mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

BSOD och uppstartsmeddelanden problem - Windows XP med Service Pack 3

Reply

Thread Tools
Old 31 maj 2009, 14:12
New Member Group

Default BSOD och uppstartsmeddelanden problem - Windows XP med Service Pack 3

Så detta kan vara fel ställe för detta som jag börjar misstänka att detta är mer av en maskin fråga men förutom att jag är borta och kanske ni kan styra mig i rätt riktning.

Om tre månader sedan jag byggde min första system med hjälp av en vän och allt verkade fungera perfekt. Det nuvarande systemet jag kör består av följande:
- ASUS P5Q Pro LGA 775 Intel P45 ATX Intel Motherboard
- Western Digital Caviar Black WD1001FALS 1TB 7200 RPM SATA 3.0Gb / s 3.5 "Interna Hårddiskar
- ASUS EN9800GTX + DK/HTDI/512M GeForce 9800 GTX + 512MB 256-bit GDDR3 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready SLI Supported Video Card
- Intel Core 2 Duo E8400 Wolfdale 3,0 GHz LGA 775 65W Dual-Core Processor Model BX80570E8400
- CORSAIR Dominator 4 GB (2 x 2 GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 1066 (PC2 8500) Dual Channel Kit Desktop Memory Model TWIN2X4096-8500C5D

Mitt OS är Windows XP med Service Pack 3

Hur som helst så jag sa allting var igång smidigt och bra tills för ungefär en och en halv månad sedan. Jag hade somnat utan att vrida datorn avstängd och jag vaknade och när du använder den för ungefär en minut Jag fick BSOD och systemet startas om. Jag shrugged bort den och startas om windows men inom en minut fick jag en BSOD och fortsatte att få en varje gång jag startat om systemet (Även här var alla på skärmen för en sekund, vilket ger mig ingen tid att kopiera in felmeddelande eller något ). Jag stänga min dator för tio sekunder innan driva tillbaka på och det verkade fungera. Under de närmaste veckorna datorn fortsatte att fungera bra förutom att det skulle blå skärm kanske 3 till 4 gånger i veckan. Jag bestämde sig för att se om jag kunde fixa det genom att installera Windows 7 rc. Jag installerade det och allt fungerade bra i ungefär en vecka och ett halvt när jag bestämde mig för att åter installera XP för att försöka se om jag skulle ha samma oberoende wifi problem jag hade med 7. Efter ominstallation av XP datorn fungerat mycket bra tills nästa dag när jag försökte starta upp och det gav mig ett felmeddelande säger registret var skadad och gick inte att starta Windows. Jag formaterat min hårddisk och ominstallerat XP igen. Omedelbart efter jag åter installerade 7 och i ett par timmar var jag hälsade med samma starta problem. Så jag återigen ominstallerat XP och se om jag kunde få lite uppdaterade drivrutiner för allt och innan jag kunde även se det gav mig BSOD och då skulle inte starta på grund av en skadad registerfil.

Som jag sa är detta förmodligen inte ett problem med Windows egen hand så detta kanske inte hör hemma här men jag skulle verkligen uppskatta om någon skulle kunna styra mig i rätt riktning.
Old 1 juni 2009, 02:21
Ledamot Gruppen

Din hårddisk är troligen död. Jag hade en SIMULAR problem där varje gång jag startat upp efter en ny installation, det sägs att ett system filen är skadad eller saknas. Jag ersatte hårddisk och det fungerade bra.
Detta är min åsikt som jag lära av reservdelar
Old 1 juni 2009, 09:18
Givargruppen

Har du köra chkdsk?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Service Pack 2 för Windows Server 2008 och Windows Vista Bubba Windows-operativsystem 4 27 maj 2009 08:22
Windows XP Service Pack 3 / Internet Explorer 7 HANSY Webbläsare & FTP Klienter 3 21 mars 2009 09:24
Windows XP Service Pack 2 från Service Pack 1 byggnad Windows-operativsystem 6 21 mars 2009 08:54
Windows XP Service Pack 2 teenee23 General Software Chat 7 23 mars 2008 13:50
Windows Vista Service Pack 1 finns nu tillgänglig. evilfantasy Windows-operativsystem 54 18 mars 2008 11:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.