Can't Get Data Off på min gamla hårddisk - Fel Tillåtelser - måste ta Ägarskap Nåväl, nyligen min dator kraschade och jag förlorade all min musik och bilder. Jag trodde att allt var borta men jag mindes att jag hade allt på en gammal hårddisk från en dator vars strömförsörjningsaggregat gick ut. Jag har en SATA-till-USB-adapter och det ansluten och påslagen bra. Jag kunde få lite av min musik på, men endast i vissa filer. När jag försökte öppna någon av de andra filerna den sa att jag inte hade behörighet att komma åt filerna. Jag gick igenom anvisningarna, men jag kan inte lista ut vad de ska göra. Jag försökte att ta ansvar för hårddisk, mappar, även enskilda filer men inget fungerade. Finns det någon som vet vad de ska göra för att jag skulle vara devestated om jag förlorade min semester bilder. Tack så mycket för din hjälp.
Obs: Min hårddisk har från en XP-dator och den dator Im försöker flytta filer till är Vista. Jag har en XP-dator som jag kan använda om Vista bara brukar fungera. Om man brukar arbeta med vista vet du hur man kan få det att fungera på XP? |