mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Can't Get Data Off på min gamla hårddisk - Fel Tillåtelser - måste ta Ägarskap

Reply

Thread Tools
Old 22 april 2009, 23:18
New Member Group

Default Can't Get Data Off på min gamla hårddisk - Fel Tillåtelser - måste ta Ägarskap

Nåväl, nyligen min dator kraschade och jag förlorade all min musik och bilder. Jag trodde att allt var borta men jag mindes att jag hade allt på en gammal hårddisk från en dator vars strömförsörjningsaggregat gick ut. Jag har en SATA-till-USB-adapter och det ansluten och påslagen bra. Jag kunde få lite av min musik på, men endast i vissa filer. När jag försökte öppna någon av de andra filerna den sa att jag inte hade behörighet att komma åt filerna. Jag gick igenom anvisningarna, men jag kan inte lista ut vad de ska göra. Jag försökte att ta ansvar för hårddisk, mappar, även enskilda filer men inget fungerade. Finns det någon som vet vad de ska göra för att jag skulle vara devestated om jag förlorade min semester bilder. Tack så mycket för din hjälp.

Obs: Min hårddisk har från en XP-dator och den dator Im försöker flytta filer till är Vista. Jag har en XP-dator som jag kan använda om Vista bara brukar fungera. Om man brukar arbeta med vista vet du hur man kan få det att fungera på XP?
Old 23 april 2009, 04:35
Givargruppen

Default Can't Get Data Off på min gamla hårddisk - Fel Tillåtelser - måste ta Ägarskap

Har en liten läsa här och se om detta hjälper.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Något är fel med min hårddisk cheesepuff General Hardware Chat 12 13 april 2009 14:21
Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. XPC465 Drives & Removable Media 1 3 mars 2009 06:46
Hårddisk Behörigheter i Vista? Haun Windows-operativsystem 1 28 december 2008 19:08
Hjälp att hämta data från gammal hårddisk sls2k8 Drives & Removable Media 16 29 februari 2008 08:29
Varför kan jag inte komma åt data på min hårddisk? j323mo Drives & Removable Media 3 31 januari 2008 23:53
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.