BSOD og oppstartsproblemer - Windows XP med Service Pack 3 Så dette kan være feil sted for dette som jeg begynner å mistenke at dette er mer en hardware problem, men annet enn at jeg er clueless og kanskje dere kan styre meg i riktig retning.
Om tre måneder siden jeg bygde min første system med hjelp av en venn og alt syntes å fungere perfekt. Dagens system Jeg kjører består av følgende:
- Asus P5Q Pro LGA 775 Intel P45 ATX Intel Hovedkort
- Western Digital Caviar Black WD1001FALS 1TB 7200 RPM SATA 3.0Gb / s 3.5 "Intern Harddisker
- Asus EN9800GTX + DK/HTDI/512M GeForce 9800 GTX + 512 MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready SLI Støttede Video Card
- Intel Core 2 Duo E8400 Wolfdale 3,0 GHz LGA 775 65W Dual-Core Processor Model BX80570E8400
- Corsair Dominator 4 GB (2 x 2 GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 1066 (PC2 8500) Dual Channel Kit Desktop Memory Model TWIN2X4096-8500C5D
Mitt OS er Windows XP med Service Pack 3
Uansett så sa jeg var alt fungerer problemfritt og helt inntil en måned og et halvt år siden. Jeg hadde sovnet uten å slå datamaskinen av og jeg våknet opp og ved å bruke det for omtrent et minutt jeg fikk BSOD og systemet startes på nytt. Jeg shrugged det av og startet windows men innen ett minutt fikk jeg en annen BSOD og fortsatte å få en hver gang jeg startet systemet (også disse var alle på skjermen på en delt andre, noe som gir meg ikke tid til å kopiere ned feilmeldingen eller noe ). Jeg endelig stenge min datamaskin i ti sekunder før slått på igjen, og som syntes å virke. Over de neste ukene maskinen min fortsatte å fungere godt, bortsett fra at det ville blå skjerm kanskje 3 til 4 ganger i uken. Jeg endelig bestemte seg for å se om jeg kunne fikse det ved å installere Windows 7 rc. Jeg installerte det, og alt fungerte fint i en uke og en halv da jeg bestemte meg for å re-installere XP for å prøve og se om jeg ville ha den samme urelaterte wifi problemene jeg hadde med 7. Ved å installere XP maskinen fungerte godt til neste dag da jeg prøvde å starte opp og det ga meg en feilmelding som sier registret ble ødelagt og vinduer kunne ikke starte. Jeg deretter reformatert harddisken og installert XP på nytt. Umiddelbart etter jeg re-installert 7 og om noen timer ble jeg møtt med samme oppstart problem. Så jeg igjen reinstallert XP for å se om jeg kunne få oppdaterte drivere for alt, og før jeg kunne selv se det ga meg BSOD og ville ikke starte på grunn av en skadet registerfileksemplet.
Som jeg sa dette er trolig ikke et problem med Windows alene, så dette kanskje ikke hører hjemme her, men jeg setter stor pris på om noen kunne styre meg i riktig retning. |