mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

BSOD og startproblemer - Windows XP med Service Pack 3

Reply

Thread Tools
Old 31. maj 2009, 14:12
Ny Medlem Gruppen

Så det kan være det forkerte sted for dette som jeg er begyndt at formode, at dette er mere et hardware spørgsmål, men bortset fra at jeg er clueless og måske jer kan styre mig i den rigtige retning.

Om tre måneder siden jeg bygget min første system med hjælp fra en ven og alt syntes at være fungerer perfekt. Det nuværende system I'm running består af følgende:
- ASUS P5Q Pro LGA 775 Intel P45 ATX Intel Bundkort
- Western Digital Caviar Black WD1001FALS 1 TB 7200 RPM SATA 3.0Gb / s 3.5 "interne harddiske
- ASUS EN9800GTX + DK/HTDI/512M GeForce 9800 GTX + 512MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready SLI Understøttede Video Card
- Intel Core 2 Duo E8400 Wolfdale 3.0GHz LGA 775 65W Dual-Core Processor Model BX80570E8400
- CORSAIR Dominator 4GB (2 x 2 GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 1066 (PC2 8500) Dual Channel Kit Desktop Memory Model TWIN2X4096-8500C5D

Mit OS er Windows XP med Service Pack 3

Anyway, som jeg sagde alt var godt kørende og helt indtil ca halvanden måned siden. Jeg var faldet i søvn uden at tænde for min computer off, og jeg vågnede op og ved at bruge det i omkring et minut, jeg fik BSOD og systemet genstartes. Jeg slog det hen og genstartes Windows, men inden for et minut, jeg fik en anden BSOD og fortsatte med at få en hver gang jeg genstartet systemet (Også disse var alle på skærmen for et splitsekund, giver mig ingen tid at kopiere ned fejlmeddelelse eller noget ). Jeg endelig lukke min computer for ti sekunder før tænder igen, og det syntes at virke. I løbet af de næste par uger min computer fortsatte med at fungere godt, bortset fra at det ville blå skærm måske 3 til 4 gange om ugen. Jeg besluttede så til sidst at se, om jeg kunne ordne det ved at installere Windows 7 rc. Jeg har installeret den, og alt virkede fint for omkring en uge og et halvt, da jeg besluttede at genoptage installere XP til at prøve og se om jeg ville have den samme uafhængige wifi problemer, jeg havde med 7. Efter geninstallation XP computeren arbejdet meget godt, indtil næste dag, da jeg forsøgte at starte op, og det gav mig en fejlmeddelelse sige registreringsdatabasen blev beskadiget og Windows kunne ikke starte. Jeg så opdateret min harddisk og geninstalleret XP igen. Umiddelbart efter, jeg re-installeret 7 og i et par timer, blev jeg mødt med det samme starte problem. Så jeg igen geninstalleret XP for at se, om jeg kunne få nogle opdaterede drivere til alt og før jeg kunne endda kontrollere det gav mig BSOD og derefter ikke ville starte op på grund af en korrupt registreringsdatabasefil.

Som jeg sagde, at dette sandsynligvis ikke er et problem med Windows alene, så det måske ikke hører til her, men jeg ville sætte stor pris på det, hvis nogen kunne styre mig i den rigtige retning.
Old 1. juni 2009, 02:21
Medlem Gruppen

Din harddisk er sandsynligvis døde. Jeg havde en SIMULAR problem, hvor hver gang jeg startede op efter en frisk installation, det siges, at en fil er beskadiget eller mangler. Jeg erstattes harddisken og det fungerede fint.
Dette er min mening, som jeg lærer af erfaring
Old 1. juni 2009, 09:18
Donor-Gruppen

Har du kører chkdsk?

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Windows XP Service Pack 3 rbscooby Windows-operativsystemer 6 30 November 2009 12:45
Service Pack 2 til Windows Server 2008 og Windows Vista Bubba Windows-operativsystemer 4 27. maj 2009 08:22
Windows XP Service Pack 2 fra Service Pack 1 stald Windows-operativsystemer 6 21. mar 2009 08:54
Windows XP Service Pack 2 teenee23 General Software Chat 7 23 marts 2008 13:50
Windows Vista Service Pack 1 er nu tilgængelig. evilfantasy Windows-operativsystemer 54 18 marts 2008 11:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.