p och 1080p filer fina ..... Jag tvivlar på att det är en förare fråga, som att kortet ska vara bra med någon typ av HD-uppspelning.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.