mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Bsod När, sedan borta!

Closed Thread

Thread Tools
Old November 11, 2007, 14:37
New Member Group

Default Bsod När, sedan borta!

Hej alla. i månader har jag haft olika blå skärm, jag tänker inte felsöka något här eftersom jag har helt enkelt fått nog.

Den andra intersting faktum är vad jag ska ta upp, eventuellt lösa hela blå skärm situation.

Jag starta upp min laptop, den kommer fram till skrivbordet och regualar som clockwork, den bärbara datorn blå skärmar inom fem minuter (ibland direkt, ibland 5 minuter), alltid med en av cirka 5 felmeddelanden.

Jag starta om datorn och dess fina! i timmar. Det spelar ingen blå skärm igen. Den blå skärmen happeneds när jag har icke varit på min laptop för ett par timmar.

Alla idéer människor? Tack så mycket.
Old November 11, 2007, 14:40
New Member Group

hej ... det fullt möjligt THT vissa drivrutiner avstängning efter att ha blivit inaktiva för ett tag ... kolla din bärbara energisparande inställningar ... inte säga detta är garanterat men det värt ett försök ....
Old November 11, 2007, 14:51
New Member Group

isnt som normal för förarna att stänga? Som jag sa om jag dont använda den för ett par timmar den blå skärmar på skrivbordet. Hur skulle jag prova din lösning?
Old November 11, 2007, 15:08
Moderator-gruppen

Är allt aktuell?

Prova att köra det här.

Klicka på Start-nu-knappen.

Secuna Software Inspector
* Identifierar osäkra versioner av program installerade
* Kontrollera att alla Microsoft patchar tillämpas
* Hjälper dig att uppdatera ditt system och tillämpningar
* Kör via din webbläsare. Ingen installation eller nedladdning behövs.

Den Secunia Software Inspector omfattar:
* Internet webbläsare
* Webbläsare plugins
* Instant messaging klienter
* E-post klienter
* Media spelare
* Operativsystem

Old November 11, 2007, 15:19
New Member Group

gjort att allt är bra! du tror att det bara datorn inte "värmer upp" snabbt nog eller nåt?
Old November 11, 2007, 15:23
Moderator-gruppen

Nej jag tror att det är mjukvarurelaterade, verktygsfält är bra på att ge fel. Cant vara 100% säker dock.

Eller det är malware. Har du körde alla spyware / virus söker? I så fall vilka?

Old November 11, 2007, 15:30
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av Bostock73 View Post
isnt som normal för förarna att stänga? Som jag sa om jag dont använda den för ett par timmar den blå skärmar på skrivbordet. Hur skulle jag prova din lösning?
ja, som ni säger det är normalt för förare att lägga ned efter att driva bort den bärbara datorn, men min poäng var att det kan komma att vissa förare inte kan starta första gången när du den bärbara datorn stövlar ....

Men jag håller med "onda fantasy" försök köra AVG för virus eller Ad-Aware för malware eller adware, både finns gratis på http://www.download.com eller http://www.sourceforge.net . hoppas detta hjälper ...
Old November 11, 2007, 16:02
New Member Group

ja jag hade Norton 2007 Internet Security när problemet startyed, nyligen tog bort det tänker att det var problemet.

Jag har ett par spruckna programvara prgrammes. kan det vara problemet?
Old November 11, 2007, 16:05
New Member Group

det fullt möjligt att behövs tre ett problem med program men det beror om u fick dem,
Om ure säker på att det från en tillförlitlig källa i shuldnt orolig för mycket. som för nortan jag wuld aldrig råda dig att använda det igen, norr företag skapar virus för att hålla sig i buissness. Tanken är THT de skapar ett virus som sätter den på marknaden och uppmuntrar dig att bye uppdateringen för att skydda dig själv ....

Men jag föreslår att du försöker de program som jag antydde tidigare finns både från betrodda webbplatser ...

Jamie
Old November 11, 2007, 16:09
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Bostock73 View Post
Jag har ett par spruckna programvara prgrammes. kan det vara problemet?
Det är nog för att få tråden låst. TCF stöder inte någon olaglig verksamhet i någon form.

Om du vill ha hjälp läser detta och efter en väl loggar.

Malware Removal Guide - läs Innan Spikblad

Du blir ombedd att ta bort krackade program eller att vi kommer inte att hjälpa.

Closed Thread

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
BSoD, inte säker på hur man rättar till .... woodworks Windows-operativsystem 1 11 juni 2009 07:43
BSOD Hjälp xsonarx Windows-operativsystem 10 2 december 2008 08:34
Bsod carpious General Hardware Chat 1 26 sep 2008 06:12
Bsod manojneo Windows-operativsystem 5 14 juni 2008 13:46
BSOD ..... är en skit alex Windows-operativsystem 2 12 juli 2007 07:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.