mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Inte kan starta upp från USB-HDD + Thumbdrive (BSOD)

Reply

Thread Tools
Old 27 mars, 2009, 08:06
Ledamot Gruppen

Default Inte kan starta upp från USB-HDD + Thumbdrive (BSOD)

hej.

Jag har ett problem att starta upp från antingen mitt usb-minne, eller min USB-hårddisk med Windows XP Pro. min bios är inställd för att USB-boot, och fönster framgångsrikt kopierar filer som behövs under den första installationen. När filerna har kopierats till enheten och startar min dator så försök att starta upp från usb (Windows Xp laddning visas i 4 sekunder och sedan låser sig) och jag alltid få det här felet

"typiska BSOD"

tekniska uppgifter:

*** STOP: 0x0000007B (Oxf78A2524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Jag har icke installerat någon ny hårdvara förutom 1 GIG DDR RAM, men jag tog ut det för att se till att det var inte problemet och jag fortfarande få BSOD.

Snälla, någon som vet vad som händer? Det är verkligen irriterande. Ett tag sedan jag kunde starta från min USB-hårddisk som är 60 GB, nu får jag detta felmeddelande när jag försöker starta från en USB-hårddisk eller ett USB-minne och båda redovisas i bios. Jag har inte en IDE HDD eller diskettenheten. Finns det några diagnostik verktyg jag kan använda för att testa för att se om något i min dator misslyckas? Jag kunde ta både USB-enheter till vänner hosue och de är båda erkända bortsett från dem som redan redovisats i min bios.

Tack
Old 29 mars 2009, 20:40
New Member Group

Tja, med tanke på att du tog båda enheterna till en annan dator och det fungerade bra, får mig att tro det är något fel på ditt USB-bussen. Jag skulle försöka få en annan USB-hubb från en PCI-enhet och se om det fixar problemet.
Old 29 mars 2009, 21:40
Ledamot Gruppen

skulle du misstänker att det finns något särskilt fel med mina USB-hubb? eftersom enheterna fungera bra just nu, liksom allt annat ansluten till dem.
Old 29 mars 2009, 21:59
Ledamot Gruppen

Jag menade * buss *
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Boot-up-problem - Windows XP Home eller XP Media Edition inte startar upp elanorbreton Windows-operativsystem 3 2 oktober 2009 15:10
Windows XP Home Edition KOMMER INTE BOOT? (Behöver åtkomst Boot.ini) ryannathans Windows-operativsystem 12 11 juli 2009 07:42
BSoD om Laptop Boot MJM Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 0 19 juni 2009 07:13
Nr startenhet tillgängliga strejk f1 försöka igen boot F2 för setup utility - Cant installera hbees888 Windows-operativsystem 1 25 maj 2009 23:01
Dual Boot Nu XP wont Boot NTLDR saknas trayde Windows-operativsystem 4 18 mars 2009 07:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.